کارگردان فیلم «پدران» با اشاره به جزئیات این فیلم سینمایی، گفت: به واسطه پدران، پسران شناخته می شوند.

به گزارش سینماسینما، سالم صلواتی شنبه شب در نشست خبری فیلم سینمایی «پدران» در پردیس سینمایی ملت با اشاره به روند ساخت این فیلم سینمایی و انتخاب و معرفی عوامل آن، گفت: این فیلم داستان سر راستی دارد که البته اصرار داشتیم این فیلمنامه این گونه باشد.

وی با بیان این که پیش از این فیلم کُردی می ساختم، افزود: از این به بعد نیز فیلم کُردی می سازم.

عذرخواهی کارگردان بخاطر ناتوانی اجرای لهجه همدانی

کارگردان فیلم پدران در پاسخ به پرسشی درباره لهجه همدانی که نامناسب درآمده است، افزود: بنده خودم چون ساکن سنندج هستم تسلط بر زبان کُردی دارم اما شاید توانمندی ام برای درآوردن لهجه همدانی کم بوده است که عذر خواهی می کنم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر به تصویر نکشیدن شهر همدان، اظهار داشت: نگاه توریستی نداشتم چون ممکن بود این داستان در هر استانی اتفاق بیافتد.

انتخاب بازیگر خوب مدنظرم بود

صلواتی درخصوص انتخاب بازیگران این فیلم سینمایی هم توضیح داد: برای ما اهمیت داشت به جز مولفه چهره بودن، بازیگران خوبی نیز باشند.

وی با بیان اینکه شاید فیلم در گیشه استقبال زیادی نداشته باشد، افزود: اما برای ما مهم بود فیلم محترم و شریف باشد.
کارگردان فیلم «پدران» در ادامه با بیان این که نمی خواستم  در کارگردانی این فیلم ادا در بیارم، تا دیده شوم، اضافه کرد: تلاش کردم تا جایی که امکان دارد کارگردان دیده نشود.

فیلم ارائه شده پدران نسخه نهایی نیست

صلواتی افزود: فیلم ارایه شده، نسخه نهایی نیست و بعد از جشنواره تدوین نهایی خواهد شد از این رو تلاش داریم برخی مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کرده و سپس آماده اکران کنیم.

وی اضافه کرد: علاقه دارم نقدهای متعددی بشنوم چون معتقدم این نقدها به ما کمک زیادی می کند تا بتوانیم در ادامه راه و مسیر حرکت به اهداف ترسیم شده پیش رو هرچه کامل تر و بهتر دست پیدا کنیم بنابراین به نقد آنهم سازنده و منصفانه احترام می گذارم.

ساخت زندگی روزمره مردم برایم ملاک بود

وی در ادامه در پاسخ به داستان تک خطی این فیلم هم اظهار داشت: علاقه به هیجان در فیلم نداشتم و می خواستم زندگی روزمره مردمان کشورم را بسازم.

این کارگردان، گفت: انتظاری ندارم برای فیلم کاندیدای جشنواره شوم. فیلم های گذشته ام در جشنواره های مطرح بین المللی دیده شده است. در نظر داشتم فیلمی ساده و استاندارد بسازم.
کار با تیمی که با عشق کار می کنند برایم جذاب است

گلاره عباسی بازیگر فیلم پدران در پاسخ به قبول کردن بازی در این فیلم، گفت: هنوز برایم جذاب است در کنار تیمی کار کنم که با عشق فیلم می سازند. البته ایرادهایی وجود دارد.

وی افزود: ما برای ساخت این فیلم خیلی زمان نداشتیم ولی تمام تلاش برای به تصویر کشیدن داستان شد.
 برای اجرای لهجه همدانی تلاش کردم

علی ثانی فر هم در این نشست اظهار داشت: در حد توانم برای درآمدن لهجه همدانی در فیلم تلاش کردم البته ما مثل برخی از فیلم های گردن کلفت، پیش تولید ۴, ۵ ماهه نداشتیم.

در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده اند.

منبع: ایرنا

hotnews • دسته‌بندی نشده • 4 سال پیش • dahio.com • 36



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها