حشمت‌الله فلاحت پیشه، درباره اتفاقاتی که سال گذشته بیشترین تاثیر را روی فضای کشور داشت، گفت: اتفاقات بسیار مهم و تاثیرگذاری در کشور رخ داد که هر کدام‌شان می‌تواند تاثیرات بسزایی داشته باشند و بسیاری از معادلات را برهم بزنند و در آینده تغییراتی ایجاد کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و تاثیر آن روی بخش‌های مختلف کشور، عنوان کرد: کرونا بزرگترین اپیدمی تاریخ کشور بود که حتی وبا و قحطی زمان جنگ‌های جهانی هم در این حد گستردگی نداشت؛ این بیماری باعث تعطیلی بخش‌های بسیاری شد و مهم‌ترین اثر را بر بخش‌های اقتصادی کشور گذاشت. شیوع بیماری مانند کرونا نشان داد کشور علیرغم این‌که در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های بسیاری داشته است در برخی از موارد آسیب‌پذیر است.

وی با اشاره به این‌که به هر حال گمانه‌های جدی وجود داشت که بیماری کرونا بخشی از بیوتروریسم است، عنوان کرد: دور از ذهن نیست که «ویروس کووید ۱۹» بخشی از یک ترور بیولوژیکی باشد. حدود ۳ دهه در عرصه سیاسی کشور حضور دارم و تحلیل‌هایم را مطرح می‌کنم و جزء دسته متوهمان ‌هم نیستم؛ این نکته را یادآوری را می‌کنم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها حدود ۳۰ آزمایشگاه بیوتروریسم در اطراف ما دارند پس ترور بیولوژیکی حرف بی‌راهی نیست.

وی با بیان این‌که ما کشوری هستیم که دشمنان بسیار دارد و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، عنوان کرد: باید گفت جزئی از هنر سیاستمداران ما این است که فقط بر دشمنان کشور اضافه می‌کنند و باید بگویم در دنیا هیچ سیاست‌مداری به اندازه سیاستمداران ما این هنر را ندارد که دشمنان را افزایش و دوستان را کاهش دهد.

فلاحت پیشه یادآوری کرد: باتوجه به شرایط باید می‌دانستیم با شیوع هرگونه ویروس در دنیا باید پادزهری بیوتروریستی آماده کرده و آمادگی لازم را برای مقابله داشته باشیم اما این کار شکل نگرفت.

وی ادامه داد: جالب‌تر این است که با همین موضوع برخورد شعاری می‌شود؛ می‌گویند ۳۰۰ هزار نفر را برای مقابله بسیج کردیم؛ ما می‌گوییم ۳۰۰ هزار نفر نمی‌خواهیم، چرا؟ چون کشوری که می‌تواند پهپاد آمریکایی را در هوا و پایگاه آمریکایی بزند می‌تواند ماشین‌های لازم را در همه شهرها راه بیاندازد تا ضدعفونی عمومی را انجام دهد اما مشاهده می‌کنیم همین کار را هنوز به طور کامل انجام نداده‌اند! اگر صحبت‌ها و اقدامات باتوجه به این رفتارها شعاری نیست، پس چیست؟

سردار سلیمانی باید برنده جایزه صلح نوبل می‌شد

وی در ادامه  با اشاره شهادت سردار سلیمانی، گفت: شهادت سردار سلیمانی نشان داد راهبرد ایرانی و آمریکایی به هم رسید؛ راهبرد مبتنی بر ثبات ایران و راهبری بی‌ثباتی آمریکا در نهایت به هم رسیدند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سردار سلیمانی بزرگترین گروه تروریستی بعد از جنگ سرد که داعش بود را از بین برد، اما آمریکایی‌ها این قهرمان مبارزه با تروریسم را به شهادت رساندند. باید گفت اگر عمق، تعدد و تکثر دشمنی‌ها علیه ایران نبود حتما به حاج قاسم سلیمانی جایزه صلح نوبل داده می‌شد.

وی با بیان این‌که سردار سلیمانی باید به عنوان قهرمان جهانی جنگ علیه ترور معرفی می‌شد، اظهار کرد: تبلیغات منفی ضد ایرانی حقانیت تاریخی سلیمانی را تحت‌الشعاع قرار داد و نگذاشت دنیا این قهرمان را بشناسد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی باعث شد بعد از حمله مستقیم رونالد ریگان در سال انتهایی جنگ تحمیلی به ایران بار دیگر ایران و آمریکا در مرحله تقابل نظامی قرار گیرند و یک واقعیت اثبات شد و آن هم اینکه آمریکایی‌ها مجبور شدند گزینه نظامی را از روی میز بردارند که این بسیار مهم است.

وی یادآور شد: در طول تاریخ مناسبات ایران و ایالات متحده، این کشور  همواره گزینه نظامی را به عنوان برگ برنده خودش در قبال ایران مطرح می‌کرد، اما بعد از شهادت سردار سلیمانی و تحولاتی که رخ داد مانند حمله ایران به پایگاه آمریکایی که از زمان جنگ جهانی دوم تقریبا بی‌سابقه بود، آمریکا عملا مجبور شد گزینه نظامی را کنار بگذارند؛ که این را کشور مدیون دو چیز بود یکی خون شهید سلیمانی و خون کسانی که فراتر از مرزها برای کشور جنگیدند و دیگری توان موشکی و نظامی افراد گمنامی که ما را در این زمینه بیمه کردند.

با بازگشایی مجلس جدید، جنگ‌های جناحی آغاز خواهد شد

فلاحت‌پیشه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که در سال جدید مجلس یازدهم روی کار می‌آید و باتوجه به ترکیبی که دارد پیش‌بینی‌ می‌شود دولت با مشکلاتی مواجه شود، رئیس‌جمهور برای پیشگیری از بحث‌ها و جدل‌های احتمالی چگونه باید دولت‌داری کند، گفت: روحانی اقدامات خوبی انجام داد، وی در سیاست خارجی خیز خوبی برداشت توانست نفرت‌ها علیه ایران کاهش دهد. سعی کرد در توسعه کشور، برنامه‌ای حرکت کند و تا زمانی  که تحریم‌های جدید مازاد بر گذشته اعمال نشد، کشور در روند صعودی خوبی قرار داشت. رئیس‌جمهور سعی کرد اقتصاد را برنامه‌ای پیش ببرد و پوپولیستی عمل نکند و بر خلاف دولت قبلی که  ۷۰۰ میلیارد دلار پول کشور را هزینه پوپولیسم کرد، باید گفت با چنین پولی ۴ ببر آسیا از جهان چهارم نژاد پیدا کردند و جهان اولی شدند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یاد آورد شد: بیش از ۷۰۰ نوع تحریم جدید در زمان ترامپ به تحریم‌های قبل از برجام اضافه شد. 

وی با بیان اینکه روحانی اقدامات خوبی انجام داد اما آمادگی برای بحران نداشت، عنوان کرد: بزرگترین نقطه ضعف روحانی آماده نبودنش برای مواقع بحرانی بود و هنگامی که در بحران‌ها قرار گرفت چه سیاست خارجی و چه بیماری کرونا نمی‌دانست چه کند و این امر بزرگترین ضربه را به وی زد.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: بر اساس تجربه تاریخی می‌گویم با بازگشایی مجلس جدید، متاسفانه کشور تحت‌الشعاع جنگ جناح‌های سیاسی برای قبضه قدرت ریاست جمهوری آینده قرار خواهد گرفت؛ به همین دلیل نظارت برنامه‌ای مجلس جدید حتما تحت الشعاع جنگ قدرت قرار می‌گیرد و افراد حاضر در این مجلس حتما به سمت یکسری از اقدامات پوپولیستی که در دستور کار قرار می‌گیرد، خواهند رفت. 

وی خاطرنشان کرد: قابل پیش بینی است که تخطی‌های بیشتری از قانون برنامه برای اینکه ریاست جمهوری آینده دست به دست شود، صورت گیرد که این امر ضعف قانون اساسی کشور را اثبات می‌کند همان چیزی که همه می‌دانند اما کسی برای اصلاحش گام برنمی‌دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ایران نیازمند یک نظام قوی با احزاب پارلمانی است، اظهار کرد: هر ۴ سال یک بار یک حزب با یک قدرت بیاید دولت و مجلس را بگیرد کارنامه خودش را ارائه دهد نه اینکه رئیس مجلس و دولت کارهایشان نصف کاره باشد چراکه دولت و مجلس نصف و نیمه کشور را با مشکل و چالش روبه‌رو خواهند کرد.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی این است که بین دولت و مجلس آینده رابطه آرامی شکل نگیرد مگر این که قدرت‌های فرامجلسی در این زمینه ورود پیدا کنند تا ملاحظات مملکت‌داری بر ملاحظات جناح‌پروری ارجحیت پیدا کند.

2727

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 12

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها