به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، آماری از هزینه های اینترنت همراه براساس دلار در کشورهاری مختلف جهان منتشر شد.

براساس مطالعات سایت تحلیلی “Cable.co.uk” مردم در هند برای انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه ۰.۲۶ دلار (آمریکا) خرج کرده تا این کشور به عنوان ارزانترین مرکز خدمات “دیتا” در دنیا شناخته شود.

در مقابل زیمباوه با دریافت ۷۵.۲۰ دلار  گرانترین کشور جهان برای دریافت و انتقال یک گیگ اینترنت همراه است.

ایران نیز در این فهرست در مجموعه ۲۰ کشور ارزان جهان  قرار می گیرد. در اتحادیه اروپا نیز انگلیسی‌ها  بیشترین مبلغ را برای خرید میزان مشابه نت همراه خود خرج می‌کنند.

 براساس مطالعات سایت تحلیلی “Cable.co.uk” یک گیگابایت اینترنت همراه موبایل در هند ۰.۲۶ دلار و در بریتانیا  ۶.۶۶ دلار قیمت دارد.

آمریکا نیز یکی از گران‌ترین رتبه‌ها را این فهرست داراست و در این کشور به صورت متوسط ۱۲.۳۷ دلار برای خرید یک گیگابایت اینترنت موبایل هزینه می‌شود.

“دن هودل” تحلیلگر مخابراتی موسسه “Cable” با اشاره به  نتایج “نه چندان خوب” و “مایوس‌بار” این تحقیق، گفت: با وجود سلامت بازار انگلستان، دلایل پرداخت هزینه‌ کمتر برای یک گیگابایت اینترنت همراه در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مانند فنلاند، لهستان، دانمارک، اتریش، ایتالیا و فرانسه مشخص نیست. وی افزود: شاید در این موقعیت بررسی میزان تاثیرات شرایط بعد از “بری‌اگزیت” جالب باشد.

این تحلیل به مقایسه قیمت اینترنت همراه گوشی‌های هوشمند در ۲۳۰ کشور جهان می‌پردازد و انگلستان رتبه ۱۳۶ در این فهرست را از آن خود کرده است. این در حالیست که متوسط قیمت یک گیگا بایت “اینترنت همراه موبایل” در سطح جهانی حدود ۸.۵۳ دلار است.

اینترنت

ارزان‌ترین اینترنت همراه موبایل در غرب اروپا در فنلاند به فروش می‌رسد که انتقال و دریافت یک گیگ آن حدود ۱.۱۶ دلار آمریکا قیمت دارد. دانمارک، موناکو و ایتالیا نیز این مجموعه از خدمات را زیر ۲ دلار ارائه می‌کنند. در ۱۵  کشور غرب اروپا نیز یک گیگ اینترنت همراه با قیمتی ارزان‌تر از بریتانیا عرضه می‌شود.

در اروپای شرقی نیز لهستان با قیمتی برابر ۱.۳۲ دلار به ازای انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه در ارائه این خدمات از دیگر کشورهای این ناحیه ارزان‌تر است و رومانی  (۱.۸۹ دلار) در مقام دوم ناحیه قرار می گیرد.

ارزان‌ترین کشورهای جهان در فروش یک گیگابایت اینترنت همراه:

هند: ۰.۲۶ دلار

قرقیزستان: ۰.۲۷ دلار

قزاقستان: ۰.۴۹ دلار

اوکراین: ۰.۵۱ دلار

رواندا: ۰.۵۶ دلار

۵ کشور گران و انتهایی لیست در فروش یک گیگابایت اینترنت همراه:

زیمباوه: ۷۵.۲۰ دلار

گینه استوایی: ۶۵.۸۳ دلار

سنت هلن: ۵۵.۴۷ دلار

جزایر فالکند: ۴۷.۳۹ دلار

جیبوتی: ۳۷.۹۲ دلار

زیمباوه گران‌ترین کشور جهان برای خرید و انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه است و برای داشتن این حجم “دیتا” باید بیش از ۷۵ دلار هزینه کرد.

در آفریقا می‌توان کشورهای ارزان و گران در خرید یک گیگ اینترنت موبایل را در نزدیکی هم تشخیص داد. کشورهایی مانند رواندا، سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو این خدمات را با کمتر از یک دلار ارائه می‌دهند.

در مقابل در کشورهای گینه استوایی یا سنت هلن برای خرید هر گیگ اینترنت موبایل باید بیش از ۵۰ دلار هزینه کرد.

در آسیا ۲۰ کشور در میان ارزان‌ترین‌ها قرار دارند. ایران در رتبه نوزدهم این فهرست جای گرفته و متوسط پرداخت قیمت برای انتقال یک گیگابایت اینترنت همراه در کشورمان حدود  ۱.۲۸ دلار آمریکا برآورد می‌شود.

ارزانترین میزان هزینه برای این خدمات در ایران ۰.۳۸ دلار و گرانترین حالت آن  تا ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۱۸ حدود ۴.۷۵ دلار قیمت‌گذاری شده است. تایوان، چین و کره جنوبی از جمله کشورهای آسیایی هستند که قیمت  انتقال یک گیگ نت تلفن هوشمند در آنها بیش از متوسط نرخ جهانی است.

هودل در خصوص تنوع قیمت اینترنت همراه در کشورهای جهان گفت: برخی از کشورها زیرساخت‌های فوق‌العاده و ثابتی برای در پهنای باند و تلفن همراه دارند و به همین دلیل می‌توانند مقادیر عظیمی از دیتای تلفن همراه را ارائه دهند.  اما در در برخی از کشورها که پهنای باند شبکه‌ها کمتر است، اتکا به اینترنت موبایل سخت‌تر بوده و “اقتصاد” ارائه و فروش این خدمات را تا حد توان مردم پائین می‌آورد.

گرانترین قیمت اینترنت همراه  در این فهرست به کشورهایی اختصاص می‌یابد که زیرساخت‌های فوق‌العاده نداشته و میزان مصرف نیز در آنها بسیار کم است.

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 162



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها