به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با نزدیک شدن به فصل پاییز، سردی را در بازار مسکن حس می کنیم و پس از رشد ۷۷.۵ درصدی قیمت مسکن از سال قبل تاکنون بالاخره شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

بنابراین گزارش سوم تیرماه خبر از کاهش ۳ درصدی قیمت اجاره ماهانه مسکن آمد و به تبع آن قیمت مسکن در مرداد ماه نسبت به تیرماه کاهش داشته است. با توجه به سخنان کارشناسان و مشاوران املاک این کاهش بنابر اقدامات دولت و وضعیت بازار مسکن تا پایان سال ادامه خواهد داشت به طوری که امروز نیز شاهد کاهش قیمت مسکن در اکثر مناطق تهران بودیم اما در این میان کاهش ۳ درصدی قیمت در مقابل قیمت نجومی برخی مناطق بسیار ناچیز است.

به اعتقاد کارشناسان کاهش قیمت مسکن بی دلیل نیست و یکی از دلایل آن رکود شدیدی است که بازار گرفتار آن شده است به طوری که به گفته کارشناسان اقتصادی رکودی که بازار مسکن تهران الان درگیر آن است طی ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است و کاهش تقاضا و کاهش حجم معاملات مسکن در کنار سایر اقدامات دولت دلیل اصلی کاهش قیمت ها در بازار مسکن است.

در این میان اما فروشندگان املاک نیز در کاهش حجم معاملات بی ثاثیر نیستند و با وضع قیمت‌های بالا بر روی املاک یکی از عوامل اصلی کاهش تعداد معاملات مسکن شناخته شده اند.

با پرس و جویی از مشاور املاک منطقه شمال و شمال شرق تهران دریافتیم که حجم معاملات در این مناطق نه تنها کاهش یافته بلکه در تیر ماه به صفر رسیده است و دلیل اصلی آن را می‌توان قیمت‌های نجومی املاک این منطقه دانست.

اگرچه روسای اتحادیه مشاوران املاک اعتقاد دارند گرانی مسکن به هیچ عنوان ارتباطی به مشاوران نداشته و عوامل دیگری در افزایش نرخ اجاره بها و قیمت ملک موثر بوده است اما گزارش های میدانی خبرنگار خبرآنلاین حاکی از ان است که در برخی موارد فروشنده قیمتی پایین تر از فایل ثبت شده در دفتر مشاور املاک اعلام کرده و در نهایت پس از طی دوره طولانی برای پیدا کردن مشتری، به توصیه مشاور املاک از فروش منصرف شده و به انتظار برای گرانتر شدن قیمت ملک نشسته است.

با وجود تاثیرات دلالان و سفته بازان در بازار مسکن اما اقدامات دولت و وزارت راه شهرسازی در کنار نظارت بر قمیت گذاری و اعلام نرخ در فضای مجازی توانست هیجانات بازار را کنترل کرده و قیمت ها را کاهشی کند.

در جدول زیر قیمت تعدادی از خانه های نوساز تا ۸ ساله در مناطق  شمالی و شمال شرق تهران به ثبت رسیده است. این املاک با قیمت های نجومی مدتهاست که در فایل فروش تعدادی از مشاوران املاک کنطقه در انتظار مشتری هستند.

۲۲۶۲۲۷

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 56



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها