وبسایت نود: بعد از یک نمایش بد مقابل هوئسکا با بازیکنان ذخیره، رئال مادرید با ترکیب اصلی و نام آشنای خود در دیدار مقابل والنسیا به زمین رفت ولی در این دیدار هم نمایش بدی داشت و نتیجه بدتری گرفت. شکست 2-1 و اولین باخت در بازگشت زیدان.

کریم بنزما با گل دقایق پایانی خود مقابل هوئسکا، پیروزی را برای مادرید به ارمغان آورد. نتیجه ای که به مراتب بهتر از عملکرد تیم در مقابل تیم هوئسکا بود. هرچند در آن بازی زیدان به نیمی از بازیکنان اصلی بازی نداده بود و خیلی از جوانترها در ترکیب قرار داشتند. اما این بار، گل دقایق پایانی بنزما هم فایده ای نداشت.

رئال مادرید در مقابل والنسیا، در شبی تلخ همراه با نمایشی ضعیف، 2-1 شکست خورد. نکته ناامیدکننده این بود که ترکیب رئال در دیدار با والنسیا، ترکیب اصلی تیم بود، پر از ستاره های بزرگ. ستاره هایی که انگار قرار نیست در این فصل در کنار هم یک ترکیب و تیم قدرتمند را بسازند، خواه آن مربی لوپتگی باشد، خواه سولاری و خواه زیدان اسطوره ای.

وقتی پلن آ زیدان هم جواب نمی‌دهد

رئال مادرید در دیدار با والنسیا هم در خط دفاع آسیب پذیر نشان داد. کیلور ناواس اولین گلش را در بازگشت زیدان به مادرید، دریافت کرد. او که با حضور زیدان، دوباره فرصت خودنمایی پیدا کرده و کورتوا به نیمکت رفته است، دو گل در مقابل والنسیا دریافت کرد. او هر چند واکنش های خوبی هم در طول بازی داشت ولی در صحنه اول می توانست به مراتب بهتر از این ها کار کند. به هر روی، فعلاً به نظر می رسد معضلات رئال در درون دروازه ادامه دارد. هنوز مشخص نیست دروازه بان اول رئال مادرید در فصل آینده چه کسی خواهد بود. اما ناواس گفته اگر زیدان به او بگوید؛ رئال مادرید را ترک خواهد کرد.

با این وجود مشکلات، فقط معطوف به درون دروازه نیست. رئال مادرید در نقاط مختلف دفاع، صلابت قبل را ندارد. مارسلو که در دوران سولاری، جایگاهش را در ترکیب از دست داده بود. با بازگشت زیدان، این فرصت را یافته تا به ترکیب اصلی برسد و خودش را نشان دهد.

زیدان به این ستاره برزیلی دوباره اعتماد کرده تا فرمش را بازیابد ولی او در دیدار با والنسیا، نشان داد که چقدر با فرم خوبش فاصله دارد. مارسلو در صحنه گل اول حریف، سراسیمه عمل کرد و مشخص نبود او چه کسی را یارگیری کرده است. در فاز هجومی هم او بازیکن سابق نیست. در این مسابقه مارسلو 12 پاس اشتباه داشت. و چند تلاش ناموفق و چند سانتر مناسب نیز در نمایش وی دیده می شد. مارسلو یک بار هم به دلیل تمارض، کارت زرد دریافت کرد و با این شرایط احتمالاً به زودی دوباره شاهد حضور رگیلون در ترکیب اصلی باشیم.

وقتی پلن آ زیدان هم جواب نمی‌دهد

بخش بزرگی از موفقیت رئال مادرید در طی فصل قبل و شاید سه فصل گذشته که با قهرمانی های پیاپی در اروپا همراه شد، متکی به خط هافبک قدرتمند تیم بود. رئال مادرید چهارشنبه شب با وجود آنکه 68 درصد تملک توپ را در دست داشت ولی هیچگاه این احساس وجود نداشت که آنها کاملاً بازی را تحت کنترل دارند.

مادریدی ها تقریباً دو برابر والنسیایی پاس دادند که در طول مسابقه 320 پاس ارسال کرد. (رئال مادرید 685 پاس به ثبت رساند) اما هیچ برنامه و نقشه مشخصی برای باز کردن دروازه حریف در تیم زیدان قابل تشخیص نبود. تیم زیدان 28 سانتر در طول بازی داشت، حال انکه والنسیا 10 سانتر در کل 90 دقیقه داشت. ولی هر دو تیم از روی سانتر یک گل زدند.

کوندوگبیا و پارخو زوج میانی والنسیا در دیدار چهارشنبه شب، روی هم دیگر، 18 بار توپ را از حریف پس گرفتند. حال آنکه خط میانی سه نفره رئال مادرید با حضور مودریچ، کروس و کاسیمیرو، روی هم 17 بار بازپس‌گیری توپ را داشتند. جالب اینجاست که زوج میانی والنسیا به نسبت خط میانی سه نفره پرستاره رئال مادرید، 12 بار هم توپ را کمتر از دست دادند.

وقتی پلن آ زیدان هم جواب نمی‌دهد

خط حمله رئال مادرید هم در دیدار با والنسیا تعریفی نداشت. نه بنزما و نه آسنسیو، نشانی از بازیکنانی نداشتند که بتوانند بار خط حمله تیم بزرگی چون مادرید را به دوش بگیرند. بنزما شب بدش را تنها با یک گل تسلی بخش به پایان رساند. او در کل مسابقه دو شوت درون چارچوب داشت، 2 سانتر، 1 خلق موقعیت، 1 دریبل موفق، 5 پاس ناموفق و 12 بار از دست دادن توپ. آسنسیو هم 63 دقیقه در زمین بازی حضور داشت. یک شوت درون چارچوب، دو کرنر، دو خلق موقعیت، یک دریبل موفق، هفت بار از دست دادن توپ و چهار پاس ناموفق.

وقتی پلن آ زیدان هم جواب نمی‌دهد

حالا رئال مادرید در حالی ابتدای هفته آینده به مصاف ایبار می رود که در بازی های قبلی پلن آ و پلن بی زیدان جواب نداده است و مشخص نیست او با چه تاکتیک و روشی تیمش را راهی زمین می کند. هر چند شاید این فصل دیگر برای مادرید تمام شده است و باید منتظر خریدها و تغییرات و تحول درون تیم باشیم تا رئال مادرید جدید را در فصل جدید به چشم ببینیم.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 63



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها