از قزوین؛ منوچهر حبیبی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: بیمارستان‌های استان دیگر پاسخگو نیستند و هیچ تخت خالی آی سی یو، برای بستری بیماران بدحال نداریم.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: تمامی ادارات، با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و در مورد برخی از ادارات، فرمانداران اختیار دارند که آن دستگاه‌ها را به طور کامل تعطیل کنند.

او افزود: جلسات اداری در فضای باز و حداکثر با حضور ۱۵نفر برگزار می شود.

حبیبی تصریح کرد: هفته پیش رو فقط اصنافی که مایحتاج اساسی مردم مانند خوراکی، بهداشتی و درمانی را تأمین می‌کنند باز هستند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: بازارچه‌ها به ویژه بازارچه سپه، پارک ها، بوستان‌ها ، اتوبوسرانی و دفاتر پیشخوان در طول هفته آینده به صورت کامل تعطیل هستند.

حبیبی گفت: از ساعت ۱۰شب، ترددها به صورت ویژه علاوه بر دوربین ها، با حضور فیزیکی پلیس راهور کنترل خواهد شد و اگر افرادی بدون مجوز تردد کنند، مشمول جریمه می شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: کارکنان صداوسیما، کادر درمان، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی با مجوز، حق تردد شبانه دارند.

او افزود: تمامی سالن‌های ورزشی، بدون استثناء تعطیل هستند و مراسم تدفین حداکثر با حضور ۱۰نفر در آرامستان‌های استان قزوین برگزار می شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تصریح کرد: فرمانداران، برای اعمال نظارت بیشتر، تمامی مناطق شهری استان را تقسیم بندی کرده اند و به طور مثال قزوین به ۳۷محله تقسیم شده است و یک تیم نظارتی شامل کارکنان صمت، بهداشت، تعزیرات حکومتی و … بر خیابان‌ها و محله‌ها نظارت می‌کنند.

او تأکید کرد: بانک ها، سیستم‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و شهرداری و فعالیت‌های اصناف در هفته آینده، حق هیچگونه اقدامی روی چک ها، مالیات‌ها و یا حساب‌های مردم و همچنین پذیرش مشتری را ندارند و تمامی اقدامات باید به صورت الکترونیکی اعمال ‌شود و مردم در صورت مشاهده تخلف، موارد را به فرمانداری‌ها گزارش کنند.

این مقام مسئول افزود: برای جلوگیری از تجمع در نانوایی ها، ساعت فعالیت نانوایی‌ها در استان افزایش خواهد یافت و یک ساعت قبل از اذان مغرب، فعالیت نانوایی‌ها تعطیل می شود.

حبیبی گفت: کافه‌ها و رستوران‌ها نیز در این هفته هیچگونه فعالیتی ندارند و در صورت مشاهده تخلف، بنا به دستور دادستانی، آن واحد صنفی پلمپ می‌شود.

46

hotnewsخبر3 سال پیش • dahio.com • 13

برچسب‌ها



دیدگاهتان را بنویسید



مطالب پیشنهادی

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش سوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۱۰ حقیقت جالب که احتمالا نمی‌دانستید! – بخش دوم

در دنیای اطراف ما بی‌شمار حقیقت جالب در حال رخ دادن وجود دارد که از آن‌ها خبر نداریم. این حقایق در زمینه‌های حیات‌وحش، انسان، معماری، غذا و … هستند که [...]

۸ راهکار برای بیشتر مثبت فکر کردن

مثبت اندیشی از رویکردهای سالم در زندگی است و توسط بسیاری از روانشناسان توصیه می‌شود. در این مطلب از لیست‌میکس ۸ راه مثبت اندیشی را با هم مرور می‌کنیم. با [...]

با این ده کتاب، خواندن رمان تاریخی را شروع کنید!

تاریخ شاید برای خیلی از ماها موضوع موردعلاقه نباشد و میل زیادی به خواندن رمان تاریخی نشان ندهیم؛ اما کتاب‌هایی در این حوزه وجود دارند که به‌قدری هیجان‌انگیزند که ممکن [...]

واقعیت های نگران‌کننده‌ای که از آن بی‌خبرید

می‌دانستید کبد با یک ضربه ممکن است از کار بیفتد؟ یا مغز بدون جمجمه آن‌قدر نرم است که از هم می‌پاشد؟ در این لیست ده واقعیت را که هر کدام [...]




ترندها