نیوزویک در تحلیلی نوشت: ترامپ بار دیگر لفاظی خود درباره “دولت عمیق” را افزایش داده است. او همچنان شماری از بروکرات‌ها، عوامل اف‌بی‌آی و سیا، دموکرات‌ها و رسانه‌های جمعی “دشمن مردم” را بابت توطئه برای برکناری‌اش از قدرت مورد سرزنش قرار می‌دهد. اما با گذشت روزها بیشتر مشخص می‌شود که تهدید واقعی برای آمریکا دولت عمیق ترامپ نیست، بلکه دولت فاسد خود ترامپ است.

میک مولوینی، رئیس دفتر موقت ترامپ زمانی که در کنگره بود، ده‌ها هزار دلار از پول وام‌دهندگان به کمپین تزریق می‌کرد و بعد پیشنهاد کاهش مقررات برای آنها را ارائه داد. مولوینی در دوره ترامپ رئیس موقت دفتر حفاظت مالی مصرف‌کننده شد.

هفته پیش هم گزارش شد یک شرکت املاک و مستغلات که بخشی از آن متعلق به جارد کوشنر، داماد و مشاور سیاست خارجی ترامپ است، از زمان ورود به کاخ سفید ۹۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خارجی درآمد داشته است که حاصل فعالیت یک پناهگاه مالی سری تحت کنترل گلدمن ساکس در جزایر کیمن است. سهم کوشنر حدود ۵۰ میلیون دلار است.

تمامی اینها تضاد منافع را به سطح شرم‌آوری جدیدی می‌رساند. جمهوری‌خواهان درباره آنچه می‌کنند؟ در آن مشارکت می‌کنند!

ایلین چاو، وزیر حمل و نقل آمریکا که تصادفاً همسر میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا از آب درآمده است، بودجه ۷۸ میلیون دلاری برای خانه همسرش در کنتاکی را که شامل یک پروژه بازسازی بزرگراه می‌شود، تایید کرد و این در حالیست که این پروژه قبلاً دو بار رد شده بود. ایلین چاو همچنین یک نماینده ویژه برای هماهنگی کمک‌های مالی با دفتر مک‌کانل منصوب کرد. این مساله هم نباید از دیده‌ها دور بماند که مک‌کانل قصد دارد سال آتی دوباره در انتخابات کنگره نامزد شود.

در شرایطی عادی اخباری مبنی بر سوء استفاده یک وزیر کابینه از بودجه فدرال برای تامین پروژه‌های همسرش رسوایی بزرگی می‌شود. اما در عصر ترامپ، اخلاق از بین رفته است.

گرگ پنس، عضو کنگره آمریکا که برادر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکاست، از زمان انتخاب در ماه نوامبر بیش از ۷۶۰۰ دلار از اعتبارات کمپین خود را صرف اقامت در هتل بین‌المللی ترامپ کرده است و این در حالیست که قوانین انتخاباتی فدرال اجازه نمی‌دهد سیاستمداران از پول کمپین‌هایشان برای تامین هزینه‌های اقامت استفاده کنند.

دولت فاسد با خود ترامپ آغاز می‌شود و این بدین معناست که این رهبری علت ریشه‌ای یک شکست و افول سازمانی است؛ دولتی که از سر گندیده و فاسد شده است.

زمانی که دولت‌های خارجی با اقامت در هتل ترامپ در واشنگتن خودشیرینی نمی‌کنند، از شرکت‌های دولتی برای تامین مالی پروژه‌هایی که پولش به جیب ترامپ می‌رود، استفاده می‌کنند. مانند ساخت مجتمع سرگرمی ۵۰۰ میلیون دلاری چین در اندونزی که شامل یک هتل برند ترامپ هم هست.

ترامپ مدعی است دولت عمیق به خارجی‌ها اجازه می‌دهد از آمریکا سود ببرند. واقعیت این است که دولت فاسد ترامپ به ولادیمیر پوتین و جوخه تروریست او اجازه می‌دهد به تضعیف دموکراسی آمریکایی ادامه دهند.

با وجود شواهدی که نشان می‌دهد روسیه از هک و نفوذ در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت می‌کند، مدافعان جمهوری‌خواه دولت فاسد ترامپ کوچکترین حرکتی از خود نشان نمی‌دهند. میچ مک‌کانل از هیچ لایحه‌ای برای امنیت انتخابات حمایت نمی‌کند. همچنین او و جمهوری‌خواهان سنا با لایحه‌ای که کارزارهای انتخاباتی را موظف می‌کرد درباره کمک مالی خارجی به اف‌بی‌آی و مقام‌های فدرال گزارش بدهند، مخالفت کردند.»

310311

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 67



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها