منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی پنجشنبه (۲۷ تیر) اعلام کردند که دو طرف در حاشیه اجلاس وزیران خارجه کشورهای جهان موسوم به «پیشبرد آزادی مذهبی در جهان» که در واشنگتن آمریکا برگزار شد، با یکدیگر دیدار کردند.

«جیسون گرینبلات»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در توییتر خود این دیدار را کوتاه اما دوستانه خواند. او نوشت: «این هفته در واشنگتن پیشرفت عالی به نفع اسرائیل، بحرین و منطقه [حاصل شد]».

این برای اولین بار است که مقام‌های بحرینی به صورت علنی با مقام‌های فعلی رژیم صهیونیستی دیدار می‌کنند.

بین رژیم صهیونیستی و بحرین هیچ گونه روابط دیپلماتیک رسمی علنی وجود ندارد ولی این اواخر تلاش‌هایی از هر دو طرف به ویژه منامه برای عدی‌سازی روابط با هم آغاز شده است.

سایت آکسیوس نوشت که وزرای خارجه بحرین و رژیم صهیونیستی در نشستی که «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا ترتیب داده بود، دیدار کرده‌اند. بر اساس این گزارش، دو طرف برای دقایقی با هم صحبت کرده و در حین دست دادن عکس مشترکی گرفته‌اند.

این سایت می‌نویسد که دیدار طرفین با تشویق «برایان هوک»، رئیس کارگروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته است.

آکسیوس می‌نویسد که دیدار بن احمد و کاتص نشانه دیگری است بر این که دولت دونالد ترامپ توانسته است رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب خلیج فارس را علیه «دشمن مشترکشان» یعنی ایران به یکدیگر نزدیک کند.

پیش از این دیدار نیز خالد بن احمد با «زیپی لیونی»، وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی در جریان نشست اقتصادی منامه موسوم به «صلح برای شکوفایی» که روزهای ششم و پنجم تیر برگزار شد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه بحرین در حاشیه این نشست برای اولین بار با چند رسانه صهیونیست مصاحبه کرد و گفت: «اسرائیل بخشی از میراث تاریخی این منطقه است و مردم یهود بین ما جایگاه دارند».

خالد بن احمد همچنین در گفت‌وگو با روزنامه تایمز اسرائیل گفته بود که «اسرائیل ایجاد شده برای اینکه بماند و این حق را دارد که در داخل مرزهای امن زندگی کند».

310311

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 46



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها