به گزارش خبرآنلاین آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری دیروز ( دوم شهریور) در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان گفت: طلاب علوم دینی باید قدر خود را بدانند که دراین مسیر قرار گرفته اند، چرا که این یکی از نعمت های خداوند نسبت به این افراد است.
وی با خطاب به طلاب شرکت کننده در این مراسم، افزود: شاید در بین دوستان و هم سن های شما افرادی باشند که برای ادامه تحصیل به دانشگاه و مراکز غیر حوزوی رفته باشند و این افراد تصمیم گرفته در این مراکز تحصیل کنند و دکتر و مهندسین آینده کشور شوند، ولی تصمیم و هدفی که شما انتخاب کرده اید طبق آیات و روایات رسیده از حضرات معصومین یک هدف برتر و عالی نسبت به دیگران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان روایاتی از ائمه اطهار(ع)، تاکید کرد: این جایگاه جایگاه بی نظیری است و روایت وارده از معصومین علیهم السلام اینگونه توصیف شده که، ان الله یحب بقات علم و این شان طلبه علوم دینی ذکر شده است.

وی در ادامه با اشاره به سختی های مسیر طلبگی، تصریح کرد: طلبه در راه کسب علوم دینی باید تمامی سختی‌ها را تحمل کند، زیرا در نهایت به یک پاداش الهی می‌رسد.
آیت الله مقتدایی با تاکید بر امر مباحثه در مدارس علمیه ابراز داشت: طلاب باید در موضوع مباحثه به صورت جدی تلاش کنند و از این مبحث مهم غافل نشوند و طلاب پس از گذراندن دوران تحصیل خود، باید آماده ورود به جامعه و تبلیغ دین باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان توصیه علمای بزرگ به طلاب جدیدالورود، بیان داشت: طلبه‌ای که آماده تبلیغ دین شده، باید از همان ابتدای کار خود در تمامی محیط‌ هایی که حضور پیدا می‌کند کار تبلیغی کند و اینطور نباشد که تنها منابر را فرصتی برای تبلیغ دین بدانند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان مقام علما در آخرت، ابراز داشت: راه طلبگی فرد را به جایی می‌رساند که فرد می‌تواند در روز قیامت شافی مردم شود و هزاران هزار نفر را با خود به بهشت ببرد.
آیت الله مقتدایی در پایان با تشکر از تولیت و مسئولین حوزه علمیه امام حسن مجتبی لواسان اظهار داشت: بنده از جناب آقای ناطق نوری و همکاران ایشان به خاطر فراهم کردن تمامی مقدمات برای تحصیل طلاب تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام معزی: حوزه‌های علمیه حافظ کیان اهل بیت هستند

در ادامه مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی شهرستان لواسان گفت: امروز مراکز حوزوی از کیان اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام دفاع می‌کنند. حجت الاسلام محمدحسین معزی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید این مرکز حوزوی گفت: این مدرسه علمیه در سال ۱۳۶۸ کار خود را آغاز کرده است. تا کنون ۱۵۰۰ طلبه در این مدرسه علمیه درس خوانده و بسیاری از آنها امروز در جایگاه‌های مختلف اجرایی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی ادامه داد: شهرستان لواسان از دیرباز مهد علما و روحانیون برجسته‌ای بوده است. حوزه‌های علمیه حافظان مکتب اهل بیت هستند. به همین دلیل باید از کسانی که بنای تأسیس چنین بنایی را گذاشتند، تشکر می‌کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امسال در شش پایه تحصیلی ۱۱۰ طلبه داریم و بسیاری از اساتید برجسته پایتخت به همراهمی اساتید بومی، قرار است جوانان به روز و عالم را ترتیب کنند.

وی با ارائه آماری از تاریخچه این مرکز حوزوی، عنوان داشت: از سال گذشته در مباحثی همچون ورزش، آموزش ویژه زبان عربی و قرائت قرآن کریم بیشترین تمرکز خود را به کار گرفته‌ایم تا طلاب علاوه بر دروس معمول حوزوی، مباحث دیگر را نیز بیاموزند. در کنار این موضوع، کانون فرهنگی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) نیز میزبان مردم است تا ایشان نیز از برنامه‌های موجود استفاده کنند.

حجت الاسلام معزی تصریح کرد: طلبه امروز باید بداند در راهی قدم گذاشته که پیش از این بسیاری از افراد در آن راه خون داده‌اند و باید ایشان تمام تلاش خود را برای حفاظت از کیان مکتب اهل بیت(ع) به کار بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در پایان گفت: این مرکز حوزوی آماده خدمت رسانی به همه اقشار جامعه است.

/6262

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 242



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها