به گزارش “ورزش سه”، مویس کین، مهاجم جوان یوونتوس دیروز در جریان پیروزی 2-0 یووه بر کالیاری در سری آ با توهین‌های نژادپرستانه از سکوهای ورزشگاه خانگی کالیاری روبرو شد اما در اتفاقی عجیب، بعد از بازی، هم‌تیمی او لئوناردو بونوچی، کین را متهم کرد که خودش باعث تحریک هواداران حریف شده است.

 

مویس کین که بازیکن تیم ملی ایتالیا هم هست دیشب از آغاز بازی از سوی بخشی از سکوهای ورزشگاه خانگی کالیاری با توهین‌های نژادپرستانه روبرو بود. این دسته از هواداران هر زمان که توپ به مویس کین می‌رسید صدای میمون درمی‌آوردند و صدای توهین‌های آنها به وضوح در ورزشگاه شنیده می‌شد. اما کین بعد از آنکه موفق شد گل دوم یوونتوس را به ثمر برساند به سمت هواداران حریف رفت و با باز کردن دستهایش به سمت آنها، باعث شد از این لحظه به بعد توهین‌های نژادی وسعت و شدت بیشتری پیدا کند.

 

 

در این لحظات، بازیکنان یوونتوس به رهبری کاپیتان تیم، جیورجیو کیه‌لینی به داور مسابقه اعتراض کردند و داور در مورد جو ورزشگاه با مربیان هر دو تیم صحبت کرد.

 

سپس لوکا کپیتلی، کاپیتان کالیاری به سمت هوادرانی که پشت دروازه بودند رفت و از آنها خواست به شعارهای توهین‌آمیزشان پایان دهند. در این میان بلیز ماتوئیدی هم در حالی به تصویر کشیده شد که به مکس آلگری سرمربی یوونتوس اشاره می‌کرد که باید تیمش را از زمین بیرون بکشد.

 

 

با شروع دوباره بازی، از بلندگوهای ورزشگاه اعلام شد که هواداران باید هر چه سریعتر از سر دادن شعارهای نژادپرستانه دست بردارند. اما این تنها باعث شد هواداران کالیاری بر شدت و حدت شعارهایشان بیفزایند. مسابقه در نهایت با همین وضعیت به پایان رسید.

 

 

اما نکته عجیب این ماجرا اظهارات لئوناردو بونوچی، ستاره یوونتوس بعد از بازی بود. او تصمیم گرفت به هم‌تیمی‌اش مویس کین به خاطر تحریک هواداران تیم حریف انتقاد کند.

 

 

بونوچی در این باره گفت:” کین می‌داند که وقتی گل می‌زند باید این گل را با هم‌تیمی‌هایش جشن بگیرد. بله بعد از گل شعارهای نژادپرستانه سر داده شد. بلیز آنها را شنید و عصبانی شده بود. به نظر من تقصیر این اتفاقات پنجاه پنجاه به عهده مویس و هواداران است. چون مویس نباید آن کار را می‌کرد و سکوها هم نباید به آن شکل واکنش نشان می‌دادند”.

 

اما بلیز ماتوئیدی به دفاع از مویس کین برخاست و بعد از بازی با انتشار یک توئیت خواستار پایان دادن به نژادپرستی در استادیومها شد.

 

 

مویس کین هم در اینستاگرام از حرکت خود دفاع کرد و نوشت شادی بعد از گلش بهترین پاسخ به نژادپرستی بوده است.

 

 

ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس هم در پایان بازی از کسانی که شعارهای نژادپرستانه سر داده بودند با عنوان احمق یاد کرد و گفت:” من نمی‌خواهم اتفاقی که افتاده را توجیه کنم ولی در هر جمعی عده‌ای آدم نرمال پیدا می‌شود و عده‌ای احمق. ما باید این احمق‌ها را پیدا کنیم و از استادیومها بیرون بیندازیم”.

 

 

hotnewsورزش5 سال پیش • dahio.com • 43



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها