آی اسپورت: وقتی سال ۹۷ برای آبی ها با برد مقابل نساجی به پایان رسید بدبین ترین هوادار استقلال هم نمی توانست چنین آغاز تلخی را برای سال جدید تصور کند. استقلال در کمتر از ۵ روز با دو نتیجه ناامید کننده تقریبا کورس قهرمانی را به رقبا واگذار کرد و اکنون کمتر کسی برای شفر و شاگردانش شانس قهرمانی قائل است.

استقلال که نیم فصل دوم رقابت ها را امیدوار کننده آغاز کرده بود در هفته های اخیر حواشی متعددی را تجربه کرد، حواشی که حالا دست آبی ها را از جام قهرمانی کوتاه کرده است. نگاهی داریم به حواشی مختلفی که استقلال در این دو هفته تجربه کرد.

بارندگی و تمرین در چمن مصنوعی

با اغاز سال جدید و بارندگی های شدید در تهران استقلالی ها با مشکل زمین تمرین مواجه شدند و پیش از دربی مجبور به تمرین در زمین چمن مصنوعی بودند. موضوعی که اعتراض شفر و بازیکنان این تیم را برانگیخت و به زعم بسیاری عامل مصدومیت نفراتی چون وریا غفوری، محسن کریمی و محمد دانشگر شد. البته در مورد غفوری از گوشه و کنار شایعاتی درباره جدی نبودن مصدومیت او و بازی نکردنش به دلیل مسائل حاشیه ای به گوش رسید که مشخص نیست تا چه حد به حقیقت نزدیک است؛ البته زمان اعلام مصدومیت این مدافع هم در دامن زدن به این شایعات تاثیر بسیاری داشت.

در اینکه باشگاه استقلال وظیفه تامین نیازهای کادرفنی و بازیکنان را دارد شکی نیست ولی با توجه به اینکه احتمال بارش های شدید از سوی هواشناسی اعلام شده بود، کادر فنی آبی ها می توانست تمرینات تاکتیکی خود را پیش از عید انجام دهد و تمرینات این تیم را تا روز سوم فروردین تعطیل نکند.

جنگ شفر و خطیر

وقتی در ابتدای فصل علی خطیر با الحاجی گرو و مارکوس نویمایر قرارداد بست، وینفرد شفر در پستی اینستاگرامی از او تشکر کرد. با این حال این رابطه خوب ادامه پیدا نکرد و روابط دو طرف به تیرگی گرایید. شفر هرگز به طور واضح نگفته دلیل اختلافش با خطیر چیست و از هر فرصتی برای کنایه زدن به او استفاده می کند.

پیش از دربی هم وقتی خطیر درباره داوری صحبت کرد، شفر از داور بازی عذرخواهی کرد و پس از بازی هم ادعا کرد تنها یک نفر از درون باشگاه از شکست او ناراحت است که به وضوح منظورش به علی خطیر بود؛ پس از کسب نتیجه تساوی مقابل سایپا هم این بار نوبت خطیر بود که تلافی کند و از کادرفنی برای این نتایج توضیح بخواهد. در کنار اختلاف شدید شفر و خطیر، باید از نقش منفعل مدیریت باشگاه هم سخن گفت که هرگز نتوانسته اختلافات درونی این باشگاه را حل کند.

چیپ فرشید

وقتی در آخرین دقایق دربی داور به سود استقلال پنالتی گرفت، همه استقلالی ها در فکر یک بازگشت خوب در ادامه بازی بودند ولی ضربه چیپ فرشید اسماعیلی همه رویا های ان ها را نقش بر آب کرد. شفر در کنفرانش خبری پس از بازی اعلام کرد پنالتی زن اول استقلال در این باز پاتوسی بوده است. همین اظهار نظر کافی بود تا انگشت اتهامات به سمت مهدی رحمتی برود که در آن لحظه در صحنه حضور داشت و مشغول صحبت با گادوین منشا بود!

در رختکن استقلال هم درگیری های شدیدی بین فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، پاتوسی و ایسما هم به وجود آمد که منجر به جریمه آن ها و اخراج موقت فرشید باقری شد. با این حال بزرگترین بازنده این اتفاق مهدی رحمتی بود که این روزها انتقادات شدیدی به نقش او در استقلال وارد شده و هواداران استقلال مقابل سایپا هم شدیدا به گلر تیمشان تاختند؛ علاوه بر این فیلم درگیری رحمتی با لیدرهای استقلال هم منتشر شده و مشخص نیست چگونه یک لیدر می تواند اینقدر به کاپیتان تیمش نزدیک شود و از او بابت باخت توضیح بخواهد.

جدای از اینکه رحمتی پنالتی زن را تغییر داده یا خیر، به نظر می رسد فشاری که این روزها به او وارد می شود منصفانه نیست و رحمتی به عنوان اسطوره و کاپیتان استقلال شایسته احترام بیشتری است.

بن بست تاکتیکی در بازی های بزرگ

شکست مقابل پرسپولیس بار دیگر بر این فرضیه که شفر مرد بازی های بزرگ نیست مهر تایید زد. استقلال شفر امسال در دیدارهای سخت خود مقابل تیم های مدعی توفیق چندانی نداشته و نتوانسته مانند دیگر دیدارها عمل کند. این در حالی است که در دوسال اخیر مدیران استقلال هرپه شفر خواسته برای او آماده کرده اند و بدون تردید آبی ها غنی ترین تیم لیگ از نظر بازیکن هستند.

در روزهایی که هواداران استقلال رحمتی را مقصر اصلی وضعیت خود می دانند، به نظر می رسد این وینفرد شفر است که باید درباره عملکرد خود توضیح بدهد. در رختکن هم به نظر اوضاع از کنترل شفر خارج شده و پس از درگیری های بین دو نیمه دربی، حالا بازیکن جوانی چون مهدی قائدی هم این روزها به خود اجازه اعتراض و ترک اردو را می دهد..

پایان شفر؟

با اتفاقاتی که در هفته های اخیر رخ داده و با از دست رفتن احتمالی لیگ برتر، به نظر می رسد وینفرد شفر و استقلال به پایان خط نزدیک شده اند و تصور حضور او روی نیکت آبی ها برای فصل بعد کمی سخت و دور از ذهن است؛ حتی از گوشه و کنار اخباری هم مبنی بر برکناری احتمالی این مربی آلمانی در صورت شکست مقابل الهلال به گوش می رسد.

شفر در این فصل هرگز نتوانسته در لحظات حساس تصمیمات درستی بگیرد و مدیریت باشگاه هم در مقابل او و مسائل دیگر این تیم نقشی خنثی داشته است که نتیجه تمام این اتفاقات از دست رفتن لیگ و جام حذفی برای ابی های پایتخت بوده است.

hotnewsسایر5 سال پیش • dahio.com • 74



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها