به گزارش خبرآنلاین، رهبر انقلاب در دوران زعامت خود مبتنی بر «اعتماد به وعده‌های الهی» و همچنین «تحلیل درست از واقعیات زمانه» وعده‌ها و پیش‌بینی‌هایی ارائه داده‌اند، که بعد از گذشت زمان صحت آن بر همگان ثابت شده است. آخرین‌ آن‌ها، بی‌جواب نگذاشتن اقدام زشت دولت انگلیس، مبنی بر توقیف نفتکش ایرانی بود، که چند روز بعد از آن، نیروهای مومن و انقلابی، در اقدامی متقابل، نفتکش انگلیسی را توقیف کردند. به همین مناسبت، نشریه خط حزب‌الله از بین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های  محقق شده و متعدد رهبری، ۹ مورد را مرور می‌کند.

۱.شکست آمریکا در عراق و افغانستان

حادثه ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۰ برای دولت مستکبر آمریکا بهانه‌ای شد تا به کشورهای افغانستان و عراق حمله نظامی کند، همان ایام رهبر انقلاب شکست آمریکا در عراق را پیش‌بینی کرده و فرمودند:«{آمریکا} بر رژیم صدام پیروزی نظامی پیدا کردند، اما این به معنای پیروز شدن آن‌ها بر ملت عراق از لحاظ سیاسی و فرهنگی نیست و نخواهد بود.»

۲.شکست طرح خاورمیانه بزرگ

طرح «خاورمیانه بزرگ» نیز نقشه‌ای بود که دولت جورج بوش پسر برای در دست گرفتن عنان کشورها منطقه طراحی کرده بود. در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۸۵، این جنگ مقدمه‌ای برای تولد خاورمیانه جدید که مطابق اهداف آمریکا و صهیونیست‌ها باشد ارزیابی می‌شد. تحلیل رهبر انقلاب درباره طرح خاورمیانه بزرگ اما جور دیگری بود:« طرح خاورمیانه بزرگ که باند حاکم بر کشور آمریکا با صحنه‌گردانی اساسی صهیونیست‌ها آن را طراحی کردند، برای چیست و معنایش چیست؟ خاورمیانه، منطقه ثروتمندی‌ است؛ طمع بلعیدن آن، این‌ها را آرام و راحت نمی‌گذارد و قصدشان بلعیدن این منطقه است. البته نمی‌توانند؛ این لقمه گلوگیر است و آن‌ها را خفه خواهد کرد.

۳.بشار پیروز خواهد شد

روزها و ماه‌های نخستین که جنگ سوریه آغاز شده بود، کمتر کسی تصور می کرد که این جنگ با پیروزی نظام سوریه تمام شود. سید حسن نصرالله در خاطره‌ای در این باره چنین می‌گوید: «در آغاز حوادث سوریه، به ایران رفتم و با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردم، در آن زمان همه معتقد بودند که نظام سوریه طی دو یا سه ماه سقوط خواهد کرد. ما دیدگاه خود را مطرح کردیم و گفتیم اگر در دمشق نجنگیم باید در هرمل، بعلبک، ضاحیه، الغاریه، بغاع غربی و جنوب لبنان بجنگیم. رهبر جمهوری اسلامی ایران حرف من را تکمیل کرد و گفت: نه فقط در این مناطق بلکه در کرمان، خوزستان و تهران و… سپس گفتند: این جبهه چند محور دارد: محور ایران، محور سوریه و محور لبنان. فرمانده محور سوریه بشار اسد است و باید کاری کنیم که پیروز شود و پیروز خواهد شد. بعدها رهبر انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در این باره چنین فرمودند:«به شما این مژده را هم می‌دهیم که بدانید کار فرزندان شما یک کار عظیم بود و انشاءالله خدای متعال به مجاهدت این‌ها برکت خواهد داد، به خون‌های مطهر این‌ها برکت خواهد داد و انشاءالله ریشه این دشمنان برکنده خواهد شد.»

۴.داعش گریبان غربی‌ها را نیز خواد گرفت

از نخستین روزهای شکل‌گیری داعش، تحلیل اغلب کارشناسان مسائل منطقه چنین بود که تا سال‌های متمادی تکفیری‌ها کنترل سرزمین‌هایی که به اشغال خود درآورده بودند را در دست خواهند داشت، رهبر انقلاب اما دو تحلیل متفاوت داشتند: یکی این که خطر تکفیری‌ها گریبان خود آمریکایی‌ها را خواهد گرفت و دیگر این که کلک داعشی‌ها به زودی کنده خواهد شد. «اروپا امروز به خاطر غلطی که در تقویت تکفیری‌ها انجام داد، گرفتار است و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریکا نیز در حال تکرار همان غلط است.» 

در سال‌های اخیر، عملیات‌های تروریستی داعش در غرب، جان بسیاری از شهروندان خود را گرفت. حوادثی چون: تیراندازی شارلی ابدو (۲۰۱۵)، انفجار مسجد در قطیف (۲۰۱۵)، حملات مارس بروکسل (۲۰۱۶)، تیراندازی باشگاه شبانه‌روزی اورلاندو (۲۰۱۶)، بمب‌گذاری منچستر آرنا (۲۰۱۷) و…

۵.واکنش رهبر انقلاب به حمله تروریستی به مجلس

یک خبر فوری و ناگهانی در اولین ساعات روز ۱۷ خرداد ۹۶ تیتر خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری را تسخیر کرد: حمله تروریستی داعش به مجلس و حرم امام. همه منتظر بودند تا موضع رهبر انقلاب درباره این حادثه خونین را در دیداری که ایشان همان روز با دانشجویان در حسینیه امام خمینی داشتند بشنوند:«ملت ایران دارد پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی که امروز شد در اراده مردم تاثیری نخواهد گذاشت. این‌ها کوچک‌تر از آنند که بتوانند در اراده ملت ایران و مسئولین اثر بگذارند… انشاءالله کلک این‌ها کنده خواهد شد.» 

کمتر از ۱۲ روز بعد، یکی از پایگاه‌های اصلی داعش در دیرالزور سوریه توسط شش فروند موشک نقطه‌زن نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کلی منهدم شد.

۶.به تکفیری‌ها گوشمالی سختی خواهیم داد

حمله به مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح در شهر اهواز در بامداد روز ۳۱ شهریور که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شد، دیگر حادثه تروریستی سال ۹۶ بود که در ماجرای این حمله تعدادی از هم‌وطنان به شهادت رسیدند، سه روز بعد رهبر انقلاب چنین وعده دادند:«کاری که این‌ها کردند، کار بزدلانه‌ای بود. {وقتی} با مسلسل حمله کنید، به یک عده‌ای که نه سلاح دارند، نه توان دفاعی دارند، خب معلوم است که یک عده‌ای به شهادت می‌رسند؛ اما کار، کار شجاعانه‌ای نیست، کار بزدلانه است. کار آن‌هایی است، آن‌هایی که دست‌شان در جیب سعودی و امارات عربی است، البته گوشمالی خواهیم داد، گوشمالی سختی به آن‌ها داده خواهد شد انشاءالله.» 

۱۰ روز بعد از این حمله تروریستی، بار دیگر مواضع گروهک‌های تروریستی در شرق سوریه مورد هدف قرار گرفت.

۷.شکست طرح معامله قرن

بیشتر از دو سال است که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای طرحی موسوم به معامله قرن، با هدف برتری و چیرگی این رژیم جعلی بر سرزمین فلسطین است. طرحی که اگر چه مقامات دو کشور، بدان خوش‌بین بودند اما تا این لحظه امکان امکان اجرایی شدن آن محقق نشده است. رهبر انقلاب اما از همان ابتدا، شکست این طرح را پیش‌بینی کردند:«یهودی‌سازی فلسطین خواب آشفته‌ای است که دیده‌اند؛ نه آن اتفاق می‌افتد نه معامله قرن.»

۸. توقیف متقابل نفتکش انگلیسی در پی راهزنی دریایی آن‌ها

حدود یک ماه پیش دولت انگلیس نفت کشی که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران بود را به بهانه‌های واهی در تنگه جبل‌الطارق توقیف نمود، رهبر انقلاب درباره اقدام متقابل ایران چنین پاسخ دادند: «حالا انگلیس خبیث-که واقعا خبث او واضح است- دزدی دریایی می‌کند، کشتی ما را در واقع می‌دزدند…واقع قضیه همین است که یک دزدی دریایی است؛ دزدی دریایی هم می‌کنند که البته انشاءالله جمهوری اسلامی و عناصر مومن آن، این کارها را، این خباثت‌ها را بی‌جواب نمی‌گذارند، در فرصت خود و جای خود پاسخ خواهند داد» 

سه روز بعد، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نفتکش انگلیسی را با نام استناایمپرو به علت تخلفاتی که هنگام عبور از تنگه هرمز مرتکب شده بود توقیف کرد.

۹.نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده

پس از پذیرش برجام، برخی مقامات ٰرژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که با وجود برجام تا ۲۵ سال آینده خطر ایران برای آن‌ها مرتفع شده است، حدود چهار سال پیش رهبر انقلاب در پاسخ به این ادعا فرمودند:« اولا شما {رژیم صهیونیستی} ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. انشاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیا در همین مدت هم روحیه اسلامی مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت.» 

حالا چهار سال از پیش‌بینی رهبر انقلاب می‌گذرد و رژیم صهیونیستی چهار سال به اضمحلال خود نزدیک‌تر شده است…

۲۷۲۱۲

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 50



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها