محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صمت تشکیل یافت اظهار کرد: علاقه و تعصب دکتر رحمانی نسبت به استان کاملا مشخص بوده و از اینکه ایشان وزیر معین اقتصاد مقاومتی در استان‎های آذربایجان شرقی و البرز انتخاب شده‎اند بسیار خرسندیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم صنایع پایه و مادر را تقویت کنیم نه اینکه بخواهیم مشابه این صنایع موجود را مجددا احداث کنیم.

پورمحمدی در ادامه صحبت‏های خود یادآور شد: نیمه شرقی و غربی استان دو چهره کاملا متفاوت دارد؛ نیمه غربی نسبتا برخوردار، صنعتی و پیشرفته بوده اما نیمه شرقی محروم، کم آب، دارای کشاورزی دیم و کم برخوردار است.

استاندار آذربایجان‎شرقی اذعان داشت: در نیمه شرقی معادن و امکانات بالقوه خوبی وجود دارد که باید تلاش کنیم این معادن به بهره برداری برسند و مسیر توسعه این نیمه نیز باز شود.

استاندار آذربایجان‎ شرقی ذوب مس، نفلین سینیت و خودرو را مهم ترین پروژه‎های صنعتی استان خواند و گفت: همانطور که قول دادیم این پروژه‎ها را به سامان می‎رسانیم.

وی ادامه داد: سر عهد خود ایستاده ایم که اگر چنین نبود 90 کانتینر از 140 کانتیتر کارخانه ذوب که جای دیگر رفته بود، بر نمی گشت؛ البته برای تحقق این عهد روی مساعدت‎های وزیر صمت حساب ویژه‎ای باز کرده ایم و اگر بخش عمده ای از حساب های مس به استان برگشته مدیون همین مساعدت‎ها هستیم. 

پورمحمدی تاکید کرد: ذوب مس یعنی نفت آذربایجان و شاید قویرتر؛ ولی در حال حاضر به خاطر خام فروشی متضرر هستیم باید تلاش کنیم فراورده‎های مس فرآوری و تبدیل به ارزش افزوده و ثروت برای استان شود.

استاندار آذربایجان‎شرقی اذعان داشت: ارتقا توان خودرو سازی اولویت ما است؛ قرارداد سه جانبه قطب سوم خودرو نیز با حضور وزیر و رئیس مجلس امضا شده و در آینده نزدیک هدف تبدیل تبریز به قطب سوم خودرو نیز محقق خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های اولویت دار استان در بخش صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت و افزود: در حوزه های مختلف برنامه های مختلفی داریم و کارهای خوبی انجام می گیرد که نیازمند مساعدت های وزارت صمت است.

۴۶

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 51



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها