نخست وزیر انگلیس از برنامه دولت برای اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن ارتباط بیمار با پزشک از طریق اسکایپ برقرار خواهد شد.

«ترزا می» طی اظهاراتی در بیمارستان شهر لیورپول افزود که اجرای این طرح لحظه‌ای تاریخی برای بیماران این کشور خواهد بود و سبب می‌شود که خدمات درمانی در انگلیس با بهترین خدمات پزشکی دنیا رقابت کند.

وی توضیح داد: این فناوری با استفاده از امکانات فعلی سازمان بهداشت انگلیس، بیماران را قادر می‌سازد تا وضعیت سلامتی خود را از درون خانه کنترل کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای طراحی‌شده، برای ملاقات با پزشک خانواده نوبت بگیرند و یا از طریق اسکایپ، تلفن و یا ایمیل با سایر پزشکان در تماس باشند.

منابع انگلیسی می‌گویند که اجرای این طرح سالانه ۳۰ میلیون ویزیت در بیمارستان را کاهش خواهد داد و از هدر رفتن میلیون‌ها پوند از بودجه دولت جلوگیری می‌کند.

«سیمون استیونز» رئیس سازمان خدمات بهداشت ملی حوزه انگلیس می‌گوید که روش فعلی نوبت‌دهی در بیمارستان‌ها قدیمی و از تاریخ گذشته است. او معتقد است که روش پیشنهادی دولت علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، بازدهی خدمات پزشکی را افزایش می‌دهد.

وی می گوید که با اجرای این طرح از هر سه بیمار می توان یک نفر را به روش اسکایپ ملاقات کرد و به این ترتیب در وقت پزشک، پرستار و کارکنان بخش اداری صرفه‌جویی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که تعداد بیماران بیمارستان‌های انگلیس طی یک دهه گذشته با افزایش دو برابری به ۹۴ میلیون نفر رسیده است. این میزان ۸ میلیارد پوند در سال خرج روی دست دولت گذاشته و چنانچه این روند ادامه پیدا کند بایستی ۱٫۱ میلیارد پوند دیگر هزینه شود.

برخی تحلیل گران نسبت به کارآمد بودن این روش ابراز تردید می‌کنند اما «مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که این فناوری فصل جدیدی از مراقبت‌های پزشکی را رقم خواهد زد و در صرفه‌جویی وقت و هزینه مؤثر خواهد بود.

همچنین با توجه به حمله سایبری سال گذشته به زیر ساخت های فنی سازمان بهداشت ملی انگلیس، مشخص نیست که دولت این کشور چه تدابیری را برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بیماران در نظر گرفته است.

سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ دوم جهانی به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

این نهاد بهداشتی در حدود ۶۵ میلیون تن را در سراسر انگلستان ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده، اما علاوه بر مشکلات مالی، با بحران کمبود نیروی انسانی نیز مواجه است. گفتنی است که این معضل در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و محدود شدن به‌کارگیری نیروهای پزشکی از خارج انگلیس به‌ویژه از اروپا، تشدید خواهد شد.

العالم

hotnewsسلامت5 سال پیش • dahio.com • 26



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها