، بعد از کش و قوس های فراوان و حواشی که در پی سیلی زدن نماینده سبزوار به یک سرباز در فضای رسانه ای، سیاسی و مجازی به راه افتاد، این نماینده با انتشار ویدئویی بدون اینکه اصل این حرکت را تایید کند، از مردم عذرخواهی کرد.

اما سوال این است که آیا عذرخواهی یک نماینده مُهر پایان این ماجراست یا برای اقناع افکار عمومی این اقدام خلاف قانون نماینده باید از طریق مراجع نظارتی و قضایی پیگیری شود؟ وظیفه هیات نظارت بر نمایندگان و هیات رئیسه مجلس چیست؟

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود:« آیا عذرخواهی نماینده سیلی زننده به سرباز کافی است یا باید برخورد قانونی هم صورت گیرد؟»

سیلی خورده و اخراج شود

اکثر کاربران خبرآنلاین بر این باور بودند که عذارخواهی کافی نبوده و باید از مجلس اخراج شود. مثلا، مجتبی نوشت:« چون صریحا نگفته که چک زده عذرخواهی قبول نیست(هنوز بر دروغگویی خود اصرار دارد) وباید مطابق قانون برخورد شود.»

کاربری هم نوشت:« نه عذرخواهی کافی نیست وقتی کسی در رده بالا قانون شکنی میکند باید به جرمش رسیدگی شود حتی اگر شاکی رضایت دهد از جنبه عمومی باید مجازات شود.»

بهنام نیز برای خبرآنلاین نوشت:« با سلام به همین راحتی قانون رو بشکنی تو گوش جوان مردم بزنی شخصیتش و غرورش رو هم خرد بکنی جلوی دیگران خیلی راحت چون جناب نماینده است با یک عذرخواهی تمام؟؟؟حالا من یه سوال دارم اگه این قضیه برعکس باشه چه میشد آیا سرباز به این راحتی خلاص میشد؟؟؟ این آقا رو باید ببرند جای اون سرباز چند روی توی سرما پاس بده، راستی به شرع چی میشه مگه نباید این آقا قصاص بشه مگه به ناحق تو گوش یه مسلمان نزده؟؟؟؟»

فردی هم به نام عزیز نوشت:« من نمی دونم چرا همه فکر می کنن با یه عذرخواهی همه چیز درست خواهد شد و مدام هم این فرهنگ رو تو بوغ و کرنا به خورد مردم می دهند که فلان نمایند کار شجاعانه و به قولی شق القمر کرده که اومده و عذر خواهی می کنه. خوب اومد عذر خواهی کرد چه چیزی عوض می شود. من فکر می کنم به جای این عوام فریبی ها و شوهای تبلیغاتی ، مسئولین و دست اندرکاران برای سربلندی و آبادانی مملکت تلاش کنند. عذرخواهی زبانی به هیچ دردی نمی خورد . اگه تونست استعفا بده و از مجلس بره اون موقع معلومه که در عذرخواهی صادق عمل کرده . والسلام.»

امین هم نوشت:« ایشون کسر شان خود دید که به کار ناپسند خود اعتراف کند!؟ صرفا به عصبانیت خود اشاره کرد و عذر خواهی از مردم حوزه انتخابی خود کرد!!! البته نه در مورد عمل ناپسند خود!!!»

آقای نماینده! صلاحیت نداری، باید استعفا بدهی /عذرخواهی عنابستانی کافی نیست، باید اخراج شود

روزبه کاربر دیگری بود که برای خبرآنلاین نوشت:« ایشان مجبور به عذرخواهی شد اگر قدرت شبکه اجتماعی نبود هیچوقت عذرخواهی نمیکرد. این بی قانونی را همه ی مردم دیدند ایشان تا مدتی گردن نمیگرفتند وای به بی قانونی هائی که دیده نمیشود. هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک …»

آقای نماینده، صلاحیت نمایندگی ندارید!

در این میان، برخی از کاربران خبرآنلاین از رفتار عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس و پافشاری او به بر این ادعا که با سرباز راهور، درگیری فیزیکی نداشته است، انتقاد کردند. به طور مثال، فردی نوشت:« آخرش نفهمیدیم عذرخواهی به خاطر سیلی زدن بود یا به خاطر دروغ گفتن که ادعا میکرد درگیری فیزیکی نبوده ویا به خاطر حرکت غیر قانونی در خط بی آر تی. عذر خواهی قابل قبول نیست. در چند سال گذشته نمایندگان دیگری هم همین کار را انجام دادن و با یه عذر خواهی سر و ته قضیه را هم آوردن. صورت مسئله را پاک نکنید. ایشان به چه حقی در خط بی آر تی حرکت میکرده؟ ای مجلس انقلابی کجایید که در مقابل قانون شکنی، ظلم و دروغگویی قد علم کنید؟» 

کاربری هم نوشت:« مهم تر از سیلی دروغ گفته و باید استعفا یا برکنار بشه.» دیگری هم نوشت:« ایشون نشون دادند که چقدر دروغگو هستند که بعد از چندین بار تکذیب خبر منتشر شده و تعاریف گوناگون از این خبر جهت تبرئه خودشون حالا که دیدن راه به جایی نمی برند اومدن عذرخواهی کردند.بنظر بنده ایشان صلاحیت نمایندگی مردم رو ندارند.» 

فردی هم که نام را منتشر نکرده برای خبرآنلاین نوشت:« روز اول گفت اصلا از ماشین پیاده نشده و سیلی نزده، بعدش گفت باتوم خورده و فقط هل داده، الان بخاطر خشونت و عصبانیت از مردم عذرخواهی میکنه، تناقض و دروغ گوئی و توهین به شعور مردم در سخنان این فرد موج میزنه ایشون به جرم عوام فریبی، عدم صداقت در گفتار و دروغ گوئی به موکلین صلاحیت ادامه فعالیت در مجلس را ندارد و در صورت عدم استعفا بایستی از کار برکنار گردد، تا دیگر کسی جرات گفتن دروغ به مردم را نداشته باشد.»

کاربری هم نوشت:« بدتر از تو گوشی که زد تلاش برای فرار از واقعیت بود اول گفت از ماشین پیاده نشدم بعد گفت فقط هلش دادم بعد از مردم عذرخواهی کرد اگه اون فیلم ها نبودند اصلا میگفت ما در ایران سرباز وظیفه نداریم.» 

27215

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 8

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها