«انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس‌ امارات نسبت به تعامل با ایران ابراز خوش‌بینی کرده و گفته وقت آن است که امارات، رقابتش با ایران و ترکیه را مدیریت کند.

خبرگزاری رویترز از قول قرقاش نوشته امارات به دنبال مدیریت رقابت‌های دیرینه خود با ایران ترکیه از طریق گفت‌وگو با هدف جلوگیری از بروز درگیری‌های جدید در منطقه غرب آسیا است.

وی این اظهارات را در جریان همایشی روز شنبه مطرح و درباره احتمال بروز «جنگ سرد» میان واشنگتن و پکن و کاهش تعهد آمریکا به منطقه ابراز نگرانی کرده است. 

قرقاش گفت: «ما در آینده نزدیک درباره نقش آمریکا در منطقه متوجه مسائل بیشتری خواهیم شد. فکر می‌کنم هنوز چیزی در این خصوص نمی‌دانیم ولی مسلماً تحولات افغانستان یک آزمون است و اگر صادقانه صحبت کنیم، آزمون نگران‌کننده‌ای هم هست.»

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در «کنفرانس سیاسی جهان» گفت: «یکی از کارهایی که لازم است ما انجام دهیم این است که مدیریت بهتری بر منطقه داشته باشیم. یک خلا قدرت ایجاد شده و هر وقت چنین خلایی وجود داشته باشد مشکل پیش می‌آید.»

قرقاش در ادامه اضافه کرد: «اقدام اخیر ترکیه در تجدیدنظر در سیاست‌هایش در قبال مصر، جنبش اخوان و عربستان سعودی اقدام بسیار مبارکی است. من تصور می‌کنم اینکه ما انعطاف نشان دهیم و تعامل برقرار کنیم کار بسیار مهمی است.»

مقام اماراتی اضافه کرد: «ترک‌ها درباره کارهایی که ما به آنها می‌گوییم نظر بسیار مثبتی دارند. آیا درباره تعامل با ایران نظر مثبتی داریم؟ بله، نظرم همین است. آیا در این مورد که ایران رویه‌اش در منطقه را تغییر خواهد داد خیلی خوش‌بین هستم؟ باید بگویم که در اینجا بیشتر سعی می‌کنم که واقع‌بین باشم ولی می‌توانم شرط ببندم که ایران هم از خلا موجود و تشدید تنش‌ها نگران است.»

انور قرقاش در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که شیوع بیماری همه‌گیر جهانی «کووید-۱۹» باعث شد مسائل غیرسیاسی به اولویت تبدیل شوند و در حال حاضر یکی از نگرانی‌ها بروز جنگ سرد میان ایالات متحده آمریکا و چین است.

وی تصریح کرد: «همه ما از بروز یک جنگ سرد قریب‌الوقوع بسیار نگران هستیم. این خبر بدی برای همه ما است چون انتخاب میان یکی از این دو کشور در نظام بین‌المللی بسیار دردسر ساز است.»

311311

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 11

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها