حالا و در اواخر سال ۱۴۰۱ کشاورزانی که تصمیمات خود را در مورد احداث باغ گردو یا بازسازی و تغییر زیرساخت‌های باغ خود گرفته‌اند، زمان کمی دارند تا بتوانند پربارترین نهال گردو را برای آغاز سال ۱۴۰۲ از نهالستان معتبر خریداری کرده و بستر باغ خود را آماده انتقال نهال گردو بکنند. بهتر است فرصت خود را برای کسب درآمد کلان را از دست ندهید و اگر هنوز شک دارید، بهتر است با کارشناسان و متخصصان این زمینه مشورت لازم را داشته باشید.

شرایط باغات سنتی گردو در کشور

بهتر است آغاز این متن را با گله‌مندی کشاورزانی شروع کنیم که از باردهی باغات چند ساله خود ناراضی هستند. همچنین از خرید و صرف هزینه ای سنگین برای نهال‌ها از جمله سموم، آفت کش‌ها و کود های متفاوت برای مراقبت از درختان سنتی خود بسیار ناراضی هستند.

بیشتر آنها از کارشناسان و متخصصین، درخواست راه چاره دارند تا بتوانند هزینه ای کمتر و از همه مهمتر زحمت کمتری برای مراقبت باغ خود انجام دهند. متاسفانه موارد زیر از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث می شوند تا کشاورزان در برابر آن ها دچار مشکلات فراوانی شوند:

  • تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای هوا
  • افزایش خشکسالی
  • برداشت بی رویه از خاک کشاورزی
  • آبیاری سنتی و غیر اصولی غرقابی
  • شیوع بیماری قارچی و باکتریایی هم چنین حمله آفات به باغ ها

سیستم دفاعی ضعیف درخت گردو و وجود ژن‌های معیوب بسیار در آن‌ها نیز باعث بروز مشکلاتی در درختان می شود. بیشتر درختان سنتی که در باغ های قدیمی کاشته شده اند، نه تنها باردهی چندان جالبی ندارند، بلکه به خاطر سیستم دفاعی ضعیف نمی‌توانند انتظارات کشاورزان را برآورده کنند.

البته تعداد معدودی از نژادهای مختلف گردویی سنتی مقاوم هستند که از نظر مهندسین کشاورزان این نهال گردو ها به عنوان نهاد پایه مقاوم شناخته می شوند. وقتی کشاورزان مشکلات خود را با کارشناسان در میان می‌گذارند یک مشکل عمده دیگر هم وجود دارد و آن هم ریسک پذیر نبودن باغداران عزیز است.

سرمایه گذاران و باغداران می‌توانند به راحتی و با صرف هزینه کمتر زیر ساخت باغ خود را در این مدت زمان باقی مانده به طور کامل تغییر دهند. متاسفانه بیشتر کشاورزان نسبت به این موضوع شک دارند. اگر شما هم جزو کشاورزانی هستید نسبت به این موضوع شک و دودلی دارید، می‌توانید با کارشناسان مرکز معتبر برتر نهال در تماس باشید تا توضیحات کاملی در این موضوع را به شما بدهند.

با پربارترین نهال گردو در سال 1402 آشنا شوید

تاثیر شرایط آب و هوایی و ناپایداری جوی در احداث باغ گردو

اگر آب و هوای امسال را در نظر بگیریم، حتی با وجود مشخص بودن میزان بارش باران و برف، در سال آینده بیشتر باغداران با مشکلات کم آبی و همچنین تامین کردن نیاز سرمایی روبرو خواهند شد. با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، بهتر است کشاورزان هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاحی انجام دهند.

کاملا مشخص است آب و هوای مناطق مختلف کشور در سال‌های آینده نیز دچار چالش‌های مختلف است. بنابراین بهتر است کمی از مزایای درخت گردو ژنوتیپ و اصلاح شده آگاهی داشته باشید تا بتوانید با قدم‌های استوار نسبت به تغییر زیرساخت باغ خود گام بردارید.

با خرید نهال گردو اصلاح شده و ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ نه تنها نگران شرایط منطقه و شرایط جوی در سال‌های آینده نخواهید بود، بلکه به عنوان یک کشاورز و سرمایه‌گذار، پربارترین نهال گردو را برای سال آینده کشت خواهید کرد. بعد از یکسال نیز می توانید اول برداشت آن را مشاهده و چهار الی پنج سال دیگر هم از بازدهی اقتصادی آن نهایت استفاده ببرید.

مزایای نسل جدید درخت گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ اصلاح شده

قبل از اشاره به مزایای نسل جدید درخت گردو ژنوتیپ بهتر است چند نژاد آن را معرفی کنیم:

از مهمترین مزایای درخت گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باردهی این درخت به طور سالانه حداقل ۳۰۰ کیلوگرم گردو با غلاف سبز رنگ است.
  • در برابر رطوبت هوا و سرمای بیش از حد، از خود مقاومت خیلی زیادی نشان می دهد.
  • در برابر خشکسالی حساسیت چندانی نشان نمی‌دهد.
  • اگر روتین سمپاشی درخت گردو به خوبی انجام شود، در برابر بیشتر بیماری و آفت‌ها سیستم دفاعی ای قوی دارد بنابراین کشاورز لازم نیست هزینه زیادی صرف خرید انواع نهاده و سموم کند.
  • ریشه زایی درخت ژنوتیپ پالیز بسیار بالا بوده و به راحتی می‌تواند مواد معدنی و مغذی را از خاک جذب کند.
  • عمر اقتصادی این درخت حداقل صد سال است.

بطور کلی اگر شما بتوانید در ۴ الی ۵ سال اول نسبت به رشد نهال گردو دقت داشته و مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا به بلوغ رشدی برسد، از سال‌های بعدی این درخت احتیاج زیادی به نگهداری و مراقبت نخواهد داشت.

با پربارترین نهال گردو در سال 1402 آشنا شوید

کلام آخر

داشتن آگاهی و اطلاعات به روز و همچنین استفاده کردن از دانش نوین گیاهپزشکی مهمترین مسئله در احداث باغ تجاری و مدرن گردو است. بنابراین کشاورزان قبل از راه‌اندازی باغ گردو باید تمامی مسائل مربوط به آن را تا چند سال آینده در نظر بگیرند. متاسفانه بیشتر باغداران به با توجه به نقدینگی که در دست دارند، نسبت به خرید نهال گردو اقدامات لازم انجام می‌دهند.

اگر آنها با کارشناسان و مهندسین نهالستانی که به فروش نهال گردو می‌پردازند در این زمینه مشورت کنید، آنها چشم انداز چند ساله را مقابل شما قرار می‌دهند تا بر اساس شرایط اقلیمی و محیطی بهترین نهال گردو را بانتخاب کنید.

از نظر متخصصین کشاورزی اگر شما تعداد کمی نهال گردو با کیفیت را خریداری کنید، خیلی بهتر از این است که تعداد زیادی نهال گردوی بی کیفیت را تهیه کرده و با مشکلات متعددی پس از کاشت روبرو شوید.

درواقع یک کشاورز مجبور نیست تمامی متراژ باغ خود را در یک سال راه اندازی کند. او می‌تواند باغ خود را قطعه بندی کرده و سالانه قطعه ای از باغستان خود را تاسیس کند و به مراقبت آنها بپردازد؛ درست است متراژ کم بوده ولی مطمئن است که نهال گردوی خریداری شده بهترین کیفیت و تضمین کیفیت را دارد.

جهت استعلام قیمت نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ همچنین کسب آگاهی‌های لازم در مورد نحوه سفارش خرید و کاشت این نهال در باغ خود می‌توانید با شماره تماس‌های زیر با کارشناسان برتر نهال در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی:

خانم نوروزی 09144501003

خانم اسکندرزاده 09144501008

hotnewsخبر1 سال پیش • dahio.com • 0

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها