سینماسینما، احمد میراحسان
بازیگران ایرانی صحنه بازی آمریکایی وجزیی از اجرای فیلمنامه لویاتان و طاغوت جهانی،همین هنرمندان وکارگردانان وبازیگران سینما و سیاست پیشگان غربگرای ما هستند وخواسته یا جاهلانه همان نقش سربازان صحنه شطرنجی را آگاهانه ایفا میکنند که بی اراده وعروسک خیمه شب بازی گونه به انان القا شده است.
سناریوی مقطعی مبارزه آمریکا با ایران به نمایندگی نظام بین المللی سرمایه داری غرب،متمرکز شده است بر حذف توان موشکی جمهوری اسلامی.و همه عناصر تکنولوژیک ،نظامی ،سیاسی ورسانه ای….بر اساس قواعد گیم تئوری،روی همین هدف تاکتیکی،متمرکز شده است.اصلا معنای گیم امریکایی وموضوع وانموده ها و فیلمنامه متکی بر گیم تئوری وسمیولاکروم چیست؟
گیم تئوری برجسته ترین ثمره دانش ریاضی و اقتصادی ،در نیمه دوم قرن بیستم است ،و دستاورد نبوغ آمیز جان نش است که پس از انیشتین ظرفیث نبوغ آمیز ریاضی حیرت انگیز ونافذ ی داشته .مشهور است بستری کردنش در تیمارستان به بهانه بیماری شیزوفرنی به سبب پیش بینی نابودی اسراییل بر مبنای همان گیم تئوری بوده وفقط پس از دست برداشتن ازاین فکر وتوبه ، اجازه بازگشت به جامعه و کسب آزادی را دریافت کرد.
گیم تئوری بعد از جان نش اساس تحقیقات وگسترش جدیدی قرار گرفت و پنج دو ره جایزه نوبل را نصیب دانشمندانی کرد که در خدمت وزارت دفاع وخارجه امریکا واتاق های فکر شان،این نظزیه را گسترش دادند تا در حوزه اقتصاد وسیاست جهانی وپروژه های آمریکایی سلطه،از آن استفاده شود.از موارد مشهور کاربرد ان،جنگ سرد وفروپاشی شوروی،چالشهای خاورمیانه،مقابله با انقلاب اسلامی واسلام وآسیای غربی وایده خاورمیانه بزرگ است.
امروز به خوبی سناریوی سریالی ومقطعی امریکا برابر ایران ،قابل تجزیه وتخلیل است.
بازی امریکا از زمان پیروزی انقلاب علیه ایران وجمهوری اسلام بازیگران متنوعی داشته است.امروز .در جریان بازی موشکی به روشنی بازیگران مددکار گیم شیطان بزرگ خود را عریان کرده اند..
وانموده امریکا در موردخطر توان موشکی نیازمند سند عملی واقناع کننده بود تا فیلمنامه حذف ان به اجر ا دراید.ببینیم این گیم چگونه پیش رفت چگونه منجر به خطای شلیک به موشک اوکراینی شد ودراین شلیک چه چیز مایه خطا بود.و نقش سلبریتی های ایرانی وکارگردان ها وبازیگرها ودیگر افراد فنی یاهنرمند ومخالفان جمهوری اسلامی و تحریم کننده جشنواره در این میان چه بود؟
درباره ترور شهید سلیمانی، واکنش مردم ایران و مسلمانان جهان ،اعجاز راه پیمایی ایرانی وفریاد انتقام سخت و مجازات این ترور امریکا با نابود کردن عین الاسد،شلیک «اشتباهی »به هواپیمای اوکراینی ،وبهانه نامعقول ورسوایی تحریم جشنواره فجر واشکار شدن درون و محتوای ایدئولوژیک انان وخدمتگزاری برای نظام امریکا،حرف زده ام وتحلیل گران فراوانی هم اظهار نظر کرده اند. ببینیم ساختار موزون رخدادها چه می گویند.

یک رژیم سلطه خواه جهانی که کارش تجاوز وکشتار وغارت وجهانخواری است دشمن استقلال وازادی کشورهای پیرامونی به قصد بلعیدن خاورمیانه و غارت هرچه بیشتر امده زدوکشته و برده ورسیده دورتادور ایران که مارا هم به گاو شیرده بدل کند.وشما مقاومت میکنید و وحشی ترین نیرویی را که برای حاکمیت خود به وجود اورده یعنی داعش را تارو مار می کنید .او به انتقام این موفقیت سردار سرکوبگر جنایت وکشتار وتحجر وتروریسم را ترور میکند .نتیجه واکنش معجزه آسای مردم ایران وانتقام مشروع از این جنایت بود .در فضای امادگی برای مقابله باحمله هوایی،امریکا با خرابکاری در سیستم راداری وطبق سناریو از پیش طراحی شده سبب اشتباه اپراتور پدافند موشکی شده وهواپیمای مسافربری اوکراین رامیزند،یعنی شلیک به خود!
حال عکس العمل افراد ریز ودرشت سینما را بسنجیم.انان مثل مشتی عروسک کوکی کوک شده،یا خیمه شب بازی که سرنخ شان دست دیگری است بی خبر و شدارای جهل نسبت به پروژه دشمن اند وخود کور وکرندیا مشتی نیروی ستوندپنجم که دشمتی قلبی با ملت خود دارند ومأموریت سازماتداده شده برای برهم زدن اوضاع داخلی ویا دست کم مشتی فرصت طلب بی فکر وبی جنبه وعجول که در پی ان هستند به قیمت دنائت اسم وشهرتی در شبکه های دشمن بهم زنند ،به سود جنایت کار بزرگ عمل کرده وپز دلسوزی با خانواده های حادثه اسف بار را می گیرند .اما دم خروس از وارونمایی ایران بیرون میزند ،نه خود دلسوزی واسف وتسلی .منطق تحریم جشنواره فجر در این شرایط،مسخره بود.مگر انها از قصد به هواپیما شلیک کردند؟نه!این شلیک کاملا غیر عمد واز آن مهمتر زمینه سازی شده وفراهم امده از سوی امریکا بود تا با یک تیر چند نشان بزند:
۱سند ووانموده برای سناریوی حذف توان موشکی ایران ،فراهم اورد وبگوید این توان ایران بی کنترل وخام‌دست وخطر آفرین برای مردم عادی جهان است.
۲ با حذف ابزار قوی و اصلی مقاومت پروژه بدل به گاو شیرده کردن خاورمیانه بی دین وبرده شیطان بزرگ وبویژه ایران را فراهم آورد
۳برای جنایت عمدی خود یعنی زدن هواپیما مساربری ایران وکشتار نا بخشودنی،یک همدست وانمود سازد و…
۴طی بر جام با مجاهدات آقای ظریف بین صف متحد قدرتهای مخالف توسعه هسته ای جدایی حاصل شد وافکار عمومی جهان به درستکاری و پیمان داری ایران جلب گشت ودر صف دشمن تفرقه پدید آمد وایران زمان خرید وامریکا در قالب شروری قانون ستیز وپیمان شکن افشا شد.، اینها دستامد های بزرگی بودند. اما به معنی پایان گیم آمریکا وتلاش مدام طاغوت عصر برای تداوم بردگی وجنایت نبود.حال بافیلمنامه رساندن توان موشکی ایران به صفر ،امریکا کوشیده با شکل دادن به شلیک به هواپیمای مسافربری، دوباره مردم جهان را علیه ایران بر انگیزد.

در این گیرودار بازی شیطانی امریکا که هیچ انسان شریف دوست ندارد به ان یاری برساند سلبریتی های دو زاری ایران با بهانه ای بس مضحک واحمقانه به یار وانموده وگیم امریکا بدل میشوند .اقدامشان علیه ایران واضح است به اجاق هیاهوی امریکا برای پوشاندن حقیقت هیزم می‌ر یزند ودر پوشاندن حقیقت به همان ابزار امریکا یعتی تحریم علیه ایران متوسل میشوند ودر مسیر نفی توان موشکی ایران با دشمن همدستی می کنند.
من نمیدانم چرا مشتی بطون انباشته از حرام ومغزهای موریانه خورده کوچک وادمهایی که در هر رخداد پر افتخاری با بغض سکوت کرده وهرگز برای ایران در تقابل با دشمن غدار قدمی برنداشتند،حق دارند بزرگترین گام دنائت را در حق حقیقت ومردم وجهاد علیه ظلم و…بردارند ومشتی ذلیل و بزدل حتی اعتراض به این چاکری جنایتکاران بین المللی را حرام بدانند. در این میان همه حیرتم از گمگشتگی وناتوانی کیمیایی است در فهم حقیقت و وانموده وبازی در فریب وگیم امریکای درنده برای دریدن مظلومان، خدا مرا بکشد اگر قرار است پیری بهذحذاج نوامیس ورقصیدن به ساز شیطان وبندگی ودنباله روی از شبکه های توجیه جنایت وهمدستی برای نابوی حق وبردگی سرزمینم ختم شود..ایا او شجاعت توبه و باز گشت به سنگرش را دارد ؟اینکه شما وسط آتش سوزی خانه تان از رفتار غلط همراهان گله کنید قابل تحمل است،اما دست از خاموش کردن آتش بشویی وبا آتش افروزان علنا همکاری کتی معنایش ونامش چیست؟

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 43



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها