به گزارش الیوم السابع، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت ضمن استقبال از سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، روابط برادرانه، صادقانه و تاریخی مستحکم میان دو کشور را ستود.

رئیس جمهور مصر پس از سفر خود به ژاپن عصر روز یکشنبه این کشور را به مقصد کویت ترک کرد.

امیر کویت در جریان این دیدار ضمن ستودن نقش کلیدی قاهره در راستای حمایت از امنیت و ثبات کشورهای عربی و تلاش‌های آن در راستای تقویت همکاری مشترک میان کشورهای عربی در تمامی سطوح، تاکید کرد: مصر نزد ملت کویت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین نسبت به تداوم تقویت روابط متمایز دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی و رشد و توسعه‌ محور ابراز امیدواری کرد.

در همین راستا، سیسی در جریان این دیدار تاکید کرد که قاهره به روابط تاریخی میان مصر و کویت و ملت‌ دو کشور افتخار می‌کند و  قاهره در سطوح رسمی و مردمی از مواضع کویت در خصوص حمایت از اراده ملت مصر و تلاش‌های توسعه‌ محور آن تقدیر می‌کند.

رئیس جمهوری مصر در جریان این دیدار تاکید کرد، امنیت ملی کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت ملی مصر است و قاهره به تداوم همکاری موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تمایل دارد.

در همین راستا، بسام راضی تصریح کرد: رئیس جمهوری مصر با شیخ جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر دولت کویت نیز دیدار کرد و در جریان این دیدار، روابط متمایز میان دو کشور را ستود و از دولت و ملت کویت تقدیر کرد.

سیسی همچنین نسبت به سفر نخست‌وزیر کویت به مصر طی دوره آتی با هدف تداوم توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختف به ویژه در زمینه اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری‌های متبادل در پروژه‌های رشد و توسعه‌ محور میان دو کشور و همچنین تقویت روابط فرهنگی، آموزشی و گردشگری میان مصر و کویت پرداختند.

از سوی دیگر، امیر کویت امروز (دوشنبه) در سفری رسمی به واشنگتن می‌رود و طی آن با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به بررسی تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم می‌پردازد.

روز جمعه کاخ سفید اعلام کرده بود که ترامپ در ۱۲ سپتامبر با امیر کویت در واشنگتن دیدار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود که دو طرف در جریان این دیدار به بررسی تحولات منطقه و همکاری امنیتی دوجانبه و همچنین مسائل مبارزه با تروریسم بپردازند.

طی روزهای اخیر شایعاتی درخصوص سلامتی امیر کویت در صفحات اجتماعی منتشر شده بود که مرزوق الغانم، رئیس پارلمان این کشور این مساله را تکذیب کرد.

در ۱۸ اوت گذشته دفتر پادشاهی کویت اعلام کرده بود که وضعیت جسمانی صباح الأحمد الجابر الصباح بهبود یافته است و نتایج معاینات پزشکی که امیر کویت انجام داده مثبت بوده‌اند.

23311

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 73



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها