x6 - رونمایی از نسل جدید ب‌ام‌و X6، اسپرت‌تر و متمایزتر از X5 + تصاویر

ب‌ام‌و برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ از کراس‌اوور کوپهٔ X6 پرده‌برداری کرد و حالا پس از یازده سال رسماً سومین نسل آن‌را معرفی کرده است. نسل جدید X6 در ظاهر با جلوپنجرهٔ جدید و برجسته‌ای که حتی از قبل هم بزرگ‌تر است، نمایی تهاجمی به خود گرفته است. همچنین امکان سفارش جلوپنجرهٔ چراغ‌دار هم برای X6 جدید وجود دارد که هنگام رانندگی یا در هنگام باز و بسته کردن درها روشن می‌شود. در زیر این جلوپنجرهٔ جدید هم ورودی‌های هوای بزرگی درون سپر جای گرفته‌اند که این ویژگی‌ها، برخلاف نسل کنونی، دماغهٔ X6 را نسبت به X5 متمایز و تهاجمی‌تر کرده‌اند.

در پروفیل جانبی خودرو دریچهٔ هوای روی گلگیر جلو، خط سقف شیب‌دار، بدنهٔ سیال و گلگیرهای برجسته به چشم می‌خورد اما تغییرات بزرگ‌تر در بخش عقبی خودرو انجام گرفته است زیرا X6 در این قسمت به خروجی‌های هوا و چراغ‌های باریکی مجهز شده است که به سری ۸ شباهت دارند. در اینجا همچنین دیفیوزر اسپرت و اسپویلری یکپارچه با درب صندوق بار هم جلب‌توجه می‌کنند. در اروپا رینگ‌های استاندارد خودرو ۱۹ اینچی و در آمریکا ۲۰ هستند اما امکان سفارش نمونه‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی هم وجود دارد.

از لحاظ ابعاد، نسل جدید X6 با ۴,۹۳۵ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۴ میلی‌متر عرض و ۱,۶۹۶ میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که ۲۶ میلی‌متر کشیده‌تر و ۱۵ میلی‌متر عریض‌تر است اما ارتفاع آن ۶ میلی‌متر کمتر شده است. در همین حال، فاصلهٔ محوری خودرو نیز با ۴۲ میلی‌متر افزایش نسبت به نسل قبلی، به ۲,۹۷۵ میلی‌متر رسیده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کابین نسل جدید X6 بازتاب کاملی از برادرش X5 است به‌گونه‌ای که در اینجا هم یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی و یک صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. در اینجا همچنین با روکش چرمی Vernasca برای صندلی‌های اسپرت و پوشش Sensatec داشبورد، فضای لوکسی فراهم شده است. در همین حال ب‌ام‌و وعده داده است که X6 جدید خودرویی کاربردی خواهد بود به‌گونه‌ای که با خواباندن صندلی‌های عقب با نسبت ۴۰:۲۰:۴۰ ظرفیت صندوق بار خودرو از ۵۸۰ لیتر به ۱۵۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

برای X6 جدید مجموعه‌ای از آپشن‌ها هم قابل سفارش خواهد بود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تهویهٔ چهار منطقه‌ای، نگه‌دارنده‌های لیوان با گرم‌کن و سردکن، سقف پانورامای شیشه‌ای، سیستم صوتی Bowers & Wilkins با ۲۰ بلندگو، تریم شیشه‌ای، چرم مرینو و نمایشگر سربالا اشاره کرد. از لحاظ ایمنی هم کراس‌اوور کوپهٔ ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد به سیستم‌های کمک‌راننده‌ای مثل تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد عقب، هشدار برخورد جلو با هشدار عابر پیاده، هشدار ترافیک عقب و اطلاعات محدودیت سرعت مجهز شده است درحالی‌که پکیج کمک‌رانندهٔ حرفه‌ای هم برای آن قابل سفارش است.

نسل جدید X6 در ایالات‌متحده با دو موتور مختلف عرضه خواهد شد. پیشرانهٔ اول که در مدل‌های SDrive40i و XDrive40i ارائه می‌شود از نوع ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتن متر گشتاور است. این مدل ظرف ۵٫۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت آن هنگام استفاده از لاستیک‌های چهارفصل روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود اما در صورت سفارش لاستیک‌های عملکردی این عدد به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

 

مدل بعدی که X6 M50i نام دارد از قدرت بسیار بیشتری برخوردار است زیرا در سینهٔ آن یک نیروگاه ۴٫۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور جای گرفته است. به لطف نیروی بیشتر، این مدل برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۴٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند اما درحالی‌که مدل M50i به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز است، برای مدل ۴۰i این سیستم قابل سفارش خواهد بود.

 

اروپایی‌ها اما غیر از این دو مدل بنزینی امکان انتخاب از بین دو مدل دیزلی را هم خواهند داشت. مدل اول که XDrive30d نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و ظرف ۶٫۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل دیزلی بعدی با نام X6 M50d از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ولی با چهار توربوشارژر استفاده می‌کند که خروجی آن‌را به ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این پیشرانهٔ قدرتمند دیزلی، خودرو را ظرف ۵٫۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

به‌منظور ارائهٔ عملکرد بهتر، امکان سفارش تعلیق بادی و پکیج هندلینگ پویا برای X6 وجود دارد که دومی شامل تثبیت‌کنندهٔ فعال، سیستم فرمان فعال و ترمزهای M Sport می‌شود. علاوه بر این، حتی یک پکیج آفرود هم برای این ماشین در نظر گرفته شده که همان سیستم تعلیق بادی مذکور را به همراه دیفرانسیل M Sport عقب با کنترل الکترونیکی و چهار حالت رانندگی آفرود برای حرکت در برف، شن، ماسه و سنگ را برای X6 به ارمغان می‌آورد. تولید نسل جدید ب‌ام‌و X6 از ماه آگوست آغاز شده و از نوامبر فروش آن در ایالات‌متحده شروع خواهد شد. قیمت پایهٔ این ماشین از ۶۴,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود و به ۸۵,۶۵۰ دلار برای مدل M50i می‌رسد.

نوشته رونمایی از نسل جدید ب‌ام‌و X6، اسپرت‌تر و متمایزتر از X5 + تصاویر اولین بار در اروند پلاک | مجله حرفه ای خودرو . پدیدار شد.

hotnewsخودرو5 سال پیش • dahio.com • 55



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها