به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از دستگاه اولتراسانتریفیوژ دارویی ۶۰ هزار دور در دقیقه با حضور  علی اسحاقی رئیس موسسه رازی و رضا کیاپاشا مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادمان تک بعد از ظهر سه شنبه در محل این مجموعه رونمایی شد.

 کیاپاشا در مراسم رونمایی از این دستگاه که برای نخستین بار در کشور ساخته شده است، گفت: ساخت دستگاه اولتراسانتریفیوژ دارویی، حاصل همکاری چند ساله موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و شرکت ادمان تک است.

وی با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته مدیران موسسه رازی با اتفاق نظر بر لزوم ساخت این دستگاه و حمایت از شرکت ادمان تک، بستر مناسب برای تولید این محصول مهم را فراهم کردند، تصریح کرد: این در حالی بود که بسیاری از اهالی فن و کارشناسان این موفقیت را پیش بینی نمی کردند و معتقد بودند زیرساخت های تولید آن در کشور موجود نیست با این حال ناامید نشدیم و امروز خوشحالیم که به تکنولوژی ساخت این دستگاه دست یافته ایم.

 کیاپاشا افزود: تا پیش از این، تنها کشورهای آمریکا و ژاپن توانایی ساخت این دستگاه را داشتند، اکنون اما در کشورمان قادر هستیم اولتراسانتریفیوژ دارویی با قابلیت ۶۰ هزار دور در دقیقه بسازیم که موفقیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، حمایت های ویژه مرکز رشد رازی و همکاری همه جانبه بخش فنی و مهندسی موسسه رازی را در دستیابی به این توفیق ملی اساسی توصیف کرد و گفت: مسئولان موسسه رازی با اعتماد به جوانان کشور و حمایت تمام قد خود، موجب شدند در کنار کشورهای قدرتمند سازنده این محصول مهم قرار بگیریم.

گفتنی است؛ این شرکت، پس از چهار سال کار تحقیقاتی و انجام تست های عملکردی با حمایت مدیران موسسه رازی، مرکز رشد رازی و بخش فنی و مهندسی موسسه و در راستای سیاست های کلان دولت در حمایت از تولید داخلی و شرکت های دانش بنیان موفق به ساخت نمونه صنعتی دستگاه اولتراسانتریفیوژ ۶۰ هزار دور در دقیقه شده است.

اولترا سانتریفیوژها دستگاه‌هایی هستند که در صنعت غذا و دارو، کاربرد دارند اما کاربرد عمده و اصلی آن‌ها در بخش تحقیقات، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی همچنین برای تفکیک ذرات با چگالی‌های مختلف است.

 نمونه های مختلفی از این دستگاه در جهان ساخته می شود اما نمونه های دارای ویژگی ۶۰ هزار دور در دقیقه تنها در دو کشور ژاپن و آمریکا و از این پس در ایران تولید می شود.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 35



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها