حمید قهوه چیان افزود: این پرداخت نکردن سپرده قرارداد، هزینه های هنگفتی به سازمان منطقه آزاد ماکو تحمیل کرده است و سوءاستفاده شرکت هواپیمایی سپهران از اموال مردم منطقه قلمداد می شود.
وی بیان کرد: ابتدای سال گذشته(۱۳۹۶) قراردادی میان سازمان منطقه آزاد ماکو و مدیریت شرکت هواپیمایی سپهران منعقد شد که بر اساس آن و در ازای پرداخت ۶۰ میلیارد ریال ودیعه به هواپیمایی سپهران، این شرکت موظف شد یک فروند هواپیما در زمان های معین و در مسیر تهران – ماکو – تهران را به پرواز در بیاورد.
وی ادامه داد: بر اساس همین قرارداد، تضمینی از شرکت سپهران اخذ شد تا پس از پایان قرارداد مبلغ یاد شده را به سازمان منطقه آزاد ماکو عودت دهد اما قرارداد اولیه که در زمان مدیریت سابق سازمان تهیه شده بود، با اصلاحیه های بعدی تغییر کرده و در کمال تعجب و در اقدامی خلاف منافع عمومی منطقه از تعهدات پیشین شرکت سپهران به میزان قابل توجهی کاسته شده بود.
«قهوه چیان» با تاکید بر اینکه در این مدت سازمان با نگاهی تعاملی به تعهدات خود پایبند بود، اضافه کرد: شرکت سپهران طی شهریور سال جاری و همزمان با انتشار شائبه هایی مبنی بر بروز مشکلات در ایمنی پروازهای این شرکت در یک برنامه تلویزیونی و در اقدامی غیرحرفه ای به صورت یکجانبه از اجرای تعهدات خود سرباز زد و پروازها به مقصد ماکو را بدون در نظر گرفتن نظر سازمان منطقه آزاد متوقف کرد.
وی ادامه داد: این مسئله موجب شد تا فرودگاه ماکو به مدت سه هفته تعطیل شود و سازمان نیز بلافاصله این موضوع را طی نامه ای به سازمان هواپیمایی کشور گزارش داد.
وی بیان کرد: با وجود آن که سپهران متعهد بود در صورت فسخ قرارداد مبلغ ودیعه ۶۰ میلیارد ریالی را به صورت یکجا پرداخت کند، سازمان منطقه آزاد ماکو به دلیل شرایط ایرلاین و تنگناهای موجود در وضعیت هواپیمایی کشور در مذاکره های فی مابین تسهیلاتی را نیز برای شرکت در نظر گرفت تا مشکل ایجاد شده برای مردم ماکو رفع شود اما متاسفانه سپهران تاکنون از انجام تعهد قانونی خود سرباز زده و سازمان به ناچار و در راستای ایفای حقوق مردم مظلوم و محروم منطقه آزاد ماکو ناچار به طرح دعوای حقوقی علیه این شرکت شد.
مدیر حقوقی منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: خوشبختانه با نگاه دقیق، رویکرد شجاعانه و توجه مسوولان قضایی به حقوق مردم یکی از هواپیماهای تحت تعمیر این شرکت هواپیمایی توقیف شد.
وی افزود: با این وجود سازمان منطقه آزاد ماکو به دلیل تعهد اخلاقی و ماموریت ذاتی خود در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقل کشور تلاش فراوانی برای رفع بحران از طریق مذاکره صورت داد اما این بار نیز شرکت سپهران با اقداماتی غیرمسوولانه، مذاکره ها را با هدف حفظ منافع اقتصادی خود عقیم گذاشت.
وی اضافه کرد: هر چند سازمان به ناچار و برای رفع موقت این مشکل که تبعات اجتماعی و اقتصادی فراوانی برای منطقه آزاد ماکو داشته، با هزینه هایی هنگفت قراردادی موقتی و یک طرفه با یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی منعقد کرد و هم اکنون نیز طی قراردادی اقتصادی و ارزشمند امکان چهار الی ۶ روز پرواز در مسیر تهران – ماکو – تهران و چند مسیر دیگر را فراهم کرده است.
نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با حمل خانواده های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد و در حال حاضر سه فرودگاه ارومیه، خوی و ماکو در آذربایجان غربی فعال است.
ارتباطات و دسترسی آسان نکته کلیدی در مقوله توسعه بوده و از این رو وجود فرودگاه در شمال آذربایجان غربی برای شهرستان های همجوار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۱۷۲۳۱

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 256



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها