رضا فلاح پیش از ظهر امروز ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با محوریت تشریح طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: خدمات سفر استان و ستاد اجرایی استان دارای ۱۰ کمیته است که ریاست یکی از این کمیته‌ها برعهده سازمان جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ریاست کمیته امداد و نجات را بر عهده دارد، که در این کمیته دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، مدیریت بحران استانداری، سازمان هواشناسی، شرکت‌های بیمه‌ای و حوزه های مرتبط نیروی انتظامی نیز عضویت دارند.

مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان ایجاد بستر مسافرتی ایمن برای گردشگران و هم استانی‌ها و ایجاد آمادگی برای عملیات امداد و نجات در مواقع حوادث را از اهداف تشکیل این کمیته دانست و بیان کرد: استقرار پایگاه‌های سلامت در محورهای مواصلاتی، بهره‌گیری طرح‌های نوروزی مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی، ایجاد کمپ‌های درمانی، برگزار مانور امداد و نجات در سطح استان برای حفظ آمادگی قبل از نوروز، همکاری در جهت اسکان مسافران حادثه دیده و اسکان اضطراری، پیش‌بینی تجهیزات ارتباطی مناسب برای پایگاه‌های امداد و نجات، برنامه ریزی برای اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران در مواقع بروز حوادث از جمله وظایف این کمیته است.

وی پاسخگویی به موقع به حوادث به ویژه به حوادث جاده‌ای را از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر دانست و بیان کرد: طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در نوروز ۹۸ از ۲۸ اسفندماه سال جاری آغاز و تا پایان روز ۱۶ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

فلاح ارتقای آگاهی تغییر نگرش شهروندان جهت کاهش رفتارهای پرخطر در قالب ایمنی و سلامت را هدف کلی حوزه سلامت و جوانان جمعیت هلال احمر ذکر کرد و ادامه داد: در وروی‌های تمامی شهرستان‌ها و مکان‌های پرجمعیت استان، ۲۵ پست ثابت و ۸ پست سیار ایمنی جوانان مستقر خواهند ضمن آنکه ۲۴ فضای دوستدار کودک، ۹ ایستگاه سلامت و ۸ خیمه اقامه نماز با حضور ۴۲۰ نفر از جمعیت جوانان هلال‌احمر برای رفاه حال مسافران ورودی به استان کرمان برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: «پویش ملی به‌رفت»(بهبود رفتار ترافیکی) در ایام نوروز نیز توسط سازمان جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود که در این پویش یک هزار و ۲۰۰ پست سیار و ثابت در کل کشور که در آن ۱۲ هزار نیروی جوان جمعیت حضور دارند و از مردم تقاضا داریم که به این پویش بپیوندند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان این مطلب که اولین گروه هدف در پویش «به‌رفت»، رانندگان هستند، اظهار کرد: ارتباط چهره به چهره با مسافران، اطلاع‌رسانی دقیق درباره نقاط پرخطر جاده‌ها، تشویق مسافران به مطالعه و امضای میثاق‌نامه برای پیوستن به پویش و ثبت اثر انگشت بر روی میثاق‌نامه از جمله مواردی‌ست که در این پویش دنبال می‌شود، ضمن آنکه در این راستا به دنبال آن هستیم که بتوانیم شرایطی را فراهم کرده تا هنرپیشگان، رسانه‌ها و … به این پویش بپیوندند تا زمینه ترغیب سایر شهروندان برای پیوستن نیز فراهم شود.

وی «پویش سحاب »(سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه) را از دیگر پویش‌های این جمعیت در ایام نوروز برشمرد و افزود: این سامانه با رویکرد پیشگیری، ایمن‌سازی برای ارائه خدمات ایمنی و بشردوستانه در ایام نوروز در شلوغ‌ترین، مسافرپذیرترین و آسیب‌پذیرترین نقاط  کشور اجرا می‌شود.

فلاح از طرح‌های امداد و نجات این جمعیت در ایام نوروز سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۳۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در ایام نوروز در سطح استان کرمان با حضور ۵۰۰ نفر امدادگر، نجاتگر، پرستار و کارکنان فعالیت دارند؛ ضمن آنکه۲۰ مرکز پیام، تیم واکنش سریع، تیم امداد هوایی و تیم امداد خواهران در ایام نوروز نیز به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

وی با بیان این مطلب که گروه آنست(آموزش، نگهداری، سگ های تجسس) نیز در ایام نوروز فعال است، ادامه داد: پایگاه امداد هوایی در مناطق انار، سه راهی راین، جاده راور به مشهد، ورودی شهرستان های بم، سیرجان، کهنوج و فهرج مستقر خواهند شد.

۴۶

hotnews • دسته‌بندی نشده • 5 سال پیش • dahio.com • 133



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها