به گزارش خبرآنلاین، اصلاح طلبان در حالی آماده کارزار انتخاباتی 98 می‌شوند که شواهد حکایت از آن دارد به دلیل انتقادات وارده به عملکرد لیست امید، این جریان با اقبال مردمی در انتخابات آینده روبرو نخواهد بود.

این رویکرد به جریان اصلاحات عده‌ای در درون همین طیف سیاسی را بر آن داشته تا ایده “نواصلاح‌طلبی” را مطرح و درصدد ایجاد تغییراتی در ساختار، تشکیلات و مشخص کردن خط مرزها با سایر گروه های نزدیک به این جریان برآیند، ایده ای که البته به مذاق برخی دیگر از شخصیت های همین جریان چندان خوش نیامده و آن را اقدامی در مسیر عبور از رئیس دولت اصلاحات تفسیر می کنند.

اما اینکه آیا جریان اصلاحات در حوزه تشکیلاتی و ساختاری، رهبری و لیدری، مشخص کردن خط مرزها با افراطیون و براندازها و …نیازمند بازسازی و بازنگری درونی است یا خیر” سوالی بود که خبرگزاری خبرآنلاین از مخاطبان خود پرسید.

در ارزیابی پاسخ های درج شده می توان نظرات کاربران را در سه گروه دسته بندی کرد.

گروه اول: اصلاحات نیازمند بازیابی توان اولیه 

گروه اول که از موافقان بازسازی و بازنگری در جریان اصلاحات هستند این اقدام را ضرورتی انکارناپذیر برای بازیابی توان اولیه جریان اصلاحات و به تحرک واداشتن بدنه اجتماعی می دانند.

در این زمینه یکی از کاربران نخستین گام را بازنگری در تعریف اصلاح طلبی دانسته و تاکید کرده است که “در شرایط کنونی همه خود را اصلاح طلب دانسته و از دیوار اصلاحات بالا می روند که اگر تعریف دقیقی از آن داده شود به مشکلات این چنینی پایان داده خواهد شد.”

کاربر دیگری در این زمینه نوشته است: ” اول باید تکلیف بعضی افراد و حزب ها روشن شود که می گویند ما اصلاح طلبیم اما تیشه به ریشه اصلاح طلبی میزنند، یک عده با تندروی و گروهی دیگر با کندروی”

گروه دوم؛ ایده ” اصلاح در اصلاح” چندان کار ساز نیست

گروه دوم اما بر این نظرند که جریان اصلاحات در ذات خود نوعی تغییر را داشته و بر همین اساس بنیان گذاشته شده بنابراین ایده ” اصلاح در اصلاح” چندان کار ساز نیست.

یکی از مخاطبان در اظهارنظری تاکید کرده است: ” خاتمی رهبر بی چون و چراست بازسازی نیاز نداره.”

و اما گروه سوم…

دسته سوم اما با رویکردی منفعلانه بر این نظرند که در شرایط فعلی و به دلیل مشکلات معیشتی موجود واژه هایی همچون اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم بی معنی است بنابراین بازسازی و بازنگری در این جریان ها هم چندان برای مردم از درجه اهمیت و اعتبار برخوردار نیست.

یکی از مخاطبان در این زمینه نوشته است: ” الان دقیقا وقت اینه که دیگه به جناح ها جمع کنن برن چون فقط شعار بلدن”

کاربر دیگری نیز تاکید کرده است که ” دیگر اصلاح طلب و اصولگرا فرقی ندارد، این نوع دسته بندیها وقتی معنا می دهد که قدرت انجام یه کاری را ‌داشته باشند نه اینکه در ابتدایی ترین موضوعات یعنی معیشت مردم هییییچ کاری نمی کنند. هر رووووز قیمتها افزایش دارد که به جای انجام کاری هر روز خبر خوش یک اختلاس را به مردم می دهند، انگار ملت مقصرند. پس نتیجه می گیریم رای بی رای.”

27219

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 69



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها