بزرگترین آرزویی که بیشتر مردم مسلمان جهان خواستار آن هستند، سفر به خانه خدا است. این افراد نمی دانند باید چگونه و با چه روش هایی به این آرزوی خود دست یابند. البته ساده ترین روشی که می توانند با استفاده از آن به آرزوی دیرینه خود برسند، خرید فیش حج است. اما از کجا می توان فیش حج خریداری کرد؟ آیا مرکز معتبری برای خرید فیش های حج تمتع و عمره وجود دارد؟ 

امروزه فروش فیش حج در نمایندگی های معتبر سازمان حج و زیارت در مراکز استان های مختلف انجام می شود. اگر متقاضی خرید فیش های حج هستید، لازم است به این نمایندگی های معتبر مراجعه نموده و اقدام به خرید فیش نمایید. البته این نکته را در نظر بگیرید که باید شرایط خرید و فروش فیش های حج را داشته باشید تا بتوانید به راحتی فیش حج عمره و تمتع خود را خریداری کنید. 

تمام مسلمانان کشور می توانند اقدام به خرید فیش مکه نمایند. اما مسئله مهم آن است که هر شخصی به دنبال خرید چه نوع فیش حجی است و تمایل دارد به چه سفری رود. برخی تمایل دارند فیش حج عمره خریداری کنند، در حالی که برخی دیگر تمایل به خرید حج تمتع دارند. خرید هر کدام از این فیش ها دارای شرایط خاصی است که باید در نظر بگیرید. 

بهترین فیش حج برای خرید کدام است؟ 

همانطور که می دانیم سالهای بسیار زیادی است که سفر حج عمره در کشور ممنوع شده است. این مسئله منجر شده است تا بسیاری از مردم کشور که پیش از سال ۱۳۸۹ اقدام به خرید فیش های حج عمره نمودند، اکنون برای فروش آنها اقدام کنند. می توانید به راحتی این فیش های حج را با قیمت مناسبی خریداری کنید. اما این که چه زمانی دولت اجازه سفر به عربستان برای حج عمره صادر می کند، هنوز مشخص نیست. 

تهیه فیش حج تمتع اما عاقلانه تر است. زیرا هر سال کشور زائران حج تمتع را بسته به تاریخ خرید فیش به این سفر اعزام می کند. از این رو با خرید حج تمتع می توانید به آرزوی دیرینه خود جامه عمل بپوشانید. شما قادر خواهید بود در ماه ذی الحجه به سفر حج روید و تمام مناسک حج را به جای آورید. البته در طی دو سال اخیر که ویروس کرونا در دنیا منتشر شده است، هیچ کشوری زائر به عربستان اعزام نکرد.

آن گونه که مشخص است سال ۱۴۰۰ زائران می توانند سفر معنوی حج را تجربه کنند. البته این مسئله بسته به تصمیم سازمان حج و زیارت و شرایط جهان می تواند تغییر کند. از این رو بهتر است شما اقدام به خرید قبض حج از نمایندگی های معتبر فروش فیش حج نمایید، تا با آغاز اعزام زائران به این سفر معنوی روید. 

فروش فیش حج

نمایندگی معتبر برای خرید فیش حج

برای این که بتوانید به سادگی فیش حج خریداری کنید و به سفر خانه خدا مشرف شوید، کافیست به سایت com.فیشحج یا دامنه انگلیسی معادل آن xn--rgbbu۵cx۶b.com مراجعه نمایید. می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن فیش های حج عمره و تمتع را خریداری نموده و خودتان را برای سفر به خانه خدا آماده کنید. افرادی که تمایل به فروش فیش حج خود دارند می توانند در این سایت اقدام به ثبت رایگان فروش فیش خود نمایند.

از سوی دیگر نیز خریداران می توانند برای خرید فیش به سایت فیشحج مراجعه نموده و حج عمره یا حج تمتع را انتخاب نموده و خریداری کنند. همانطور که می دانیم هر شخصی تنها می تواند برای خرید حج به نمایندگی های سازمان حج و زیارت در استان و شهرستان محل سکونت خود مراجعه نماید. شما می توانید در این سامانه با نمایندگی های معتبر در مراکز استان ها و شهرستان ها ارتباط برقرار نموده و فیش حج مورد نظر خود را خریداری کنید. 

پس اگر تمایل دارید به آرزوی دیرینه خود دست یابید، کافیست ابتدا اقدام به خرید فیش حج نموده و سپس خود را برای سفر معنوی به خانه خدا آماده کنید. 

فیش حج عمره و تمتع

نکات مهم خرید فیش های حج عمره و تمتع 

پیش از آنکه اقدام به خرید حج عمره و تمتع از نمایندگی های معتبر سازمان حج و زیارت نمایید، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. از جمله:

۱. به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش فیش حج وکالتی نکنید. زیرا سازمان حج و زیارت به افرادی که اقدام به خرید فیش های حج وکالتی می نمایند، مجوز انتقال نمی دهد. 

۲. حتما به یاد داشته باشید که فیش حج را از دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت خریداری کنید. 

۳. با خرید بلیط حج از دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت، مشکلات بعدی گریبان گیر شما نخواهد شد. 

۴. حتما فیش حج عمره و تمتع را از استان محل سکونت خود خریداری کنید. 

۵. پیش از پرداخت هزینه خرید حج بهتر است به دفتر اسناد رسمی مراجعه نموده صلح نامه دریافت کنید. 

۶. حتما در زمان خرید و فروش فیش به تاریخ ثبت نام فیش توجه نمایید. زیرا حتی اختلاف یک ماهه در تاریخ ثبت نام فیش حج نیز می تواند در قیمت خرید حج تاثیرگذار باشد. 

۷. به یاد داشته باشید که خرید و فروش فیش های حج باید تنها با حضور شخص فروشنده و خریدار انجام شود. در غیر این صورت اعتبار نداشته و معامله صحیح نخواهد بود. 

۸. قیمت فروش فیش حج به روز است و خریدار و فروشنده می توانند به صورت توافقی قیمتی را برای خرید و فروش حج انتخاب کنند. 

آیا خرید و فروش فیش های حج قانونی است؟ 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. خرید فیش حج و فروش آن در صورتی که خریدار و فروشنده هر دو حاضر باشند، کاملا قانونی است. خریدار با پرداخت مبلغ توافقی اقدام به خرید حج از فروشنده می نماید و فروشنده نیز در قبال دریافت مبلغ توافقی فیش حج خود را به خریداری می فروشد. البته خریدار  و فروشنده باید برای انجام این معامله به یکی از دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند. 

در غیر این صورت معامله آنها اعتبار لازم را نداشته و ممکن است بعد از خرید مشکلاتی را برای طرفین به همراه داشته باشد. پس بهتر است حتما برای نقل و انتقال فیش حج به دفاتر زیارتی معتبر مراجعه نمایید. 

 

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 9

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها