دو فیلم مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» و «حلب: سکوت جنگ» عصر سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۹۸ در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران به‌نمایش درآمدند.
به گزارش سینماسینما، «حلب: سکوت جنگ» به‌کارگردانی امیر اصانلو با تصاویری تأثیرگذار از سکوت و خلأ زیست انسان در گوشه و کنار شهر ویران‌شده‌ی حلب، تلاش‌کرده سکوت جنگ را در قاب‌هایی شاعرانه به تصویر بکشد.
اصانلو در پایان نمایش فیلمش توضیح داد که تهیه این مستند بیش از دو سال زمان برده‌است. او همچنین در واکنش به نظر یکی از تماشاچیان، درباره ایده و هدف فیلمش، این اثر را شعری غمگین بلند برای جنگ نامید.
«شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی‌پور در نماهایی کاملا متفاوت با اثر اصانلو، به روایت بخش‌هایی از زندگی تراژیک مردی سراسر زردپوش در حلب می‌پردازد.
داستان عاشقی و رنج‌های آقای زرد شباهت بسیاری به ماجرای بانوی سرخ‌پوش میدان فردوسی دارد. همزمانی این داستان با خشونت جنگ جاری در حلب، «شبیه‌سازی آقای زرد» را به فیلمی متفاوت تبدیل کرده است.
خمامی‌پور، کارگردان این فیلم در پایان نمایش از نحوه تعامل با شخصیت اصلی فیلم و تجربه‌اش در حلب گفت و تاکید کرد با روایت داستان آقای زرد به موضوعی فراتر از جنگ توجه داشته است.
خمامی‌پور در انتها اظهار داشت که عجیب‌ترین تجربه‌اش در جنگ حلب، وجود روایت‌هایی گوناگون و متعدد از یک موضوع واحد بوده است و همین تجربه باعث شده از سوژه‌ای مثل آقای زرد، روایت شخصی خودش را بسازد.
او در پایان تأکید کرد که تجربه جنگ باعث شده باور کند به همه چیز می‌توان شک کرد، حتی به روایت‌های مستند.
مهدی مطهر، تهیه‌کننده این دو فیلم نیز در سخنانی کوتاه گفت به‌زودی دو اثر جدید از این کارگردانان جوان، آماده نمایش عمومی خواهد شد.

hotnewsفرهنگ و هنر5 سال پیش • dahio.com • 65



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها