به گزارش خبرآنلاین از اصفهان؛ هر چند سال بودجه ای برای پژوهش درباره آلودگی هوای اصفهان تخصیص داده می شود اما زمان اعلام نتایج که فرا می رسد مسئولان هر یک توپ را در زمین دیگری می اندازند و مسئولیت اعلام نتایج را از گردن خود باز می کنند.

تا سال گذشته مسئولان مهم ترین مقصر آلودگی هوای اصفهان را خودروهای موتوری می دانستند اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا به گفته کارشناسان در زمان محدودیت های تردد و حتی در روزهای تعطیلی کامل شهر اصفهان، نه تنها از میزان آلودگی هوا کاسته نشده است بلکه وضعیت آلودگی شهر اصفهان از سالهای گذشته اسفناک تر شده است.

نوید حاج بابایی در این ارتباط با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی کرونایی  در اصفهان منجر به کاهش دو تا هفت درصد تردد شهری شده است، گفت: با وجود این کاهش ترددها، انتشار آلاینده‌ها کماکان در شهر برقرار است و لازم است محدودیت‌های ترددی  در اصفهان همچنان تمدید شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با تاکید بر اعلام رسمی سیاهه انتشار آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان گفت: اگرچه اما و اگرهایی در اعلام این سیاهه توسط پژوهشگران به گوش می‌رسد اما این سیاهه می‌تواند چراغ راه کنترل آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان شود تا از کلی گویی در این مورد اجتناب شود.

وی افزود: امیدواریم با اعلام و تحویل سیاهه انتشار آلودگی هوا اقدامات کارشناسی و دقیق انجام شود تا بر اساس میزان تولید آلودگی توسط منابع ثابت و یا متحرک اقدامات مزبور انجام شود.

از سویی موضوع کلاف پیچیده آلودگی هوای نصف جهان، اعضای شورای شهر اصفهان را بر آن داشت که از لزوم انتشار سیاهه آلودگی سخن به میان آورند و از عدم انتشار نتایج آن تا زمان فعلی انتقاد کنند.

نتایج پژوهش آلودگی هوای اصفهان سال گذشته منتشر شد!

پس از این بیان این مطلب رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در اعتراض به این مطلب خبر از اتمام این پروژه در اسفندماه سال گذشته داد و با انتقاد از عملکرد مسئولان در انتشار این سیاهه گفت: پروژه منشأیابی و سهم بندی ذرات معلق هوای شهر اصفهان که با درایت معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان راهبری شد و اداره کل حفاظت محیط زیست، معاونت م حمل و نقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری اصفهان به همراه معاونت برنامه ریزی، نظارت بر آن را برعهده داشتند، در اسفندماه ۹۸ به نتایج نهایی رسید و در آبان ماه سال جاری دانشگاه نامه تقدیر شهرداری را به دلیل انجام درست و دقیق آن دریافت نمود.

سید مهدی ابطحی افزود: این پروژه که به درستی تعریف شده و تعیین مجری با دقت و طی مراحل مختلف انتخاب شد، یکی از پروژه های بسیار مؤثر برای تصمیم گیران و برنامه ریزان در جهت کنترل و کاهش آلودگی هوای کلان شهر اصفهان است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: من معتقدم اعضای محترم شورای شهر به عنوان نمایندگان شهروندان ارجمند، محق هستند که راجع به پروژه‌های مرتبط با زندگی شهروندان، هم به لحاظ بودجه و هم به لحاظ نتایج به دقت بررسی نمایند اما  از سوی دیگر انتظار دارم که در این شهر ممتاز و فرهیخته مجموعه مدیران و نمایندگان مردم با همگرایی و اطلاع رسانی دقیق در جهت حفظ دستاوردهای علمی مجموعه‌های برتر دانشگاهی تلاش نمایند و این با شناختی که از اعضای محترم شورای شهر و شخص جنابعالی دارم دور از انتظار نیست.

نتایج سیاهه آلودگی هوای اصفهان به سرنوشت طرح جامع کاهش آلودگی دچار می شود؟!

اما در هفته های گذشته استانداری اصفهان بارها اعلام کرده است که نتایج این پژوهش ها به زودی منتشر می شود اما هر شنبه که از راه می رسد وعده های مسئولان برای انتشار این پژوهش ها در روزهای آینده ادامه دارد، شاید نتایج این پژوهش ها نیز به سرنوشت طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان مبتلا شود که ۱۰ سال در جلسات مختلف مورد افتخار مسئولان محیط زیست بود اما در نهایت خود مسئولان محیط زیست اعلام کردند که هیچ ثمری برای اصفهان نداشته و در نهایت نیز نام نهادهایی که برای اجرای این طرح کم کاری کردند با وجود وعده های متعدد هرگز اعلام نشد.

تقاضا یا تهدید برای اعلام آلایندگی برخی نهادها!

این روزها نیز این مطلب از سوی برخی منابع معتبر به گوش می رسد که برخی نهادهایی که در سیاهه آلودگی هوای اصفهان، آلاینده اعلام شده اند با تهدید یا تقاضا قصد دارند از انتشار سیاهه آلودگی هوای اصفهان جلوگیری کنند این در حالی است که در روزهای گذشته به اندازه ای هوای شهر اصفهان آلوده بوده است که حتی آلایندگی تا سطح زمین پایین آمده است و توجیه های مسئولان در ارتباط با خراب بودن دستگاه هایی که هوای برخی خیابان های و شهرستانهای اصفهان را بنفش نشان می دهد دیگر برای مردم اصفهان پذیرفته شده نیست.

48 

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 14

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها