اپل جدیدترین نمونه IPad خود را در دو اندازه و با قیمت‌های ۷۹۹ و ۹۴۹ دلار معرفی کرد. هر دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی از لحاظ ظاهری، با نمونه‌های سال‌ گذشته یکسان هستند، اما در آن‌ها یک پردازنده و سیستم دوربین جدید در وجود دارد. ویژگی برتر مدل جدید بهره مندی از اسکنر LIDAR (اسکنر لیزر سه بعدی) است که به همراه دوربین آن برای سنجش عمق و AR (واقعیت افزوده) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما نکته‌ای که بیشتر مردم در این آیپد جدید به آن توجه می‌کنند، وجود کیبورد (صفحه کلید) جدید است.  

اپل iPad Pro جدید با مجیک کیبورد رونمایی شد.

این صفحه کلید جدید قابیلت‌های متنوعی دارد و می‌توان آن را به حالت تا شده درآورد تا از iPad در حالت راحت‌تر و در سطح بالاتری بتوان استفاده کرد. از دیگر قابلیت‌های این صفحه کلید وجود ترکپد است.

به گفته اپل به جای کپی کردن تجربه کاربری از MacOS، ترکپد آیپد (Trackpad) یک تجربه کاملا جدید به ارمغان می‌آورد. با حرکت دادن انگشتان کاربر روی این ترکپد، نشانگر به زیبایی به اشکال دیگری تبدیل می‌شود.  

اپل iPad Pro جدید با مجیک کیبورد رونمایی شد.

اپل آن را “کیبورد جادویی” می‌نامد که با نام تجاری صفحه کلید بهبود یافته در سری جدید لپتاپ‌های MacBook یکسان باشد. این صفحه کلید دارای نور پس زمینه بوده و از درگاه USB-C برای شارژ استفاده می‌کند و به راحتی می‌توان زاویه آن را تغییر داد. متاسفانه این کیبورد تا ماه مه در دسترس نخواهد بود، اما با iPad Pro سال‌های گذشته نیز سازگار خواهد بود. برای نسخه ۱۱ اینچی ۲۹۹ و برای نسخه ۱۲.۹ اینچی ۳۴۹ دلار هزینه به همراه خواهد داشت.  

اپل iPad Pro جدید با مجیک کیبورد رونمایی شد.

به طور کلی، تبلت‌های iPad Pro از پردازنده‌های بسیار قدرتمندی برخوردار هستند که در این سری جدید نیز این موضوع صدق می‌کند. اپل این تراشه بیونیک را A۱۲Z با ۸ هسته در GPU نامیده و می‌گوید از بیشتر تراشه‌های مورد استفاده در لپتاپ‌های ویندوز قوی‌تر است. عمر باتری آن ۱۰ ساعت تخمین زده شده و از قابلیت LTE پشتیبانی میکند نه ۵G.

حضور ۳ دوربین در پشت، ظاهری مانند آیفون ۱۱ پرو ایجاد کرده، اما در آیپد پرو این مجموعه ۳ دوربینه متفاوت است. یکی برای زاویه دید عریض و دیگری برای فوق عریض بوده که در کنار هم قرار گرفته‌اند، اما دوربین سوم یک سنسور LIDAR است که از لیزر برای واقعیت افزوده و تشخیص عمق استفاده می‌کند.

اپل iPad Pro جدید با مجیک کیبورد رونمایی شد.

به دلیل انتشار شایعات فراوان، از مدت‌ها قبل انتظار می‌رفت که در این آیپد شاهد سه دوربین مجزا به همراه صفحه کلید جداگانه  باشیم.  

اپل به طور معمول هر ۵۰۰ روز یکبار آیپد پرو جدید را معرفی می‌کند که به گفته سایت MacRumors این بار کمی بیشتر از ۵۰۰ روز طول کشید.  

theverge.com

۲۱۲۱

hotnewsخبر4 سال پیش • dahio.com • 39

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها