امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر در جمع خبرنگاران، گفت: همه نیروهای مسلح در رکاب ولی امر مسلمین در بهترین شرایط ممکن آمادگی رزمی قرار دارند.

او  افزود: نیروهای مسلح امروز این آمادگی‌ را دارند که به هر تهدیدی در کمترین زمان ممکن قاطع ترین پاسخ را دهند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تغییراتی که در نیروی زمینی ایجاد شده است، گفت: تغییراتی در ماهیت نیروی زمینی ایجاد کرده و آن را به نیرویی چابک، پا در رکاب، ولایت محور و گوش به فرمان تبدیل شده است و آمادگی نیروهای ما در بیشترین حد قرار دارد. 

امیر حیدری خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش نیز همچون دیگر نیروهای مسلح در اوج آمادگی است و در صورت بروز تهدید آن را در نطفه خفه می کند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه نزاجا نیرویی محوری است که روح ولایت مداری را در خود دارد، گفت: امروز از تعدادی از فرماندهان نیروی زمینی که توانستهاند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارند و از خود روحیه ایثار نشان دهند، تجلیل شد. 

خلیج فارس زاغه مهمات است 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با اشاره به حوادث اخیر در تنگه هرمز و دریای عمان و همچنین انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا و توقیف نفتکش متخلف انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: شاید در نگاه اول، وقایعی که در منطقه خلیج فارس در حال روی دادن است، نشان از احتمال یک درگیری نظامی داشته باشد اما وقتی که عمق وقایع را می‌بینیم، این احتمال بسیار کمرنگ می‌شود.

او ادامه داد: قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که استکبار جهانی به خودش این جرات را نخواهد داد که بخواهد از گزینه نظامی علیه ما استفاده کند.

امیر پوردستان در ادامه تصریح کرد: خلیج فارس مثل یک زاغه مهمات است که با انفجار یک ترقه می‌تواند یک فاجعه عظیم در آن رخ دهد.

او افزود: تمام کشورهای دارای منافع در خلیج فارس، به هیچ عنوان حاضر نیستند شاهد یک بحران دیگر در این منطقه باشند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: روند و اوضاع فعلی نشان می‌دهد که دیپلماسی ما قطعا کار خودش را خواهد کرد و ما را به نتیجه مورد نظر خواهد رساند.

27216

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 50



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها