مولوی طیب ملازهی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های عید فطر از ۴۱ مورد تجاوز گروهی اخیر در این شهر استان سیستان و بلوچستان پرده برداشت. پس از آن رسانه‌های ایران از دستگیری «عامل اصلی ربایش دختران» در ایرانشهر خبر دادند. مولوی طیب ملازهی اکنون می‌گوید که عاملان تجاوزها «زر و زور» داشته‌اند.

محمد خانی، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر شنبه ۲۶ خرداد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران گفت که «به دنبال ربایش دختری توسط افراد ناشناس … عامل اصلی این پرونده دستگیر شده و تحقیقات در رابطه با علل ربایش و دستگیری همدستان فرد دستگیرشده ادامه دارد».

دادستان ایرانشهر درحالی از اتهام «ربایش» سخن گفت که نبی بخش داوودی، فرماندار ایرانشهر همزمان در بیانیه‌ای از «قضیه زشت و شنیع اخیر در سطح شهر» خبر داد و متهم دستگیرشده را «عامل اصلی قضیه» معرفی کرد.

خطبه‌های عید فطر امام جمعه ایرانشهر ابتدا جزئیات این ماجرا را فاش کرد. به گزارش «بلوچ‌نیوز»، مولوی طیب ملازهی گفته بود که بر اساس اعتراف‌های یک متهم بازداشت‌شده پس از شکایت یکی از قربانیان، مشخص شده است که یک «تیم» مسئول تجاوز گروهی به ۴۱ دختر در شهرستان ایرانشهر است.

او مدعی شده بود که بخشی از این تجاوزها در ماه رمضان رخ داده و متهمان به اجرای آن «از همین بچه‌های من و شما بوده‌اند که اگر اسمشان را بگویم عده‌ای سرشان پایین خواهد افتاد.»

فرماندار ایرانشهر شنبه در گفتگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) هشدار داد که هنوز هیچ جزئیاتی، از جمله شمار قربانیان تجاوز گروهی در این پرونده با قطعیت مشخص نشده است.

نبی بخش داوودی گفت:
«اثبات موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر مستلزم آزمایشات و پیگیری‌های ویژه است که در دستور کار شورای تامین و پزشکی قانونی قرار گرفته و به‌زودی اخبار موثق در این‌باره منتشر خواهد شد.»

اما امام جمعه ایرانشهر به ایلنا گفت که منبع اطلاعات او «اولیای یکی از دختران آسیب‌دیده» است و افشای این پرونده برای آن صورت گرفته که موضوع «پیگیری شوند و از تکرار این اتفاق جلوگیری شود.»

مولوی طیب ملازهی در ادامه به ایلنا گفته است که شمار قربانیان تجاوز (۴۱ زن) در اعترافات فرد دستگیرشده به خانواده یکی از این قربانیان فاش شده است. او جزئیات بیشتری ارائه نداد.

او همچنین متهم دستگیرشده را «سرمایه‌دار و غنی» توصیف کرد و گفت:

«متاسفانه عده‌ای زور دارند و عده‌ای هم زر و پول دارند و گاهی همراه شدن این دو گروه با هم سبب رخ دادن اتفاقاتی مانند تجاوز به دختران در ایرانشهر می‌شود.»

محمد نعیم امینی‌فرد، نماینده ایرانشهر در مجلس ایران نیز اصل موضوع تجاوز به دختران در ایرانشهر را تأیید کرده اما گفته آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست.

این نماینده گسترش حاشیه‌نشینی، قرارداشتن ایرانشهر در مسیر قاچاق، ساختار قدیمی نیروی انتظامی، عدم استفاده از نیروهای بومی در تشکیلات انتظامی، عدم تجهیز پلیس، نبود مکان‌های تفریحی و فرهنگی و بیکاری را از عوامل موثر در بروز چنین واقعه‌ای دانست.

نیماحوادث6 سال پیش • dahio.com • 1,332



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها