آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در جمع هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان، رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه به اخلاق و معنویت یکی از توصیه‌های هفت‌گانه این بیانیه بوده که از روح رسالت انبیای الهی سرچشمه می گیرد و هدفش سوق دادن دل‌ها به سوی خداوند است.

وی بیان کرد: اگر معنویت و اخلاق باشد، با وجود کاستی‌های مادی در بهشت خواهیم بود اما اگر جامعه فاقد معنویت باشد، حتی با وجود مادیات با جهنم روبه‌رو خواهیم شد.

امام جمعه موقت تهران، غیرت را در یک معنا برابر حساسیت در پاسداری و دفاع از وابستگی‌ها دانست و اضافه کرد: غیرت دینی عامل اصلی ایجاد انقلاب بوده و عامل ماندگاری، رشد و بالندگی آن هم خواهد بود.

وی تاکید کرد: غیرت جنبه‌های مهم دیگری مانند غیرت وطنی و ناموسی هم دارد که اگر منظور از غیرت وطنی، وطن دوستی باشد، بسیار خوب است و در روایات دینی، دوست داشتن وطن از نشانه‌های ایمان شناخته می‌شود.

آیت الله خاتمی، وطن پرستی افراطی را در حد شرک دانست و خاطرنشان ساخت: مومنان همواره در خط مقدم دوستی وطن قرار دارند که نمود آن دفاع مقدس و پیشگامی نیروهای با ایمان بود.

وی تصریح کرد: کسانی که بحث مکتب ایرانی را طرح کردند، با بیان سخنی نادرست به انقلاب ضربه زدند تا برخی کشورهای عربی، انقلاب اسلامی را به استفاده ابزاری از دین متهم کنند.(سخنان وی اشاره به طرح ایده مکتب ایرانی از سوی مشایی و طیف احمدی نژادی هاست.)

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: غیرت ناموسی جنبه دیگری از موضوع است و انسان مومن به گونه‌ای رفتار می‌کند که همسر و دختر او در برابر نگاه آلوده دیگران قرار نگیرد و درامان باشد که اگر حتی در وجود شخصی کافر نیز این مفهوم وجود داشته باشد، ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ شئونات اسلامی در پیشگیری از نگاه‌های آلوده به زنان اظهارداشت: در روایات اسلامی توجه نداشتن به غیرت ناموسی نشانه نفاق و مذموم است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند، نباید در جامعه به گونه‌ای ظاهر شوند که موجب آلوده شدن جامعه شوند.

آیت الله خاتمی افزود: رهبری معظم انقلاب پنج مرحله انقلاب اسلامی، حاکمیت اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را برای مسیر پیش‌روی انقلاب مطرح کردند که فرد مسوول در نظام اسلامی باید چنان رفتار کند که در سوء استفاده‌ها جایی نداشته باشد.

وی یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، بیانیه‌ای عادی نیست، و جمله جمله آن از روی تدبیر انتخاب شده و مسیر ۴۰ سال آینده انقلاب را ترسیم می‌کند.

2727

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 57



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها