به گزارش
خبرآنلاین استان مرکزی ؛ سید محمد جمالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور معاونین بهداشتی ، غذا و دارو ، درمان و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد ، با بیان مطلب فوق به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت اتفاق های خوبی در حوزه بهداشت و درمان کشور طی سالهای اخیر صورت گرفته ، تاکید کرد و گفت : در استان مرکزی نیز وضعیت زیرساخت ها و تجهیزات بهبود یافته است ، ولی نظارت و بازدیدهای مستمر از همه مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در راستای ارائه خدمات کیفی مناسب بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت .
او بیان مشکلات و نقد منصفانه توسط رسانه ها در حوزه بهداشت و درمان را ضروری و قابل حمایت دانست و ادامه داد : به وجود کمبودها و نقاط ضعف واقف هستیم و خدا را شاکریم که با وجود مشکلات وضعیت قابل قبولی از لحاظ درمانی در کشور حاکم است.
جمالیان با تاکید به اینکه فضاهای بیمارستانی موجود ، در شان مردم شهر اراک و استان مرکزی نیست و تسریع در تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک از برنامه های مهم آتی می باشد ، افزود : تمام تلاش ما بر این است که پیش از پایان سال بخش اول وام بانکی ۵۰ میلیاردی را دریافت کنیم که روال اداری آن در حال طی شدن است و مقرر شده ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هم از سوی وزارت بهداشت و درمان برای تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز که حدود ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده ، اختصاص یابد .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از پیش بینی بهره برداری از این بیمارستان در سه ماه نخست سال ۹۹ به شرط تامین اعتبارات مورد نیاز خبر داد و بیان کرد : با توجه به اینکه پروژه احداث مرکز آموزشی درمانی ولیعصر اراک ، نقش مهمی در ایجاد اشتغال در استان دارد ، تاکید ما بر استفاده از ظرفیت های موجود در استان در روند احداث و تامین نیازهای این بیمارستان است.
او در بخش دیگری از صحبت های خود شایع‌ترین علل مرگ و میر را بیماری‌های قلبی و عروقی و پس از آن سکته مغزی نام برد و از تهیه سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر در استان خبر داد و گفت : سومین عامل هم بر اساس رده سنی در سنین زیر ۴۰ سال ابتدا حوادث ترافیکی و سپس سرطان و در سنین بالای ۴۰ سال ابتدا سرطان و سپس حوادث ترافیکی هستند.
جمالیان به راه اندازی اولین کلینیک تخصصی طب سنتی در اراک در سال آتی اشاره کرد و افزود : نخستین مرکز تخصصی دندانپزشکی دولتی در اراک راه‌اندازی شده که در صورت تامین نیروی انسانی شیفت شب این کلینیک نیز راه‌اندازی خواهد شد ،همچنین بیمارستان زنان نیز در جوار بیمارستان امیرالمومنین(ع) توسط خیر در حال ساخت است که البته در حال پیگیری برای اختصاص بخشی از اعتبار نیز از طریق وزارتخانه هستیم تا امکان بهره برداری از این بیمارستان در سال ۹۸ فراهم شود .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص طرح تحقیقاتی بررسی وضعیت آلایندگی اراک و عوامل ناشی از آن تاکید کرد : اجرای این طرح از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان است که وزارت بهداشت مجوز انجام این طرح پژوهشی را صادر کرده و قطعا حمایت استانداری مرکزی هم لازمه اجرای این طرح می باشد.
جمالیان در خصوص برنامه ها برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب در ایام نوروز بیان کرد : تمامی ظرفیت مراکز دولتی و ۲۵ درصد از ظرفیت بخش خصوصی در تعطیلات نوروزی ارائه خدمت انجام می‌دهند ، علاوه بر این نظارت و بازرسی مستمر مجتمع های بین راهی در تعطیلات نوروزی برای عرضه مواد غذایی سالم با توجه به افزایش قیمت اقلام غذایی از برنامه های اولویت دار است.
وی در ارتباط با خروج داروهای OTC از لیست تحت پوشش بیمه ها نیز با بیان اینکه وزارت بهداشت کمترین دخالت را در این تصمیمات دارد و شورای عالی بیمه به ویژه بیمه تامین اجتماعی به منظور مدیریت هزینه‌ها اقدام به این کار نموده ، ادامه داد : با توجه به اینکه مصرف خودسرانه و بعضا روزانه این نوع دارو و آنتی بیوتیک ها موضوعی جدی است ، از سویی خروج از لیست بیمه سبب می‌شود که تا حدودی مردم تحت نظر پزشک از اینگونه داروها استفاده کنند و میزان مراجعه بدون نسخه پزشک کاهش یابد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان بیان کرد : میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی به صورت الکترونیکی فعال شده و تمام تلاش دانشگاه بر این است که میزان مراجعین به ستاد و مراکز کاهش پیدا کند.
گفتنی است در بخش پایانی این نشست خبری از سامانه میز خدمت الکترونیکی و تکریم ارباب رجوع که یکی از هفت برنامه تحول در نظام اداری کشور در راستای افزایش رضایتمندی است، رونمایی شد .
hotnews • دسته‌بندی نشده • 6 سال پیش • dahio.com • 64



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها