ترجمه اختصاصی نوریاتو: برندن لی ساتیش تانگ برای مجموعه شناگرهای خودش الگوهای آبی و سفید ظروف سنتی سرامیکی را به نمادی برای فرهنگ تبدیل کرده است: استخر پیچیدهای که به ما آموخته شده همه ما را احاطه کرده است. هرکدام از این طرحهای پیچیده دو شناگر (پدر و فرزند، خواهر و برادر یا دو دوست) را شامل میشود که ظاهرا این جو روی آنها تاثیر نگذاشته است و سعی میکنند با هم در این آبهای مواج مسیر خودشان را پیدا کنند.
مطالعه بیشتر: کمکهای لوئیز دگوئر به پیشرفت عکاسی
برندن لی ساتیش تانگ، از والدینی اهل ترینیداد در ایرلند به دنیا آمده است و هنر را به صورت رسمی در کانادا و آمریکا فرا گرفته است. او تابعیت این دو کشور را دارد. وی در کنفرانسها و موسسات آکادمیک مختلفی در شمال آمریکا سخنرانی کرده است و آثار هنری او نیز در موزهها و گالریهای هر دو کشور به نمایش گذاشته شده است. او به واسطه حرفهای که دارد به کشورهایی مانند هند، ژاپن و کشورهای اروپایی زیادی سفر کرده است. همچنین مدتی نیز در بنیاد هنرهای سرامیکی آرچی بی به عنوان رزیدنت فعالیت داشته است. تانگ که در حال حاضر در ونکوور حضور دارد برای بررسی پس زمینههای سنتی و فرهنگی مختلف در حال کار با خاک رس است. علاقه او بیشتر به کارهای فرهنگی و یا ترکیبی از این دو است که طبق گفته خودش بازتابی از “هویت فرهنگی مبهم” وی است.
مطالعه بیشتر: زنان در نقاشیهای کایفین ویلیامز
تون آبی کمرنگ و متقاطع این آثار، باعث شده است آنها مانند طراحیهای اولیه باشد، در حالی که تغییر آهسته موجهای سرامیک سطح عمیقتری از برنامهریزی و دقت را نشان میدهد. با بازی با اصطلاح ماهی خارج از آب، تانگ در وبسایت شخصی خودش نوشته است “ما ماهی هستیم” و اضافه میکند که نوع بشر “همیشه مسیر خودش را با دنبال کردن فرهنگهای بزرگتر پیدا میکند”
آثار هنری برندن لی ساتیش تانگ در حال حاضر توسط گالری جونز در ونکوور و گالری الیزابت لیچ در پرتلند به نمایش گذاشته شده است
نوشته استخرهای هنری با ظروف سرامیکی اولین بار در مجله نوریاتو | رسانه جامع هنرهای تجسمی پدیدار شد.