به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدتقی جاپلقی در مصاحبه با صداوسیما با اشاره به اقدامات انجام شده طی ۳ماه اخیر اظهارداشت: اقدامات خوبی در سطوح مختلف انجام شده است اما با توجه به اینکه کارها در شهرداری به روزمرگی تبدیل شده بود جلسات مختلف با نیروهای شهرداری داشته‌ایم، بعد از آن نظافت جوی و جداول، مسیل‌هایی که چندین سال لایروبی نشده بود، هرس درختان و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تاکنون انجام شده است.

وی افزود: طی این مدت معوقات پیمانکاران و کارگران و بدهی‌های شهرداری را با کمک شورای اسلامی پرداخت و در تلاش هستیم که ازین‌پس حقوق کارکنان نیز به‌موقع پرداخت شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه پل غیرهمسطح و المان مناسب شهری در شهر وجود ندارد و ورودی‌های شهر متناسب با شان و جایگاه مردم و بزرگان شهر نیست، بیان کرد: در تلاش هستیم که با کمک کارشناسان متخصص بتوانیم ورودی شهر از سمت اصفهان با نماد بام ایران طراحی و تا قطب صنعتی فضای سبز و آلاچیق‌ها و تمام امکانات گردشگری جانمایی شود.

جاپلقی ادامه داد: برای مبلمان شهری و چیدمان تجهیزات شهری زیرساخت‌ها بسیار ضعیف است، کیوسک‌ها، صندوق‌های صدقات، ایستگاه‌های اتوبوس و… باید ساماندهی و متحدالشکل شوند.

وی با بیان اینکه فضای سبز، جوی و جداول و سنگ‌فرش‌ پارک‌ها و معابر تماماً فرسوده شده است، گفت: در راستای نوسازی و بهسازی جداول و پیاده‌روها، نیاز به هزینه‌های زیادی بود بنابراین یک دستگاه بتنی از تبریز خریداری شد که 350 نوع قطعه بتنی تهیه و در هر 8 ساعت 20 هزار قطعه تولید می‌کند که می‌توان تمامی جداول و سنگ فرش‌ها را نوسازی کرد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: تعدادی از کارشناسان برای آشنایی با نحوه کار این دستگاه در حال حاضر به تبریز اعزام شده‌اند و از یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه کار با دستگاه شروع خواهد شد.

جاپلقی افزود: همچنین طی این مدت با رایزنی‌های انجام شده 400 تن قیر از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دریافت شده که شروع به کار کارخانه آسفالت نیز پس از خروج از فصل سرما خواهد بود.

وی گفت: حتی اگر در طول خدمت نتوانم برنامه‌هایم را عملیاتی کنم اما همین که روح و فکر شهر را برای اجرای این طرح‌ها آماده کرده‌ایم، برای آیندگان و جانشینان یک دستاورد خواهد بود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه طرح‌های مطالعاتی برای اجرای پروژه‌های بزرگ تاکنون انجام نشده است، خاطرنشان کرد: با همکاری استاندار محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانده محترم سپاه استان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در تلاش هستیم که شهری در خور و شأن مردم شهرکرد بسازیم.

جاپلقی ادامه داد: در همین راستا رایزنی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استان انجام شد تا فعالیت‌هایی ازجمله احداث ساختمان شورای شهر به صورت مشارکتی و تکمیل برج دوقلو به صورت پیمانکاری با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرد تا برج دوقلو به یک فرصت برای استان تبدیل و یک منبع درآمد پایدار برای شهر شود.

شهردار شهرکرد تغییر و تحولات اساسی در شهر را نیازمند کار جهادی دانست و بیان کرد: برای توسعه شهر باید قانون را به شیوه‌ای دیگر اجرا کنیم تا ضمن اجرای قانون بتوانیم به پیشرفت شهر کمک کنیم.

وی با اشاره به مطالبات شهروندان در منظریه گفت: جلسات متعدد با مسکن و شهرسازی برگزار شده است و به محض واگذاری منظریه به شهرداری تمام خدمات‌رسانی‌ها انجام خواهد شد و قول می‌دهیم منظریه به یکی از بهترین محلات شهرکرد تبدیل شود.

جاپلقی با اشاره به ضرورت عقب‌نشینی املاک گفت: عقب‌نشینی‌ها به‌ویژه در خیابان ملت در دستور کار قرار گرفته، اما نیاز است مالکین محترم همکاری لازم را با شهرداری انجام دهند.

وی گفت: در راستای ساماندهی تابلوهای تمامی اصناف و پزشکان و وکلا این امر در دستور کار جدی قرار گرفته است که ضمن تشکر از اصنافی که همکاری لازم را با شهرداری انجام داده‌اند، افرادی که تابلوهای خود را جمع‌آوری نکرده‌اند طبق قانون با آن‌ها برخورد و شهرداری رأساً اقدام می‌کند.

شهردار شهرکرد با اشاره به معضلات ترافیکی و تدوین طرح جامع ترافیک شهری در بهمن‌ماه گفت: معضل ترافیک امروز در جامعه به یک اپیدمی شهری تبدیل شده است اما در نظر داریم با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بخشی از مشکلات ترافیکی را کاهش دهیم، همچنین برای کمربندی 15خرداد رایزنی لازم با مالکین محترم شهر کیان انجام شده است و قول می‌دهیم کمک‌های لازم را به مالکین داشته باشیم.

جاپلقی با اشاره به مطالبات مردمی درخصوص املاک صنایع حوضچه‌ای کارگر بیان کرد: به مشاور طرح ابلاغ شده است تا سندها و قطعات و مالکین به صورت دقیق مشخص شوند و برای ساماندهی این صنایع پیگیری لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های ویژه 22 بهمن تصریح کرد: رونمایی از 12 دستگاه اتوبوس جدید، رونمایی از دستگاه تولید بتن، رونمایی از دستگاه فلاسک آسفالت، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه میدان 12محرم و کلنگ‌زنی و افتتاح تعدادی پروژه عمرانی ازجمله پروژه‌های این شهرداری در دهه مبارک فجر خواهد بود

46

hotnewsخبر2 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها