به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا روز دوشنبه در صفحه توییترش نوشت که کشورش در راستای کمک به صلح و ثبات در جهان گام برمی دارد و اینکه چندجانبه گرایی تنها راه تضمین صلح در دنیاست.

این مقام ارشد ونزوئلا عنون کرد که هیات اعزامی از سوی دولت ونزوئلا به هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات دیگر کشورها در مورد برخی مسائل مهم جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی، کاهش فقر و تدابیر آموزشی نیز تبادل نظر خواهد کرد.

دولت ونزوئلا بارها بر ارتقاء مسئله چندجانبه گرایی به عنوان ساز وکاری برای پیشروی در مسیر صلح، امنیت و احترم به حقوق بشر تاکید کرده است.

از جمله دستورکار اصلی هیات ونزوئلایی در این دوره از نشست مجمع عمومی سازمان ملل محکومیت تحریم های آمریکا علیه دولت و مردم ونزوئلا و مخالفت جدی با مداخله برخی کشورها در امور ونزوئلا و آمریکای لاتین خواهد بود.

همچنین هیات ونزوئلایی قرار است کمیپین بین المللی ضد ترامپ را که تاکنون بیش از ۱۳میلیون جمع اوری کرده را در مجمع عمومی سازمان ملل معرفی و نامه ای را در این رابطه به دبیرکل سازمان ملل تقدیم کند.

دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری و خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا از سوی نیکلاس مادورو به عنوان مقامات ارشد هیات ونزوئلا در این نشست معرفی شده اند. هیات ونزوئلایی همچنین قرار اقدامات کلمبیا علیه کاراکاس و اقدامات بی ثبات کننده خوان گوایدو رهبر مخالفان را طی دیدارها با مقامات محکوم کند.

مشکلات اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته نزدیک به چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) “خوان گوایدو” رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت “نیکولاس مادورو”، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 58



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها