روزنامه خبرورزشی نوشت: تمام بازیکنان استقلال در لابه‌لای حرف‌های‌شان پیرامون قهرمانی در آسیا (سال ۱۳۷۰) اشاره می‌کنند که تنها پاداش آن‌ها بابت این فتح بزرگ، یک خط تلفن ثابت بود که توسط محمد غرضی وزیر وقت پست و تلگراف و تلفن در دولت سازندگی به آن‌ها اهدا شد. در همین رابطه با خود غرضی تماس گرفتیم تا ببینیم داستان این پاداش چگونه شکل گرفت.

استقلالی‌ها در سالگرد قهرمانی خودشان در آسیا به یک خط تلفن ثابت اشاره می‌کنند که شما به آن‌ها اهدا کردید. در این مورد صحبت می‌کنید؟
در کشور ما استعداد فراوان است. چه در عرصه ورزش و چه در سایر عرصه‌ها. به هر حال استقلال در آن مقطع نماینده ایران بود و به کار مهمی دست زد. همزمان با برگزاری بازی فینال، من در بنگلادش بودم و وقتی این تیم قهرمان شد پاداش فوق را به آن‌ها دادم. خوشحالم که این جایزه همچنان برایشان ماندگار شده است. امیدوارم اگر باعث خوشحالی‌شان شده‌ام، مرا دعا کنند. دلم می‌خواهد جوانان این مملکت همیشه موفق شوند.

بازی فینال را داخل استادیوم تماشا کردید؟
داخل استادیوم… (مکث می‌کند) دقیقاً یادم نمی‌آید که داخل ورزشگاه بودم یا نه. البته حتماً در بنگلادش بودم. برای یک سفر رسمی به آن‌جا رفته بودم، ولی استادیوم را دقیق به خاطرم نمی‌آید.

اهدای یک خط تلفن ایده شما بود یا مدیرانی همچون دکتر آقامحمدی و دکتر ایروانی که آن زمان عضو هیئت مدیره استقلال بودند، پیشنهاد کردند؟
جزئیات آن به دقت یادم نمی‌آید. الان ۲۸ سال از آن تاریخ گذشته است. البته اگر این عزیزان هم در چنین کار خیر و ارزشمندی نقش داشتند، خدا ان‌شاالله خیرشان بدهد. به هر حال کمک کردن به جوانان این مملکت کار ارزشمندی است.

شما خودتان هم اهل فوتبال هستید؟
من متولد سال ۱۳۲۰ هستم. دوره نوجوانی و جوانی من از اوایل دهه ۳۰ شروع شده و به ابتدای دهه ۴۰ ختم می‌شود. در آن مقطع فوتبال در ایران چندان مطرح نبود و جوانان بیشتر به سمت کشتی گرایش داشتند. قاعدتاً من هم به همان سمت کشیده شدم.

کشتی‌گیر مورد علاقه شما؟
جهان پهلوان تختی.

او را از نزدیک دیده بودید؟
خیر. ولی در مراسم تشییع پیکر او حاضر بودم (تأکید می‌کند جهان پهلوان تختی شهید شده است). مراسم آن‌قدر شلوغ بود که تهران عملاً به حالت تعطیل درآمد. ما از آن مراسم برای مبارزه علیه رژیم پهلوی به بهترین شکل ممکن استفاده کردیم.

این عکس‌ها را هم ببینید: افتتاحیه مسابقات غرب آسیا در کربلا با حضور زنان

43503

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 23



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها