به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر عیسی کلانتری، که در شورای اداری استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: محیط زیست کره زمین با ۸ میلیارد جمعیت به‌شدت از سوی مسائل و مشکلات طبیعی و انسانی تهدید می‌شود و تخریب محیط زیست از مشکلات بزرگ و سخت در جهان است.

وی حفظ جانداران و حفظ حقوق نسل‌های بعد را دو وظیفه مهم محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت این دو اصل، توسعه پایدار شکل نخواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: توسعه پایدار یعنی فعالیت بشر توجیه اقتصادی داشته باشد و نظم اجتماعی را برقرار کند، نظمی که به هیچ عنوان تخریب نشود.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۴۴ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود، افزود: متأسفانه ایران روزانه خیلی بیشتر از کشورهای صنعتی جهان زباله تولید می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تخلیه زباله‌ها در خروجی شهرها در شأن مسلمان و یک کشور اسلامی نیست و استانی که خواستار توسعه گردشگری است، باید پاک و تمیز باشد تا گردشگران نیز جذب آن شوند اگرچه پاکیزه نگهداشتن یک شهر منوط به فرهنگ بالای مردم آن شهر است.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اعلام اینکه کشت اصلی در استان همدان محصولات یونجه، سیب زمینی و چغندر است و کاشت این محصولات نیز نیازمند آب فراوان است، اظهار داشت: متأسفانه سرانه استفاده از آب در بخش کشاورزی استان همدان بالاست چرا که عمده کشاورزی این استان محصولاتی است که کاشت آن‌ها نیازمند آب فراوان است و در این زمینه باید تجدیدنظر شود.

کلانتری با بیان اینکه اگر استان همدان در بخش صرفه‌جویی آب اقدامی قابل تأمل انجام ندهد کشاورزی آن تا ۱۵ سال دیگر از بین خواهد رفت، تاکید کرد: اقدامی چون مسدود کردن ۲۲هزار حلقه چاه نیز کافی نبوده و صرفه جویی در آب نیازمند برنامه‌ریزی فراوان است.

این مقام ارشد حوزه حفاظت از محیط زیست کشور با یادآوری اینکه همدان دیگر نمی‌تواند تأمین کننده علوفه دیگر استان‌ها باشد، افزود: در نظام کشت و کشاورزی این استان باید تجدیدنظر شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های محیط زیست مناسب نیست، گفت: متأسفانه با این اوضاع نمی‌توانیم محیط زیست ناب و پرنشاط را برای نسل بعد از خود به یادگار بگذاریم چرا که اگر مردم ارتباط مستقیمی با محیط زیست نداشته باشند نمی‌توانند آن را درک کنند.

به گفته وی برای حفظ بقای محیط زیست همه باید محیط‌بان باشند و ممکن است شکارچی دیروز، امروز محیط بان خوبی باشد، تاکید کرد: هدف دولت تدبیر و امید، توسعه پایدار است، لذا امنیت به وجود آمده در حیات وحش استان همدان نشان دهنده عملکرد خوب محیط زیست و مشارکت قابل توجه مردم این استان است.

46

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 66



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها