به گزارش خبرآنلاین، آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.



تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.




ایالات متحده آمریکا


آمریکا دستورالعملی را به اجرا می گذارد که طی آن آزمایش های غیرضروری در کشور کاهش می یابد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دونالد ترامپ افزایش موارد کووید-۱۹ در سراسر این کشور را به افزایش آزمایشات نسبت داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، برت جیروآر، یک عضو گروه ضربت مبارزه با ویروس کرونا در کاخ سفید با مطرح کردن این ادعا که بالا بودن شمار درخواست‌ها برای آزمایش کرونا باعث کُندی سیستمی شده است، اعلام کرد مردم آمریکا باید خود را برای دستور العمل‌هایی مبنی بر کاهش آزمایش‌های «غیرضروری» آماده کنند.


به گفته او افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده است باید طبق پروتکل‌های بهداشتی عمل کرده و در قرنطینه باقی بمانند و نیازی به آزمایش مجدد از آن‌ها نیست.


این مقام اظهار کرد صرفا افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده و به رغم قرنطینه «بدحال» شده اند بار دیگر می‌توانند تحت آزمایش قرار گیرند.گفتنی است کهپیش از این آمریکایی‌ها می‌توانستند بارها آزمایش کرونا دهند.


 در حالی که همچنان بحث زدن ماسک در آمریکا همچنان موضوعی جنجالی به شمار می‌رود، بخش‌هایی عمده از اقتصاد این کشور در حالت تعطیل به سر می‌برند.

در ایالت فلوریدا، کشتی‌های تفریحی مسافرتی موسوم به کروزشیپ‌ها همچنان در اسکله‌ها متوقف مانده اند و با دستور مقامات، همچنان نباید این کشتی‌ها اقدام به مسافرگیری و سفر تفریحی بکنند.

دان گیلبر، شهردار میامی می‌گوید با صاحبان صنایع و کسب و کارهای مختلف درباره اعلام تعطیلی کامل دوباره فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی جلسه گذاشته است و در واقع، به نظر می‌رسد چاره دیگری برای آن‌ها باقی نمانده است و تصمیم برای گام بعدی بستگی به عملکرد اهالی منطقه و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از سوی آن‌ها دارد.

در فلوریدا زدن ماسک اجباری نیست و به نظر می‌رسد مقاومت زیادی نیز از سوی مردم این ایالت برای زدن ماسک صورت می‌گیرد و حتی در تصاویری که از یکی از فروشگاه‌های فلوریدا منتشر شده است، در یک مورد بحث بر سر زدن ماسک، فردی که حاضر به زدن ماسک نمی‌شد اقدام به اسلحه کشی به روی فردی کرده است که از وی درخواست می‌کرد برای حفظ سلامت خود و دیگران ماسک بزند.

فرمانداران ایالت‌های آرکانزاس و کلرادو زدن ماسک در اماکن عمومی را در سراسر این ایالت اجباری اعلام کرده اند که به این ترتیب، سی ایالت در آمریکا زدن ماسک در اماکن عمومی اجباری اعلام شده است. در حالی که در برخی ایالت ها، بحث بر سر اعلام محدودیت‌های کرونا بین شهرداران و فرمانداران به شکایت و دادسری در دادگاه‌ها کشیده شده است، شمار شرکت‌ها و کسب و کارهایی که زدن ماسک را برای مراجعان و مشتری‌های خود اجباری کرده اند، در سراسر آمریکا رو به افزایش است.

در پورتوریکو نیز با افزایش ده برابری در شمار مبتلایان به کرونا، ارائه برگه سلامت و تست منفی کرونا قبل از ورود به این منطقه الزامی اعلام شده و این در حالیست که بخشی عمده از کسانی که به پورتوریکو مسافرت می‌کنند، از ایالت فلوریدا عازم شده اند که کووید ۱۹ در آن طغیان کرده است.


لازم به ذکر است تنها در روز پنجشنبه این کشور 73,388 مورد ابتلای جدید و 963 مورد فوتی ثبت شد. در آخرین آمار نیز  با ثبت 30,931  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 3,725,956  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 400تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به141,518 تن می رسد.


برزیل


شمار مبتلایان در برزیل از مرز دو میلیون تن عبور کرده است. از اواخر ماه مارس، سه ماه پس از اینکه اولین مورد ابتلا به کرونا در برزیل گزارش شد، میانگین قربانیان این ویروس در هر روز هزار نفر برآورد شده است.ویروس کرونا در برزیل تاکنون جان نزدیک به 79 هزار نفر را گرفته است.برزیل پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی بیشترین مبتلا و قربانی ویروس کرونا قرار گرفته است.


کارشناسان معتقدند شمار حقیقی مبتلایان در بزرگترین کشور آمریکای لاتین بسیار بیشتر از آمار رسمی است زیرا امکانات تست تشخیص بیماری کووید-19 در این کشور به اندازه کافی وجود ندارد.ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل که خود را “ترامپ مناطق گرمسیری” هم توصیف می کند از ابتدای ورود کرونا به کشورش آن را یک سرماخوردگی ساده توصیف کرد و در مقابل اقدامات ضدکرونایی قرار گرفت.


وی به دلیل عدم توجه کافی به این ویروس تحت انتقاد شدیدی قرار دارد و تا کنون دو وزیر بهداشت از کابینه اش کناره گیری کرده اند. دولت بولسونارو از ماه آوریل هنوز وزیر بهداشت رسمی ندارد.کارشناسان می گویند مخالفت بولسونارو با توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا و ترویج داروهای تأیید نشده همانند کلروکین و هیدروکلروکین نقش مهمی در شیوع این بیماری مسری در برزیل داشته است. برزیل در روز پنجشنبه 43,829 مورد ابتلا و 1,299 مورد فوت را ثبت کرد. طی شبانه‌روز گذشته نیز7,096 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور به 2,021,834 نفر رسید. در 24 ساعت گذشته مدت175 نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان به 76,997 نفر رسید.1,366,775 نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس، بهبود یافته‌اند.




هند


آمارها در هند نیز به شدت رو به افزایش است. روز پنجشنبه این کشور 35,468 مورد ابتلا و 680 مورد فوت را ثبت کرد که با این اتفاق شمار مبتلایان کرونا در این کشور از مرز یک میلیون نفر گذشته است. این میزان افزایش ابتلا در هند، نگرانی‌ها از آمادگی این کشور برای مقابله با اوج‌گیری مجدد شیوع این بیماری را افزایش داده و احتمال آن وجود دارد با از بین رفتن کارایی بیمارستان‌های هند، نظام درمانی این کشور به سمت فروپاشی برود.


تا کنون چندین ایالت در هند با قانون منع آمدوشد برای کنترل شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌اند و پلیس نیز افرادی را که بدون دلیل موجه خانه‌های خود را ترک کنند، جریمه سنگینی در نظر گرفته است.


طبق اعلام کارشناسان تولید ناخالص داخلی در هند حداقل 5 درصد کاهش خواهد یافت و خسارت اقتصادی کشور نیز به حدود 100 میلیارد دلار خواهد رسید. کارشناسان بر این باورند شروع قرنطینه سراسری در هند که منجر به بیکاری میلیون ها کارگر در شهرهای مختلف شد یکی از دلایل مهم مشکلات اقتصادی کنونی کشور است.هند برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی بیشتر حاضر به تکرار قرنطینه نیست و کارگران مهاجر که در شهرهای مختلف تردد دارند انتقال بیماری کرونا را به شدت افزایش داده اند.به نظر می رسد مسئولین هندی تلاش می کنند تنها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیماری کرونا را متوقف یا کنترل کنند ولی در انجام این کار ناموفق بوده اند.هند اینک سومین کشور پر خطر جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا محسوب می شود و تعداد بیماران نیز در این کشور به شدت رو به افزایش است.


  با ثبت 33,408  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 1,039,045 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 676 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به26,285 تن می رسد.




روسیه


به گزارش خبرگزاری «تاس»،  ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (جمعه) گزارش داد، طی یک روز گذشته در سراسر مناطق این کشور 6 هزار و 406 مورد عفونت ناشی از ویروس کرونا شناسایی شده و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید-19 در روسیه به 759 هزار و 203 مورد افزایش یافته است.


طبق این اطلاعات، رشد روزانه آلودگی برای یازدهمین روز متوالی است که از 0.9 درصد تجاوز نکرده است. موارد جدید ابتلا طی 24 ساعت گذشته، 575 مورد در شهر مسکو، 301 مورد در منطقه سه‌وردلوفسک، 249 مورد در منطقه خودمختار خانتی-مانسیسک، 244 مورد در سن پترزبورگ و 228 مورد هم در منطقه آلتای شناسایی شده است.


این ستاد یادآور شد که در مجموع، در حال حاضر، 207 هزار و 707 نفر در سراسر مناطق فدراسیون روسیه همچنان بیمار بوده و تحت درمان قرار دارند.


تعداد بیماران بهبود یافته طی یک روز گذشته، 7 هزار و 681 نفر افزایش یافته و در کل به رقم 539 هزار و 373 نفر رسیده است.


میزان بهبودی بیماران بهبود یافته بیش از 71 درصد از کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه است.


بطور خاص، طی 24 ساعت گذشته، 682 بیمار در شهر مسکو، 373 نفر در منطقه کراسنویارسک، 349 نفر در منطقه مسکو، 336 نفر در منطقه سه‌وردلوفسک و 333 بیمار هم در جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک، پس از درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.


طبق داده‌های این ستاد، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا طی یک روز گذشته، 186 مورد افزایش یافته و بدین ترتیب، شمار کل قربانیان این بیماری در روسیه به 12 هزار و 123 نفر افزایش یافت.


از سویی تنش ها بین روسیه و انگلیس بر سر واکسن کرونا افزایش یافته است. مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس اعلام کرد، عاملان سایبری روسیه تلاش میکنند تا اطلاعات مربوط به تولید واکسن کووید-۱۹ را بربایند. این مرکز در بیانیه ای اعلام کرد: در سال جاری میلادی، گروه هکری روسی موسوم به APT۲۹ سازمانهای دخیل در برنامه تولید واکسن برای مقابله با کروناویروس در کانادا، ایالات متحده و انگلیس را هدف قرار داده و به شدت این احتمال وجود دارد که به دنبال سرقت اطلاعات و مالکیت معنوی موارد مرتبط با تولید و تست این واکسن ها باشد. اما در آن سو سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اتهام انگلیس مبنی بر سرقت فرمول ساخت واکسن کرونا توسط هکرهای روسیه را خیال پردازی خواند و رد کرد. دمیتری پسکوف گفت که نمی داند چه کسی ممکن است به سیستم های رایانه ای شرکت داروسازی و مراکز پژوهشی انگلیس نفوذ کرده باشد.وی افزود: اتهام انگلیس مبنی بر حمله هکری روسیه غیرقابل قبول است زیرا این ادعا بی پایه و اساس است.




مکزیک


طبق آخرین آمارها مکزیک در شبانه روز گذشته 668 مورد فوتی داشته است که با این حساب شمار تلفات این کشور از آغاز این بحران به  37,574 می رسد. همچنین6,406 مورد ابتلای جدید دیگر در شبانه روز گذشته در این کشور شناسایی شده که روی هم رفته شمار کلی مبتلایان آن به عدد 324,041 می رسد. تا کنون  203,464 تن  از بیماران مبتلا به کووید19 در این کشورنیز بهبود یافته اند.


عربستان سعودی 


به گزارش عکاظ،  وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر این اساس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۱۳ بیمار کرونایی در کشور شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۲۴۵ هزار و ۸۵۱ نفر رسید.همچنین مقامات بهداشتی سعودی از مرگ ۳۷ نفر دیگر در این کشور بر اثر کرونا خبر دادند تا شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در عربستان به ۲ هزار ۴۰۷ نفر برسد.


وزارت بهداشت عربستان بیان کرد: وضع جسمانی ۲ هزار و ۱۸۸ نفر از بیماران کرونا وخیم گزارش شده است.طبق اعلام وزارت بهداشت سعودی، طی ساعات گذشته ۳ هزار و ۵۳۹ نفر در این کشور از چنگال ویروس قاتل نجات پیدا کرده اند که با احتساب این موارد، شمار بهبودیافتگان از کرونا در عربستان به ۱۹۱ هزار و ۱۶۱ نفر رسید.


ایران


اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۵۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی بیان کرد: ۳۵۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر لاری با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۹۸ هزار و ۹۸۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، تصریح کرد: استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران(آمل)، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی، در استانهای کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هموطنان عزیز شاهد روند نسبتا کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر هستیم.




بیشتر بخوانید:


افزایش میزان بستری بیماران در ایران/کرونا در هفته بیش از یک میلیون آمریکایی را بیکار می‌کند





hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 2

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها