آشنایی با سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت و مزایای آن

یکی از رایج ترین انواع سیستم های تهویه مطبوع، اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت است. این دستگاه از یک هواساز به عنوان واحد داخلی و نیز یک کندانسور به عنوان واحد خارجی تشکیل شده است. واحدهای داخلی و خارجی داکت اسپلیت توسط لوله هایی از جنس مس به یکدیگر متصل شده اند. از جمله مزایای این نوع از سیستم های تهویه مطبوع می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • راندمان کاری این دستگاه با استفاده از هوای برگشت در حد قابل توجهی ارتقا می یابد.
  • تامین هوای کافی و تمیز مورد نیاز واحدهای آپارتمانی توسط این سیستم تهویه مطبوع ( عملکرد دستگاه داکت اسپلیت به گونه ای است که چه در تابستان و چه در فصول دیگر می تواند حجم اکسیژن کافی برای افراد را به راحتی در محیط مورد نظر تامین نماید)
  • همچنین این دستگاه به منظور گرمایش محیط از کویل آب گرم استفاده می نماید. با این کار مصرف گاز تا حد قابل توجهی پایین آمده و دیگر نیازی به سیستم های گران قیمت رادیاتوری نیست.
  • در داکت اسپلیت هر واحد از نظر مصرف انرژی مستقل از واحدهای دیگر عمل می کند. این موضوع مصرف انرژی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.
  • شما می توانید سیستم داکت اسپلیت را هم در فضاهای کوچک و هم در فضاهای نسبتا بزرگ مورد استفاده قرار دهید.
  • با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی به کانال کشی های عمودی و یا لوله کشی های اضافی نیست. همین موضوع باعث پایین آمدن هزینه های اجرایی می شود.

از طرفی با توجه به ممنوعیت استفاده از سیستم تهویه تبخیری( کولر گازی ) در استان های دچار خشکسالی مانند فارس و یزد و کرمان، توصیه می شود که از سیستم های تهویه مطبوع نظیر داکت اسپلیت به سبب مصرف پایین انرژی آنها استفاده گردد. برای خرید داکت اسپلیت با بهترین ویژگی ها و امکانات به سایت تولید کننده داکت اسپلیت مراجعه کنید. شما با مراجعه به این سایت می توانید از مشاوره قبل از خرید داکت اسپلیت به صورت رایگان بهره مند شوید.

انواع داکت اسپلیت

آشنایی با محصول فن کویل و مزایای آن

گرمایش و سرمایش ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری یکی از مسائلی است که گروه تولیدی آرتا نسیم با تولید انواع سیستم های تهویه مطبوع توجه ویژه ای به آن داشته است. از این رو با تولید انواع فن کویل های زمینی، سقفی و کاستی ( رو کار ) سعی نموده تا نیاز این اماکن را به نحوی عالی برطرف سازد.

فن کویل از دو جز اصلی فن و کویل تشکیل یافته است. بخش فن این سیستم، هوای سرد و گرم را از روی کویل ها عبور داده و باعث می شود تا هوای محیط به دمای مد نظر برسد. از طرفی قسمت کویل این سیستم های تهویه مطبوع نیز که از لوله های مسی و آلومینیومی تشکیل شده اند، وظیفه تبادل حرارتی را بر عهده دارند.

علاوه بر این، فن کویل ها از اجزای دیگری نظیر؛ الکترو موتور، شیر هوا گیری، فیلتر هوا، ترموستات و کلید سلکتوری نیز تشکیل شده اند. از جمله مزایای مهم این دستگاه ها می توان به؛ توزیع دمای مناسب، تفکیک جدا و مستقل بخش ها، جلوگیری از اشغال فضای زیاد در زیر سقف و اجرای ساده تر آن ها اشاره نمود. از طرفی فن کویل به دلیل قابلیت های سرمایشی و گرمایشی خود امکان استفاده شدن در فصول سرد و گرم را دارد. از جمله مهم ترین انواع فن کویل های تولیدی می توان به فن کویل های زمینی سری efm300 و فن کویل های سری ANTF اشاره نمود.

آشنایی با ویژگی ها و مزایای روف تاپ پکیج

یکی دیگر از انواع سیستم های تهویه مطبوع که توسط گروه تولیدی آرتا نسیم طراحی می شود، روف تاپ پکیج است. از این دستگاه به منظور سرمایش و گرمایش اماکن مسکونی و تجاری استفاده می شود. کلیه اجزای این سیستم در کابینی به نام یونیت پکیج جمع می شوند. از جمله این اجزا می توان به؛ فن، کویل، اپراتور، کمپرسور و کندانسور هوایی اشاره نمود. روف تاپ پکیج بسیار شبیه به داکت اسپلیت طراحی شده است. تنها تفاوت مهم این دو سیستم تهویه مطبوع در محل نصب آن هاست. به طوری که محل نصب روف تاپ پکیج در قسمت پشت بام ساختمان ها است.

مزایای استفاده از دستگاه تهویه تاپ پکیج

از جمله مزایای استفاده از سیستم های تهویه مطبوع روف تاپ پکیج می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عملکرد انرژی بالا
  • کاهش آلودگی های صوتی
  • نگهداری آسان تر
  • صرفه جویی در فضا
  • امنیت بالا

داکت اسپلیت

آشنایی با ویژگی ها و مزایای سیستم چیلر

سیستم چیلر یا همان سرد کن با استفاده از انواع سیکل های تبرید تراکمی و جذبی، باعث خنک سازی انواع مایعات و به ویژه آب می شود. از آب سرد شده در انواع سیستم های تهویه مطبوع نظیر داکت اسپلیت و فن کویل استفاده می شود. همچنین گرمای گرفته شده از آب نیز برای گرمایش محیط به کار برده می شود. از مزایای سیستم چیلر می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی و نیز افزایش بازده سیستم های گرمایشی و سرمایشی اشاره نمود. برای اطلاع و آگاهی از انواع و قیمت تهویه مطبوع کافی است با مشاورین فروش آرتا نسیم تماس بگیرید.

آشنایی با ویژگی ها و مزایای سایر محصولات تولیدی

گروه صنعتی آرتا نسیم تهویه یکی از شرکت هایی است که از سال 1390 فعالیت خود را با تولید انواع سیستم های تهویه مطبوع آغاز کرد. از جمله سیستم های تهویه مطبوع دیگری که توسط گروه تولیدی آرتا نسیم طراحی و ساخته می شود، می توان به انواع هواساز اشاره نمود. این دستگاه ها را بسته به نوع کاربرد آن به دو شکل هواساز صنعتی و هواساز ساختمانی می شناسیم. وظیفه هواساز به طور عمده تنظیم دما و رطوبت و نیز کنترل سرعت جریان هوا در محیط های ساختمانی می باشد. از این دستگاه می توان در اماکنی که نیاز است رطوبت به طور مرتب تحت کنترل قرار گیرد، استفاده می شود. همچنین دستگاه تهویه مطبوع هواساز را به منظور فیلتر کردن هوای ورودی به انواع محیط های اداری و ساختمانی نیز به کار می بریم.

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 10

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها