به گزارش خبرآنلاین؛ فتح اله حقیقی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه سند امنیت غذایی در درون برنامه جامع سلامت گنجانده شده است، افزود: باید کمیته‌های ذیل سند امنیت غذایی تشکیل و براساس مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، وظایف هر کمیته و برش شهرستانی این سند مشخص شود.

وی در زمینه سند توسعه روستایی استان زنجان نیز با اشاره به ارائه بخش هایی از سند پیش بینی شده توسط طراحان و کارشناسان، تاکید کرد: در خصوص سند توسعه روستایی، کیفیت، توجه به ویژگی های بومی استان و عملیاتی بودن محتوای سند بسیار مهم‌تر از کمیت آن است و راهکارهای آن باید قابلیت اجرا و ماندگاری را در راستای توسعه استان داشته باشند.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: اشتغال مرتبط با تحصیلات جوانان روستایی، توجه به ویژگی های خاص هر منطقه و شهرستان، توسعه بومگردی و اوقات فراغت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در سند روستایی مورد توجه قرار گیرد که در صورت عملیاتی شدن، ارزشمند خواهد بود.

حقیقی خاطر نشان کرد: نتیجه نهایی سند توسعه روستایی تدوین شده باید اینگونه باشد که در کنار تبیین واقعیت‌ها، قابلیت اجرا با وضعیت و شرایط موجود را داشته باشد و تعاملات دستگاه‌های مختلف هم در آن مشخص شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تخریب محیط زیست از سوی برخی معدنکاران، اظهار کرد: فعالیت برخی از معادن موجب آسیب جدی به محیط زیست و منابع طبیعی شده است، به گونه ای که بدلیل حفاری های عمیق غیرمجاز با عبور سریع یک خودرو با با بارش باران، جاده ها و روستاهای اطراف معدن دچار مشکل می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با متخلفان و لغو مجوز معدنکاران تخریب کننده محیط زیست، تصریح کرد: با افرادی که کسانی که الفبای کار را رعایت نمی‌کنند و به بهانه استخراج از معدن، محیط زیست و منایع طبیعی را تخریب می‌کنند باید برخورد و مجوز آن‌ها باطل شود.

مدیرعالی استان با بیان اینکه هیچکس اجازه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست را ندارد، خاطر نشان کرد: از این پس در زمان صدور مجوز به معدنکاران یا هر فعالیتی که با معادن ارتباطی داشته باشد، ابتدا باید تمامی مستندات مربوط به نحوه استخراج، بهره برداری و استفاده از محیط زیست و منابع طبیعی به دقت بررسی و مصوب شود و سپس مجوزهای لازم بصورت زماندار و با اِعمال نظارت های دقیق از سوی سازمان های بازرسی صادر شود.

استاندار زنجان همچنین بر ضرورت تسریع و چابک‌سازی در دریافت استعلامات سرمایه گذاران در استان زنجان تاکید کرد و افزود: هدف از راه اندازی پنجره واحد نیز تعیین ساز و کار و زمانبندی مشخص بر اساس دستورالعمل اجرایی در این زمینه می باشد تا ضمن تسریع در فرایند پاسخگویی دستگاه های اجرایی به گونه ای عمل شود که تعللی در کار پیش نیاید.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 37



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها