وبسایت نود: در سال های اخیر آنقدر شاهد گلزنی کریس رونالدو و لیونل مسی از روی ضربات ایستگاهی بوده ایم که بتوانیم به خود حق بدهیم آنان را برترین کاشته زنان دنیای فوتبال بنامیم.

اما اگر بخواهیم آمار ضربات ایستگاهی گل شده این دو فوق ستاره را با برترین های این بخش در تاریخ فوتبال قیاس کنیم، می‌بینیم که نه مسی و نه رونالدو جایی در بین 10 کاشته زن برتر دنیای فوتبال نخواهند داشت!

GiveMeSport فهرستی از برترین کاشته زنان فوتبال (براساس تعداد ضربات ایستگاهی گل شده) منتشر کرده و رونالدو و مسی قطعا از دیدن آن که یک دروازه بان در این فهرست از آن ها بالاتر است، خوشحال نخواهند شد.

لیونل مسی در دو هفته گذشته با به ثمر رساندن دو ضربه ایستگاهی تماشایی، تعداد کاشته های گل شده دوران فوتبال خود را به عدد 47 رسانده است. او ابتدا در دربی کاتالونیا با یک ضربه کاشته پاننکا به زیبایی هرچه تمام تر دروازه اسپانیول را گشود و چند روز بعد با گلزنی از همین راه به ویارئال، بارسلونا را به بازی برگرداند.

کریس رونالدو نیز که در دوران بازی خود نشان داده راه گلزنی از این طریق را بلد است، موفق به ثبت 53 گل از طریق ضربات ایستگاهی شده است. اما مسی و رونالدو با این اعداد و ارقام هم جایی در بین 10 کاشته زن برتر تاریخ فوتبال ندارند و رونالدو با نفرات نهم (مشترک) این فهرست، فاصله ای 6 گله دارد.

در رده نهم مشترک، نام دو بازیکن برزیلی یعنی روجریو سنی و مارسلینو کاریوکا به چشم می‌خورد. کاریوکا در دهه 90 برای تیم های مطرح فلامینگو و کورینتیانس به میدان رفت و در اروپا نیز دورانی کوتاه را به همراه والنسیا و آژاکسیو گذرانده بود. سنی نسبت به کاریوکا البته نام آشناتری برای علاقه مندان به فوتبال محسوب می‌شود. او 23 سال سنگربان سائوپائولو بود و بیشتر از مهارت های دروازه بانی اش، به خاطر گلزنی شهرت یافت.

او که 16 بار پیراهن تیم ملی برزیل را به تن کرده، در دوران حرفه ای خود بیش از 130 گل برای سائوپائولو به ثمر رساند که تقریبا تمامی آن ها از روی ضربات ایستگاهی یا پنالتی بوده اند. کاریوکا و سنی هر یک 59 بار از طریق ضربات ایستگاهی موفق به گلزنی شده اند.

در رده هشتم نام رونالد کومان، مدافع سابق بارسلونا و سرمربی کنونی تیم ملی هلند دیده می‌شود. کومان، که بسیاری او را گلزن ترین مدافع تاریخ فوتبال می‌نامند، در دوران فوتبالی خود 60 ضربه کاشته را به گل تبدیل کرده که احتمالا به یادماندنی ترین و مهم ترین آن ها، تک گل بارسلونا به سمپدوریا در فینال جام باشگاه های اروپای 1992 است؛ ضربه ای که بارسا را برای اولین بار به بام اروپا رساند.

در رده ششم مشترک نام دو اسطوره دو غول فوتبال آمریکای جنوبی به چشم می‌خورد. دیگو مارادونا اسطوره آرژانتین و زیکو ستاره نامدار فوتبال برزیل با به ثمر رساندن 62 ضربه ایستگاهی در کنار هم در رده ششم قرار دارند.

دیوید بکام سوپراستار فوتبال انگلستان با 65 ضربه در رده پنجم حضور دارد و رونالدینیو، شاعر فوتبال با 66 ضربه کاشته گل شده مشترکا در رده سوم حضور دارد. اما کسی که رونالدینیو این جایگاه را با او به اشتراک گذاشته، بسیار کم نام و نشان تر است. ویکتور لگروتالیه، بازیکن آرژانتینی که در دهه 1960 فوتبال بازی می‌کرده، توانسته با 66 ضربه کاشته گل شده مشترکا در رده سوم قرار گیرد.

در رده دوم، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال به زعم بسیاری از طرفداران حضور دارد. ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله قهرمان 3 دوره جام جهانی و اسطوره باشگاه سانتوس با به ثمر رساندن 70 گل ایستگاهی در رده دوم حضور دارد. بنابه آمار فدراسیون تاریخ و آمار پله در 1363 مسابقه (اعم از رسمی و غیررسمی) 1281 گل به ثمر رسانده که رکورد او در گینس نیز به ثبت رسیده است.

در رده نخست نام جونینیو پرنامبوکانو بالاتر از همه بزرگان خودنمایی می‌کند. ستاره واسکو دوگاما در سال 2001 با لیون به فوتبال اروپا آمد و در 8 سال حضور در این تیم، نقشی کلیدی در 7 قهرمانی متوالی لیون در لیگ یک ایفا کرد. جونینیو که 40 بازی نیز برای تیم ملی برزیل انجام داده و عضوی از ترکیب سلسائو در جام جهانی 2006 بوده، با تکنیک منحصر به فرد خود در ضربات ایستگاهی توانست به شهرت فراوانی برسد. جونینیو که بعد از لیون مدتی را نیز در حاشیه خلیج فارس و الغرافه گذراند، تا پیش از آویختن کفش ها در سال 2013، 77 بار از روی ضربات ایستگاهی موفق به گلزنی شد. رونالدو و مسی برای رسیدن به او، راهی طولانی را پیش رو خواهند داشت.

در ادامه بار دیگر 10 نام ابتدایی این فهرست را مرور خواهیم کرد:

1-جونینیو (برزیل): 77 گل

2-پله (برزیل): 70 گل

3- ویکتور لگروتالیه (آرژانتین)، رونالدینیو (برزیل): 66 گل

5-دیوید بکام (انگلیس): 65 گل

6-دیگو مارادونا (آرژانتین)، زیکو (برزیل): 62 گل

8-رونالد کومان (هلند): 60 گل

9-روجریو سنی (برزیل)، مارسلینو کاریوکا (برزیل): 59 گل

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 58



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها