به گزارش خبرآنلاین، از سویی فشار افکار عمومی تا باطل شدن عقد پیش رفت و مجددا بحث‌های کودک همسری و تسریع در تصویب قانون مورد توجه قرار گرفت. اما از طرفی مباحثی نظیر نقض حریم شخصی کودک و خانواده مذکور نیز مورد بحث بود.

خبرآلاین از مخاطبان خود پرسید که این مساله را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ انتشار این تصاویر را نقض حریم خصوصی کودک و خانواده‌اش می‌دانند یا کنشی در جهت حفظ حقوق شهروندی؟

نظر کاربران خبرآنلاین را می‌توانید در ادامه بخوانید:

موافقان کودک همسری

*وقتی شرع انور ، سن بلوغ شرعی را در پسران ۱۵ سال قمری و در دختران ۹ سال قمری قرار داده {یعنی پس از رسیدن به این سن شرعی ، صغیر از حضانت والدین خود خارج می گردد} ما چه کاره ایم که با وضع قوانین محدود کننده و سالب حق {ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی} ، ازدواج زوجین صغیر را به شرط مصلحت مولی علیهما {دختر و پسر صغیر} و اذن ولی یا جد پدری زوجه و زوج به تأخیر بیاندازیم ؟

*در همه فرهنگ ها این مورد و خواسته بوده و هست اصطلاح شوگر ددی چیه؟ همون بابا لنگ دراز آیا مال ازای ازدواج با فرزندخوانده نیست؟ دقیقا به سرپرستی قبولش کرد جوری که میخواست تربیتش کرد آخرش هم به هدف نهایی و اولیه خودش رسید هر دو راضی هم جودی ابوت هم بابا جون جودی. اصلا شاید بعضی دخترها گرایش به ازدواج با بزرگسالان را دارند آن را چه کنیم؟ اینها حلال هست سرکوب میکنیم ترنس و دو جنسی و همجنس‌گرایی را حق میدانیم! الان علاقه به دو جنس و حیوانات هم رو بورس هست!

*سلام اول ۳۰ نیست داماد ۲۲ است و عروس هم که گفته اند ۱۱ و این اختلاف سن در ایران رابج است اما زود هنگام بودن آن هم برای نشان کردن و محرم بودن مادر زن و بقیه مسائل شرعی است چه اشکالی دارد عروسی با محرم شدن فرق دارد.

مخالفان کودک همسری

*بچه نجات پیدا نکرده است؛ به راحتی میتوانند در خفا دوباره عقدش کنند و پسر لذت دنیا را ببرد؛ وقتی والدین دختر بچه راضی باشند هیچ عاملی نمیتواند جلوی این ماجرا را بگیرد.اگر هدف پول بود که میشد به پدر مادرش پول داد و نیازشان را برطرف کرد و بچه را نجات داد ولی وقتی پای رسم و رسومات غلط در میان باشد هیچ نیرویی نمیتواند جلوی این اقدامات را بگیرد. تا رسم و رسومات غلط با آموزش ریشه کن نشوند همین ماجرا هزاران بار دیگه تکرار خواهد شد. شاهد این ماجرا خبری هست که خواندم که قراره بعد از محرم دوباره عقد کنند و مردم ٰآن شهر هم از به هم خوردن این عقد ناراحتندچون این اتفاق آنجا کاملا عادی است که بچه را بدهند دست مردی که دو سه دهه از خودش بزرگتر باشد. در ضمن پسر۳۰ سالشه و دختر۹.

*انتشار دهنده ی فیلم انسان مسئولی بوده است. باید از او قدردانی کرد. اما خود داماد.. این ماجرا هم تصاویزی از خودش و آ دخترک منتشر کرده در فضای مجازی که ژست دختر لرزه به تن ادم میندازد.

*اگر تصاویر پخش نشده بود که الان طفل معصوم تو حجله بود.

*تمام افراد حاضر در اون مراسم کذایی و شرم آور در حال فیلم گرفتن هستند. پس هیچ مشکلی با فیلم و عکس گرفتن نداشته اند. بجای این حاشیه پردازیها فکری برای هزاران دختربچه ای کنید که در شرایط مشابه هستند و فریادرسی هم ندارند.

کاربران اینستاگرام چه گفتند؟

این نظرخواهی در صفحه اینستاگرام خبرآنلاین هم با بیش از ۱۳۰ نظر از سوی کاربران روبه‌رو شد، غالب نظرات بر این محور بود که انتشار تصاویر بخاطر بازدارندگی اثرگذار و مفید بوده است.

کاربری به نام شهربانو نوشت: متحیرم از مجازات فیلم‌بردار،‌این کار بیشتر حذف صورت مساله است تا حل مساله.

احمد هم نوشت: حریم شخصی کودک زمانی مهمه که ظلمی از سمت خانواده او صورت نگرفته باشه.

۲۳۵۲۱۲

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 516



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها