به گزارش “ورزش سه”، سرمربی کروات سرخپوشان که پیش از ترک ایران در تعطیلات سال نو به شدت بابت عدم دریافت مطالباتش موضع خود را طی نامه‌ای به باشگاه اعلام کرده بود، در بازگشت به تهران نیز نتوانست به حق و حقوق خود تا این لحظه دست یابد.

خزانه خالی باشگاه و البته هزینه‌های جاری باشگاه که طی دو دیدار آتی خارج از خانه مقابل الاهلی عربستان شرایط را برای آنها سخت‌تر‌ خواهد کرد، باعث شده تا مدیران تیم به دنبال راهی برای تفاهم با سرمربی موفق خود باشند.

در این زمینه بزرگترین منبع آنها قسط پایانی اسپانسر است که باید اردیبهشت ماه پرداخت شود.

پرسپولیس که برخلاف همتای خود در باشگاه رقیب این منبع درآمدی را در اردیبهشت پیش خور‌ نکرده، امیدوار به دریافت آن است تا مشکلات مالی خود و خصوصا مطالبات کادرفنی و برانکو ایوانکوویچ که اکنون ششمین ماه بدون دریافت دستمزد را پشت سر می‌گذارد را پرداخت کند. مدیران باشگاه در جلسه‌ای به همین منظور با برانکو برای صبر‌ تا آن مقطع به توافق دست یافته‌اند.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس در توافق با فدراسیون به دنبال دریافت حق حضور بازیکنانش در اردوی تیم ملی اژ طریق فیفا است که این مبلغ نیز می‌تواند در این شرایط مشکلات بزرگی را مرتفع کند هرچند با تحریم‌های بانکی که فدراسیون با آن مواجه است هنوز راه حلی برای دریافت آن یافت نشده تا قسط پایانی سرمربی سابق خود (کارلوس کی‌روش) را نیز پرداخت کند.

با تمام این شرایط برانکو باید در انتظار این اتفاق باشد تا مدیران جدید هرچه زودتر مشکلات مالی تیم که به زودی سر رسید جدید مطالبات بازیکنان را نیز در پی خواهد داشت، برطرف کنند. موضوعی که با توجه به مشکلات اقتصادی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، نیازمند تدبیر بزرگ‌تری از سوی مدیران تیم علاوه بر قراردادهای کنونی با اسپانسر پیامکی خواهد بود.

ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: ما مطالباتی اکنون از فیفا داریم و بر این اساس به دنبال دریافت آن و پرداخت به آقای برانکو هستیم. با توجه به نامه آقای برانکو به باشگاه پیش از عید، ما از فدراسیون خواستیم تا مطالبات ما را از منبع فیفا دریافت دریافت کند اما تا به این لحظه موفق نبوده‌اند. ما نیز چون حساب ارزی نداشتیم، نتوانستیم پول را مستقیم دریافت کنیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم این پول به صورت مستقیم برای هزینه‌های ارزی هزینه شود بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما حساب کردیم از این ارز می‌توانیم استفاده بهینه‌ای کنیم. به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده‌ای از این پول را به آقای برانکو بدهیم. ما طی دو فقره نامه درخواست مجزای ۴۰۰ هزار دلاری و ۱۷۰ هزار دلاری برای پرداخت مطالبات برانکو داشتیم. مابقی این پول را نیز برای دو‌ بازیکن دیگری که حکم دریافت کرده‌اند و باید مطالبات‌شان پرداخت شود در نظر گرفتیم.

عرب در ادامه توضیحاتش گفت: ما همچنان امیدواریم که این اتفاق بیفتد. آقای تاج شفاها قول مثبتی دادند که این اتفاق بیفتد و این پول ای اف سی به حساب بدهی‌های ما واریز شود. هر دو نامه هم که به انگلیسی و از سوی فدراسیون برای فیفا ارسال شده بود، رونوشت آن را برای آقای برانکو فرستادیم تا در‌ جریان‌ اتفاقات باشد. ما در خصوص مطالباتی که ایشان دارند و در نامه‌ای پیش از سال نو خواهان مشخص شدن تکلیف آن شده بودند، ابتدا منتظر پاسخی از سوی فیفا برای پرداخت این مطالبات خودمان هستیم و در وهله دوم اگر پاسخ مثبتی دریافت نکردیم بلافاصله از منابع دیگری باید آن را تامین کنیم و در اختیار سرمربی قرار دهیم. امیدواری بزرگ ما این است که این پول از طریق حساب ارزی فیفا به حساب ایشان واریز شود.

مدیرعامل پرسپولیس در پایان با تمجید از همکاری و صبر سرمربی و کادرفنی تیمش گفت: جا دارد تشکر و قدردانی ویژه‌ای از برانکو و کادرفنی و بازیکنان داشته باشیم. آنها با درک بالا و صبر قابل تقدیر خود بارها باعث شرمندگی ما شدند. امیدواریم هر چه زودتر با برنامه ریزی لازم بتوانیم موانع مالی باشگاه را برطرف کنیم و مطالبات نیز پرداخت شود. تلاش و صبر آنها همیشه برای ما قابل تقدیر است و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به اینکه گفته می‌شود فیفا به این درخواست پرسپولیس با توجه به شائبه پولشویی پاسخ منفی داده است گفت: نه، تاکنون جوابی از فیفا دریافت نکرده‌ایم و آنها هیچ واکنشی نداشته اند. فدراسیون به ما قول مثبت داده است و گفته چون درخواست حقوق مربی را در این نامه ذکر کرده‌اید احتمال اجرا شدن آن زیاد خواهد بود. با توجه به اینکه سرمربی تیم خارجی است و قرارداد نیز ارزی است مشکلی نخواهد بود و ما نیز درخواست کردیم پول به حساب مربی‌مان واریز شود.

hotnewsورزش5 سال پیش • dahio.com • 75



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها