به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رحمت صادقی در نشست هم‌اندیشی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) کشور با اساتید دانشگاه‌های کردستان اظهار داشت: دانشگاه های امروزی در کنار بحث آموزش، پژوهش و تولید علم در حیطه کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی وارد شده‌اند.
رئیس دانشگاه کردستان افزود: ما در دانشگاه باید بتوانیم علم را به ثروت تبدیل کرده زیرا در تمامی سیستم‌های رنگینگ بین المللی دنیا، میزان درآمدزایی یک دانشگاه در ارتباط با صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما به عنوان یک دانشگاه امروزی باید حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشیم.
وی گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه‌های بزرگ دنیا گذر از تمرکز بر تحقیق به سمت توسعه علوم کاربردی، ورود به دنیای کسب و کار و راه اندازی دفاتر انتقال فناوری را در دانشگاه ها است.
صادقی بیان کرد: توسعه دانش کاربردی جدید، پرورش نیروهای انسانی ماهر در قالب مشاوران دانشگاهی، کاهش هزینه تحقیقات، دستیابی سریعتر شرکت‌های بزرگ و کوچک به آزمایشگاهها و کتابخانه‌های دانشگاه، ایجاد شبکه‌های اجتماعی منسجمی از دانشگاهیان، امکان توجیه آسان‌تر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و بهبود جایگاه و موقعیت دانشگاهها و دانشجویان در جامعه از جمله نتایج ارتباط صنعت و دانشگاه است.
رییس دانشگاه کردستان، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، ثروت آفرینی و درآمد زایی از نتایج تحقیقات دانشگاهی در کنار تبدیل دانشگاهها به دانشگاههای کارآفرین (نسل سوم) را از جمله اهداف مهم در تاسیس دفاتر فناوری  برشمرد و خاطرنشان کرد: باید پژوهش‌های دانشگاهی مبتنی بر کارآفرینی و پاسخگویی به نیاز جامعه باشد.
وی به امضای تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان کردستان برای توسعه همکاری‌ها اشاره کرد و افزود: توسعه فضای کسب و کارهای دانش‌بنیان از مقوله‌های مغفول مانده در اقتصاد استان است که با این تفاهم‌نامه امیدوار به ایجاد شرکت‌های زایشی بر مبنای دانش، از دل دانشگاه هستیم.
 رییس بنیاد نخبگان کردستان نیز در این نشست  با تاکید بر لزوم مهارت‌آموزی به مددجویان کمیته امداد امداد امام(ره) اظهار کرد: متناسب سازی راهبری‌های شغلی در هر استان متناسب با ظرفیت‌های آن می تواند گام مهمی برای اشتغال پایدار باشد.
قربانعلی صادقی دامپروری و کشاورزی را از ظرفیت‌های مهم کردستان در این راستا اعلام کرد و گفت: کشت موسیر و ۱۱ گونه گیاهان دارویی دیگر از ظرفیت‌هایی است که در مقیاس کوچک و با هزینه کم، سوددهی مناسبی دارد و در روستاها به سهولت قابل اجرا است.
وی پرورش بلدرچین و مرغ بومی را هم از دیگر بسترهای اشتغال در استان دانست و تصریح کرد: دانشجویان نخبه بسیاری تحت پوشش کمیته  امداد هستند که ایده‌های ارزنده‌ای برای اشتغال دارند و از این ظرفیت می شود استفاده بیشتری برد.

46

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 38

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها