به گزارش خبرآنلاین، بحران کم آبی در برخی از نقاط جهان فرصتی را برای مردم به وجود آورده است تا با استفاده از نبوغ و ابزار خود بتوانند این مشکل را حل کنند.

در آینده آب اکثر نقاط با استفاده از ماشینی که بیل گیتس ساخته است تامین می شود ولی تا آن زمان باید فکری به حال کم آبی کشورها کرد و در اینجا مردم هستند که با استفاده از ابزار اولیه توانستند مشکلات کم آبی را بر طرف کنند.

سدهای شن و ماسه در کنیا

این روشی است که یکی از مهندسان منابع طبیعی در کنیا به کار گرفته است و با این روش مقداری به تسویه آب کمک کرده است.

کانال های آبی ابزار های خیلی شناخته شده ای در این زمینه هستند ولی این روش در این کشور پاسخگو نیست و مردم کنیا از روش دیگری برای تسویه آب استفاده کردند.

این روش به سد شن و ماسه معروف شده است و به این صورت کار می کند که آب را در شن و ماسه گیر می اندازد و به این شکل آن را تسویه می کند.

این سد شن و ماسه از چند جهت حائز اهمیت است:

۱. مانع تبخیر شدن آب می شود

۲. شن و ماسه مانع انتقال بیماری ها توسط پشه های حامل بیماری می شود

۳. شن مانند فیلتر عمل می کند و آب را قابل آشامیدن می کند

در حال حاضر این سد شن و ماسه به یکی از کارآمدترین اخطراعات در کنیا تبدیل شده است که دولتمردان به دنبال ساخت این سد شنی در هند و آفریقا نیز هستند.

احترام خاصی که مردم هند به برداشت سنتی قائل اند

مردم هند برای سال ها است که از روش های سنتی برای برداشت آب استفاده می کنند. چاه های آب ظریف و عملکردی یا دریاچه ها که آب باران را در میان سنگ ها ذخیره می کنند در این کشور جز منابع آب شیرین محسوب می شوند.

عمر یکی از این چاه های آب به میلیون ها سال می رسد و با وجود اینکه در حال حاضر در قرن ۲۱زندگی می کنیم اما باز هم چاه های آب یکی از منابع اصلی آب شیرین هند است.

گاردین در گزارشی از این موضوع صحبت کرده است که هند در حال چیدن مقدماتی است تا از این ۱۵ چاه آبی حفاظت کند و مانع تخریب آنها شود.

موضوعی که باعث افزایش اهمیت این چاه ها شده است شکلی است که این چاه های آبی دارند. این چاه ها به شکل قیف ساخته شده اند و آب باران مثل استخر در جایی که مردم زندگی می کنند جمع می کند.

آب باران در هند معمولا برای شستن، تمیز کردن و مراسم فرهنگی استفاده می شود و گاهی اوقات یعنی زمانی که از چاه های آبی خوب مراقبت شود آب این چاه ها در موارد آشامیدنی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت این چاه های آبی ممکن است به زودی در سایر مکان ها مثل مراکش نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از تکنولوژی ۳۰۰۰ ساله در پرو

در پرو کشاورزان برای این که در مقابل تغییرات آب و هوایی آمادگی داشته باشند و مانع خراب شدن محصولات زراعیشان در خشکسالی شوند از سیستم آبیاری با حفر چاه ها استفاده می کنند.

در ساختن این چاه ها در پرو از مهندسی انتزاعی نیز استفاده شده است همان طور که از روش مهندسی ۳۰۰۰ سال پیش استفاده شده است.

این حفره ها به این گونه کار می کنند که به تولید میکرو کلمنت می پردازند و این کار باعث افزایش درجه و رطوبت آن نقطه نسبت به مناطق اطرافش می شود.یکی از منابع آگاه به خبرگزاری گاردین گفت در حال حاضر مردم در تمام نقاط پرو در تلاش ساخت بیشتر این حفره در داخل زمین هستند.

این حفره ها  اینگونه کار می کنند که آب در آن جا جمع خواهد شد و به دلیل رطوبت بالای آن آب درون آن تبخیر نخواهد شد و در فصل تابستان آب را تبخیر نمی کنند.اما مزیت دیگری که این حفره ها دارند در فصل زمستان نمایان می شود آن هم بدین شکل که در هنگام باران های شدید آب در این حفره ها لبریز نمی شود و تخلیه خواهد شد.

۲۲۳۲۲۷

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 41



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها