زهره نوروزپور: وزیر خارجه کشورمان شب گذشته در یک مراسم خیریه شرکت کرد. مراسمی که برای شخص وزیر حواشی بسیار داشت. این روزها ظریف با کاریزمای همیشگی خود کانون توجه رسانه های خبری و شبکه های مجازی بیش از گذشته شده است. چرا که او حالا یک تحریمی محسوب می شود! که به گفته خودش باعث افتخارش است.

ظریف در اینباره می گوید نه تنها افتخار است بلکه قلبا ایمان دارم که به خاطر دفاع از حق مردم کشورم است که مورد اکرام آمریکایی قرار گرفته ام. اما بحث های غیر منصفانه همچنان در داخل کشورمان در رابطه با او در جریان است. همچنان عده ای از تحریم وزیر خارجه در حال ماهیگیری هستند و عده ای نیز از فرط خوشحالی در پوست خود نمی گنجند. این در حالی است که روز جمعه امامان جمعه سراسر کشور از وزیر خارجه کشورمان حمایت کردند و همچنین نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام امریکا را به جد محکوم کرده اند و از ظریف مانند همیشه حمایت کرده اند. اما برخی متاسفانه همیشه در داخل کشور هستند که در اوضاع کشور نفاق و دو دستگی ایجاد کنند آنها همان کسانی هستند که شب گذشته به صفحه اینستاگرام وزیر خارجه کشورمان هجوم برده اند. مخالفان و موافقان به بحث و جدل پرداختند و در این میان ظریف در نیمه های شب سوالات مخالفان و حتی هتاکی ها را پاسخ داد. کاربری در اینباره نوشته است: همین که این موقع شب به کامنت ها پاسخ می دهید به این معنی است که کار شما همیشه درست بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، تحریم ظریف واکنش های بسیار داشته است. هم در میان سیاستمداران جهان هم روزنامه نگاران و هم رهبران جهان. این واکنش ها از کاربران فضای مجازی نیز دور نمانده است و برخی مخالفان با هشتگ های توهین آمیز از این مساله استقبال کرده اند و موافقان او با هشتگ هایی از جنس #من_محمد_جواد_ظریف_هستم از او حمایت کرده اند.

بیشتر بخوانید:آیا وزیر خارجه کشورمان دشمن شاد شد؟«ظریف» روی دیگر مقاومت

ظریف چه نوشت؟ و به چه سوالاتی پاسخ داد؟

ظریف پس از شرکت در مراسم خیریه در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «از محبت‌های شما مردم دوست‌داشتنی و بزرگوار یک دنیا ممنونم. بابت همه‌ی محبت ها و پیام‌های زیبایتان… حضور غیررسمی همسرم و من در مراسم موسسه سروش مولانا برای کمک به عزیزان سیل زده و محبت غافلگیرکننده برادر عزیزم دکتر حناچی و برگزارکنندگان محترم. بازهم سپاس که تحریم شدن به جرم دفاع از مردم دلاور ایران برای من بزرگترین افتخار است»

دکتر ظریف پس از انتشار پست اینستاگرامی خود، کاربران در  انتهای آن سوالات بسیاری از وزیر خارجه پرسیدند و او نیز با حوصله به آنها پاسخ داد. برخی مانند همیشه کم لطفی های خود را نثار وزیر کردند و برخی دیگر هم مانند همیشه از او تقدیر کردند. اما ظریف به مخالف و موافق با حوصله پاسخ داد.

عمده اعتراضات کاربران حول پروپاگاندای رسانه ای که در چند روز اخیر از سوی نفوذی ها در سطح جامعه به وسیله کانال های تلگرامی و دیگر شبکه های مجازی در احال انتشار است پیش آمده در داخل کشور شایع شده است می چرخد. مبی بر اینکه وزیر خارجه در خارج از کشور خانه دارد و فرزندش در آمریکا تحصیل می کند! اقای وزیر پول این دو خانه را از کجا آورده اید؟  

از دیگر سوالاتی که از سوی مخاطبین مطرح شده بود اظهارات وزیر خارجه در محافل بین المللی و برجام بود.

برخی از سوالات و پاسخ را بخوانید:

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به کاربری که وزیر خارجه را متهم به الفاظ توهین آمیز کرده بود و در ادامه از وزیر خارجه خواسته بود توبه کند! نوشت: فانتظروا انی معکم من المنتظرین

ظریف همچنین در پاسخ به کاربر دیگری که با کنایه به او گفته بود کت و شلوارت کجاست؟ نوشت رفته بودم به کنسرت! سخنرانی که نرفته بودم!

یک کاربر دیگر با بی احترامی ها علیه وزیر اعتراض کرده است و در پاسخ ظریف نوشته است: من شرمنده ام! وزیر خارجه کشورمان به بی احترامی های دیگر هم با زیرکی خاص خود پاسخ داد که از ذکر آن معذوریم.

ظریف در پاسخ به کاربری که مدعی شده بود که وزیر خارجه کشورمان در در رسانه های بین المللی از سوی مردم حرفی خلاف واقع زده است گفت: من تقاضا می کنم یک بار همه حرف های مرا به زبان اصلی و کامل گوش کنید. اگر خلاف گفته بودم ملامتم کنید. وقتی جملات را تقطیع می کنند و از یک سخنرانی یا پاسخ به یک سوال دشوار و چالشی یک جمله را از میان کلامتان جدا می کنند و ترجمه مغرضانه می نمایند، اگر هرکه باشد دورغگو می شود. اما به هر حال بنده هم انسانم و خطاکار اگر در جایی خلافی انجام داده ام و یا گفته ام پوزش می خواهم .

ظریف همچنین در همین رابطه و سخنرانی او درباره زندانیان در محافل بین المللی به کاربر دیگری نوشت: همه مواردی که ذکر فرمودید لطفا متن کامل عرایض بنده (و نه آنچه نتانیاهو ادعا کرده و یا دیروز بولتون از من نقل کرد یا در خبرها و سایت ها تحریف و ترجمه غلط شد) را بیاورید و اینجا پست کنید تا معلوم شود که چه کسی دروغ گفته است.

کاربر دیگری عنوان کرد که چرا شما دربرابر مخالفان داخلی از خودتان دفاع نمی کنید؟ چرا پاسخ سریال سازان گاندو را ندادید؟ دکتر ظریف در پاسخ نوشت: دوست خوبم من مدت ها پیش به زبان سیف فرغانی جوابشان را داده ام . بر تیر جورتان زتحمل سپر کنیم تا سختی کمان شما نیز بگذرد

کاربر دیگری که وزیر خارجه را متهم به کم کاری بوده و نوشته بود که شما از حکومت دفاع کرده اید نه از مردم؛ ظریف در پاسخ نوشت: دوست عزیزم بولتون حکومت و مردم نمی شناسد. جنگ هم همینطور. من تلاش می کنم که عرصه تنگ نشود و تحریم برداشته شود و امیدوارم کوتاهی ام را ببخشید.

کاربر دیگری نوشت شما وزیر خارجه یک کشور 85 میلیون نفری هستید نه وزیر خارجه خانوادتون که می فرمایید تحریم ها هیچ اثری روی من و خانواده ام ندارد!؛ ظریف در پاسخ نوشت: عرض کردم تحریم من اثری روی من و خانواده ام ندارد. همیشه در مورد تحریم به عنوان تروریسم اقتصادی و جنگ علیه مردم صحبت کرده ام و تا آنجا که توان داشته ام برای رفع آن کوشیده ام.

کاربر دیگری وزیر خارجه را بازخواست کرد و نوشت، از دوتا خانه ای که در آمریکا دارید برایمان بگویید با کدام پول خریداری شده است؟ ظریف در پاسخ نوشت: سلام بر شما، من نه خانه ای در آمریکا دارم و نه ملک و یا حتی حساب بانکی خارج از ایران، یکی از مواردی که افشاگری فرمودند به اضافه ده دوازده مورد دیگر آپارتمان های استیجاری است که در دوران تحصیل و کار در آمریکا در آن سکونت داشته ام. مورد دیگر هم اصلا ربطی به من ندارد و اقامتگاه سفرای نمایندگی ایران در  سازمان ملل متحد است که من هیچگاه در آن حتی سکونت نداشته ام. همسر فرزندانم هم هیچ دارایی خارج از ایران ندارند. امیدوار رفع نگرانی شده باشد.

کاربران ایرانی در حالی وزیر خارجه کشور را بازخواست می کنند که عملیات نفوذ به راستی کار خود را به خوبی پیش برده است، چرا که پس از هجمه های ناجوانمردانه برخی تندروهای داخلی و تهمت و افتراهای چند روز اخیر به وزیر خارجه کشورمان کانال تلگرامی سایت آزادی در بررسی که درباره این دو خانه کرده است نوشت:

آدرس اولی ملکی است که در دوران آقای نژادحسینیان برای اقامتگاه نفر دوم نمایندگی خریداری شده. البته این ملک بنام شرکت میری بوده و چند سال پیش توسط آمریکا به اتهام پوششی بودن برای املاک ایران، این ملاک و تمام اموال شرکت میری مصادره شده است.

ملک دوم هم اقامتگاه سال اول دکتر ظریف به عنوان نفر دوم  نمایندگی نیویورک در شهر اسکارزدیل در حومه نیویورک است که از سال 88 میلادی تا سال 90 در اجاره نمایندگی ایران بوده که اوایل سال 90 هم اجاره آن فسخ شده. هیچ وقت هم ملکی نبود و اجاره یک ساله بوده است.

با اینحال مخالفان همچنان به نفرت پراکنی در جامعه ادامه می دهند، اما ایا در وضعیت فعلی منطقه و شرایط اقتصادی کشور و فشار بی سابقه آمریکا به ایران، شرایط را مهیای دو قطبی کردن جامعه سیاسی کشور درست به نظر می رسد؟

بیشتر بخوانید:آیا مخالفان برای سخنگوی رهبر معظم انقلاب کف می‌زنند؟

بیشتر بخوانید:تحریم ظریف به معنای مذاکره با رهبر ایران است

310 310

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 157



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها