به گزارش خبرآنلاین، با گذشت دو سال از عمر دولت دوازدهم، اعضای دولت امروز فرصتی دو ساله تا پایان عمر این دوره دارند، به طور قطع دولت در این مدت دستاوردها و البته نقاط ضعفی داشته که باید در فرصت باقی مانده در رفع آن بکوشد. 

در همین راستا خبرگزاری خبرانلاین از کاربران خود سوال پرسیده است “از نظر شما مهمترین دستور کار دولت در دو سال باقیمانده چه باید باشد؟”

در بررسی نظرات کاربران پاسخ های متنوعی قابل مشاهده است که در بخش های زیر قابل دسته بندی است.

گروه نخست؛ تاکید بر ثبات اقتصادی

رفع دغدغه های اقتصادی همچون تورم، مسکن، کنترل قیمت ارز و اشتغال مهم ترین موضوعی است که اکثریت کاربران برآن تاکید کرده و بر این نظرند که دولت باید در دو سال باقیمانده عمر خود به آنها نگاه ویژه داشته باشد.

کاربری در این زمینه نوشته است:” واجب ترین کار اینه که قیمت دلار، سکه و مسکن را به سال ۹۶ بازگرداند.”

مخاطب دیگری نیز با بیان اینکه خوراک، پوشاک و مسکن حق اولیه هر انسانی هست تاکید کرده است که “در این شرایط از حق اولیه مان محروم هستیم. این حقی که از ما گرفتید رو پس بدید.”

گروه دوم: تمرکز بر سیاست داخلی

گروهی دیگر اما مبارزه با فساد را مهم ترین اولویت دولت در دو سال پایانی عنوان کرده و بر این نظرند که تمرکز دولت باید بر ساماندهی سیاستگذاری ها در عرصه داخلی و رفع مشکلات در این حوزه باشد. این گروه برگزاری رفراندوم را راه حلی برای عبور از اختلافت درونی و انسجام بیشتر می دانند.

گروه سوم؛ تعیین تکلیف سیاست خارجی

اما گروه سوم تعیین تکلیف وضعیت کشور در روابط خارجی را مهم ترین موضوع قابل رسیدگی از سوی دولت می دانند، این گروه بر تعیین وضعیت قرارداد برجام و موضوع مذاکره با آمریکا تاکید کرده و بر این نظرند که مشخص شدن وضعیت کشور در حوزه سیاست خارجی، منجر به سامان یافتن امور داخلی کشور می شود.

یکی از کاربران در این زمینه نوشته است: “تکلیف برجام رو مشخص کنه که بالاخره هست یا نیست.”

و اما گروه آخر…

گروهی دیگر اما با کنایه و انتقاد از دولت بر این تاکید دارند که دولت نباید تا پایان عمر خود دست به اقدام خاصی بزند.

کاربری در این باره نوشته است: ” لطفا تمامی مسولان (مجریه، مقننه و قضاییه) اقدامی انجام ندهند و در خانه هاشان بنشینند؛ قطعا اوضاع بهتر می شود.”  

مخاطب دیگری هم در بیان نظر خود گفته است:” لطفا هیچ کاری نکنند و به هیچ چیزی دست نزنند تا مردم بدبخت تر از این نشوند و این دو سال هم تموم شود”

۲۷۲۱۹

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 49



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها