، پس از آنکه نظرخواهی از کاربران با عنوان مهمترین مطالبات دانشجویی کشور انجام شد، کاربران زیادی در پاسخ به این نظرخواهی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

به نظر می رسد مطالبات کاربران را می توان در دسته های سه گانه زیر طبقه بندی کرد و برای هر گروه از این مطالبات، برخی نظرات کاربران را بازنشر کرد.

مطالبات صنفی

مطالبات صنفی دانشجویی در نگاه کاربران خبرآنلاین، مطالبات کلان و بزرگی هستند و از حد مطالباتی مانند اسکان و تغذیه بسیار فراتر رفته اند.

یک کاربر درباره مطالبات دانشجویی، نوشته: حذف تمامی دانشگاه های غیرانتفاعی، علمی کاربردی و از این دست و محدود کردن شدید پذیرش در دانشگاه های پیام نور و آزاد و دولتی در مقاطع کارشناسی و ارشد. پذیرش دانشجوی دکترا صرفا بر اساس نمره آزمون و رزومه علمی معتبر از قبیل مقالات پذیرفته شده در ژورنال های کیو ۱ با ضریب تأثیر بالا، انتشار فصل کتاب علمی در انتشارات معتبر جهانی، ثبت اختراع و غیره. تجهیز آزمایشگاه ها و کتابخانه های دانشگاه ها. الزام اساتید به یادگیری و تسلط کامل به زبان انگلیسی و نرم افزارها یا دستگاههای مرتبط با رشته تحصیلی.

کاربر دیگری نوشته: کاهش ظرفیت رشته هایی که اشباع شده اند و عدم نگاه به دانشگاه به عنوان بنگاه مدرک فروشی.

یکی از کاربران هم تاکید کرده: سربازی مانعی برای ادامه تحصیل نباشه.

مطالبات سیاسی

مطالبات سیاسی، از پردامنه ترین مطالبات دانشجویی است. ولی شکل آن نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.

کاربری به نام ارشیا در این باره نوشته: استقلال نهاد دانشگاه.

کاربر دیگری که خود را آقای محترم نامیده به او پاسخ داده: این حرفها و شعارها به درد دانشجوهای بیست یا سی سال قبل میخوره. دانشجوهای الان هیچ شباهتی به دانشجو ندارن که بخوان از این الفاظ دهان پر کن، مثل جنبش دانشجویی و نهاد و سیاست صحبت کنند. وقتی وارد دانشگاه میشوی، شلوغ ترین جاها بوفه ها و صندلی های محوطه هستند که دانشجوها سیگار به دست مشغول خوشگذرانی با جنس مخالف هستند، و خلوت ترین جاها هم کتابخانه های دانشگاه هستند. دانشجوها دانشگاه را یک مرکز تفریحی بزرگ می‌دانند که دارای کافی شاپ و محیط پیاده روی و وقت گذرانی و اینترنت رایگان برای تماشای کلیپ های چرند اینستاگرام و چت کردن (بجای کار علمی و پژوهشی) است.

حسنعلی نوشته: آنها بیش از آنکه مطالبه گر باشند مهر سکوت بر لب زدند و منتظر حوادث و وقایع هستند تا کسی از آنها خواهش کند سخن یا نکته ای بگویند و درخواستی مطرح کنند!

کاربر دیگری نوشته: آزادی فکر و اندیشه نیاز تمام اقشار خصوصا دانشجویان است.

کاربر دیگری بر سخن او صحه گذاشته و نوشته: به نظرم مهمترینش اینه که اگر مطالبه سیاسی یا صنفی‌ای مطرح کردن باهاشون برخورد امنیتی نشود.

مطالبات اجتماعی و اقتصادی

مطالبات اقتصادی که به دوران پساتحصیل مربوط می شود هم حجم زیادی از نظرات کاربران را شامل می شود.

در این رابطه کاربری نوشته: دانشجویان را میبینم که هر روز بیشتر از قبل شبیه بچه مدرسه ای ها میشوند، که برای انجام امور اداری شون نیاز دارند والدین شون دنبال شون بیاد دانشگاه و اگه بزرگتر همراهشون نباشه یه درخواست ساده دانشجویی را نمیتونن بنویسند.

کاربری نوشته: اشتغال و کمی احترام! 

مخاطب دیگری نوشته: اینکه وقتی در رشته ای تحصیل می کنند استاندارد های لازم برای ورود به کار داشته باشند و بعد فارغ التحصیلی زمینه کار کردن برایشان مهیا باشد. نه لزوما کار آماده باشد بلکه شرایط برای ایجاد شغل با حقوق مکفی هموار باشد. و استادان وظیفه خودشان را درست انجام بدهند. 

۴۷۲۳۱

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 3

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها