استان چهارمحال وبختیاری، بیژن بهرامی افزود:از این تعداد انبار شناسایی شده ۴۵۰ انبار معادل ۱۰ درصد انبارهای شناسایی شده پر تراکنش و فعال هستند و مابقی انبارها کم بار و بی‌بار هستند.
وی با اشاره به فعال شدن سامانه ” داشبورد”در سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: در این سامانه انبارها به صورت الکترونیکی کنترل و رصد می‌شوند.
معاون بازرسی نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در این سامانه به محض ورود بار به انبار از طرف سامانه جامع انبار یک پیامک به سامانه داشبورد ارسال می‌شود و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اموال این انبارها را روزانه پایش می‌کنند.
بهرامی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با رصد روزانه انبارهای ثبت شده و فعال در استان میزان ورود کالا و خروج کالا و پیگیری یا امتناع از فروش کالا را رصد و پایش می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه این سامانه از بروز احتکار و یا قاچاق کالا در انبارها جلوگیری می‌کند، افزود: در سامانه جامع انبارها ۲ شاخص رصد و پایش انبارها و همچنین رسید و صدور حواله مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گفته وی، در این طرح انباردار کالا وارد شده به انبار را ثبت و میزان ورود کالا به انبار و خروج کالا از انبار را ثبت می‌کند.
وی اظهار داشت:چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح پایش و رصد انبارها و همچنین صدور تعداد رسید حواله در جایگاه استان‌های میانه قرار دارد.
بهرامی، با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و همچنین انبارها و واحدهای نگهداری کالا در استان به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرای دیگر و همچنین اتاق اصناف و یا بازسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ مردادماه پرونده‌هایی در حوزه قاچاق کالا، امتناع از عرصه کالا ثبت و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد انبارهای استان خاص اصناف و عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، شرکت‌های پخش و صنف انبارداران است، گفت: مابقی انبارها خاص صنعت، ادارات و بخش کشاورزی است.
بهرامی با تاکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالا از مهمترین برنامه‌های این سازمان است، افزود: برای مقابله با قاچاق کالا، علاوه بر اینکه انبارها رصد می شود، اصناف و واحدهای صنفی نیز رصد و ارزیابی می‌شوند.
وی، با اشاره به اینکه قاچاق کالا در انبارها با قاچاق کالا در واحدهای صنفی متفاوت است، افزود: در انبارها اگر از طرف انباردار اعلام موجودی ثبت نشود و یا ورود و خروج کالا ثبت نشود، کالای قاچاق محسوب می‌شود، ولی در واحدهای صنفی به کالاهایی قاچاق گفته می‌شود، که خارجی باشد.
بهرامی ،به انبارداران توصیه کرد، اگر اطلاعات و موجودی انبار را ثبت نکردند به سامانه جامع انبار مراجعه و انبار را ثبت کنند.
به گفته وی، انباردارانی که ثبت اطلاعات کردند و انبار پربار دارند نیز در هنگام تخلیه بار و ورود و خروج کالا از انبار موجودی کالا را در سامانه ثبت کنند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاریبه مردم توصیه کرد، در صورتی که انبار مشکوک را مشاهده کردند و یا جابجایی کالای مشکوک را از یک انبار مشاهده کردند، به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند، تا از طریق بازرسان به این موضوع رسیدگی شود.
بهرامی اظهار داشت: برخی انبارها هستند که عدم ثبت موجودی دارند و کالاهایی را در انبار ذخیره کرده و به قیمت مناسب کالا را فروختند، به دلیل اینکه موجودی انبار را در سامانه جامع اموال ثبت نکرده است، به جرم انجام ندادن تکلیف صنفی متخلف محسوب می‌شوند و در تعزیرات حکومتی به تخلف آنها رسیدگی خواهد شد.
وی گفت: نظارت بر فعالیت انبارها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و پس از تشکیل پرونده، به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

۴۶

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 12

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها