هر شغلی که دارید باید متناسب با آن یک نرم افزار حسابداری را تهیه و نصب کنید. با این کار مدیریت کسب و کارتان آسان تر می شود. اهمیت نرم افزارهای حسابداری برای فروشگاه ها به این دلیل است که محاسبه موجودی کالا و صندوقداری راحت تر شده و کاربری آسان تری نیز دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی نرم افزار حسابداری ویژه کسب و کارتان بپردازیم و نکات مهمی را در انتخاب یک سیستم کارآمد بیان کنیم.

برای فروشگاه و کسب و کار خود چه نرم افزار حسابداری تهیه کنید؟

برای یافتن یک نرم افزار کاربردی به خوبی جستجو کنید

یکی از مهمترین مسائلی که پیش از انتخاب یک نرم افزار حسابداری متناسب با فعالیت خود باید به آن توجه کنید، این است که باید در جستجوی سیستمی متناسب با کسب و کارتان باشید. برخی از نرم افزارها هستند که برای فعالیت خاصی همچون تولیدی، شرکتی، فروشگاهی و بازرگانی طراحی و تولید شده اند.

اغلب استفاده از نرم افزارهای عمومی حسابداری کار شما راه می اندازد و هزینه کمتری را در پی دارد؛ اما سیستمی که متناسب با کسب و کارتان طراحی شده باشد، کارآیی بهتری داشته و انجام امور شما را آسان می کنند. برای نمونه اگر صاحب یک بوتیک یا خرده فروشی هستید، باید نرم افزاری متناسب با خرده فروشی را تهیه کرده که موجودی کالاهای شما را به راحتی و با دقت محاسبه کند.

اغلب در این نرم افزارها ویژگی هایی تعبیه شده که قادر هستید رنگ، جنس، سایز و نوع کالا را به راحتی در آن وارد کنید. این نرم افزارها سیستم یکپارچه ای را برای فروش دارند که کاربردهای عملیاتی را بهبود داده و ارزیابی عملکردتان را به آسانی انجام می دهند.

شرکت هایی که نرم افزار طراحی می کنند، در پی آن هستند که ساده ترین نرم افزارهای حسابداری را در اختیار مشتریان قرار دهند. نرم افزارهایی متناسب با شغل شما همچون قنادی، رستوران، فروشگاه، سوپرمارکت، طلا فروشی، پوشاک و غیره طراحی و تولید شده و کار بسیاری از مدیران و کاربران را آسان کرده است.

نرم افزاری را خریداری کنید که ویژگی های مدنظرتان را داشته باشد

با توجه به شغل و نیازتان، لیستی از امکاناتی که مایلید در نرم افزار حسابداری شما وجود داشته باشد، تهیه کرده و در انتخاب سیستم حسابداری آن را دخیل کنید. ممکن است یک نرم افزار ساده که تنها هزینه ها را محاسبه کرده و پیگیری های جریان نقدی شما را انجام می دهد، برای کسب و کارتان نیاز داشته یا اینکه نرم افزار جامعی کارتان را راه بیندازد.

اغلب نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارها در سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته طراحی شده اند که متناسب با فعالیت خود قادر به انتخاب و خرید آن هستید. پیشنهاد می دهیم اگر فروشگاه بزرگی داشته و انواع کالاهای گوناگون را به فروش می رسانید، نرم افزاری را تهیه کنید که پیشرفته بوده و نیازهای شما را پاسخ دهد.

برای فروشگاه و کسب و کار خود چه نرم افزار حسابداری تهیه کنید؟

نرم افزاری متناسب با ورودی و خروجی فروشگاه خود انتخاب کنید

برای خرید نرم افزار حسابداری نیازی نیست که هزینه گزافی کنید. پیشنهاد می دهیم با توجه به نیاز خود نرم افزاری را در ابتدا انتخاب کرده که چندان گران و پرهزینه باشد. به عنوان مثال اگر فروشگاه شما بدون هیچ کارمندی بوده و تنها خودتان مالک آن هستید و گردش موجودی کمی دارید، سیستمی را انتخاب کنید که ارزان قیمت بوده و گزینه های پایه ای و ساده ای دارد.

این نرم افزارها تمامی نیازهای ساده و پایه ای شما را پاسخ می دهد؛ به این ترتیب قادر هستید فاکتوری را برای مشتریان صادر کنید و امکان خرید از طریق دستگاه کارت خوان را به آن ها بدهید.

اگر کسب و کاری دارید که کارمندان بیشماری داشته و گردش حساب شما بالاست، باید سیستمی را تهیه کنید که پیچیده تر بوده و قابلیت های ویژه ای نیز داشته باشد. این نرم افزارها به طور مداوم و خودکار موجودی شما را کنترل کرده و برای فعالیتتان برنامه ریزی می کند.

اغلب نرم افزارهای حسابداری با توجه به هزینه ای که دارند، باید مبلغی را برای تعمیر، نگهداری، پشتیبانی و ارتقا در نظر بگیرید که به طور دوره ای انجام می شوند. نرم افزارهایی نیز هستند که برای مدتی پشتیبانی رایگان داشته و از خریدار حمایت می کنند؛ بنابراین این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید و سیستمی را تهیه کرده که متناسب با ورودی، خروجی، تعداد کارکنان و دخلتان باشد.

نرم افزاری را تهیه کنید که قابل توسعه باشد

اگر پیش بینی می کنید که کسب و کار کوچک شما در آینده قابل توسعه است و امکان دارد رشد کنید، به سیستمی نیاز داشته که انعطاف پذیر باشد. اگر قرار بر استخدام تعدادی کارمند، فروش اینترنتی، گردش موجودی بالا در آینده و غیره است، سیستمی که انعطاف پذیری خوبی داشته و قابل توسعه است، برای شما بهترین گزینه به شمار می رود. یکی از ویژگی های مهم نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارها، وجود ماژول هایی برای افزایش قابلیت و ارتقاست.

در آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی به شما دهیم که متناسب با فعالیت خود یک نرم افزار حسابداری تهیه کنید. برای آنکه قادر به انتخاب یک نرم افزار حسابداری کاربردی و خوب برای کسب و کارتان باشید، باید گزینه های مختلفی را قبل از خرید در نظر قرار دهید. اگر کسب و کار شما در ابتدا کوچک و ساده بوده؛ اما پیش بینی پیشرفت خود را دارید، سیستمی تهیه کرده که قابل توسعه باشد.

ویژگی هایی را که برای فعالیت خود در نظر گرفته اید، لیست کرده و سعی کنید نرم افزاری را بخرید که تمامی این ویژگی ها در آن تعبیه شده باشد. پیشنهاد می دهیم اگر کارمندی نداشته و تنها خود صاحب فعالیتتان هستید، چندان هزینه نکرده و نرم افزار ساده ای را بخرید.

منبع: وب سایت زینسی

۲۱۲۱

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 5

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها